Nyt vinkkejä Miten saada poika 1v11kk nukkumaan omaan sänkyyn ja miten saisi pissatouhut vauhtiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Mulla siis on 1v 1kk poika Aloitettu just nukuttamaan isojen poikien sängyssä ja isompien veljien kans samassa huoneessa.
Tähän mennessä nukutettu esim sohvalla ja sieltä viety omaaqn sänkyyn
mutta vinkkejä miten aloittaa että nukahtaisi omaan sänkyyn ja pysyisi siellä ettei lähde käveleen tai ylipäätään rauhottuu
isommat veljet 6v ja 8v

toinen vinkkejä pissaamiseen potalla ei suostu oleen mutta pytyllä tykkää istua käytän kun vaan ehdin niin vähän jokatilanteessa pissalla mutta poika ite pyytää vessaan vasta kun vaipassa esim jo on kakkat ja kakkavaippa vaihdettu.

Meiän poika on jo 2,5v mutta tilanne silleen tuttu että n kuukauden ajan on nukutettu "ison pojan" sänkyyn (pinniksestä toinen laita pois). Nukkuu siis samassa huoneessa meiän kanssa. Aiemmin nukutettu viereen/kainaloon vanhempien sänkyyn ja siitä nukkuvana siirretty. Nykyään siis nukutetaan suoraan omaan sänkyynsä,vanhempi makaa patjalla lapsen sängyn vieressä. Illalla/yöllä kun lapsi herää (tavallisesti 1-3 kertaa/yö) niin vanhempi menee taas patjalle ja siinä nukuttaa lapsen uudelleen. Tähän mennessä poika ei ole kertaakaan lähtenyt kävelemään sängystä,herätessään nousee vaan istumaan/seisomaan ja huhuilee meitä.

En ymmärrä. Turhaan kerjäätte vain ongelmia nukuttamalla noin pientä omaan sänkyyn pois teidän huoneesta. Hän on vielä niin pieni! Antaisitte nukkua pinnasängyssä vielä. Ja mitä ihmettä on sohvalle nukuttaminen???

jos laps ei oo vielä asiaan valmis niin turhaa näette vaivaa asian eteen. Ei takuuvarmasti enää tuu teiän kainaloon yöksi ku tulee armeijasta lomille vaikka vielä jatkais nukkumista entiseen malliin.

Tuossa pottailun aloittelussa meillä auttoi se, että laitoimme potalle aina n. puoli tuntia - tunti syömisen jälkeen (mikä se "pissa-/kakkarytmi" lapsella onkaan, meillä se oli tuo em. aika). Sitten vaan viihdytimme lasta lukemalla, leikkimällä tms. Myöhemmin "ehdollistimme" lapsemme telkkarin lastenohjelmilla, eli sai potalle istuessaan katsoa jotain lasten ohjelmaa niin kauan kunnes tuli asiat hoidettua. Nyt tyttömme on 2,5-vuotias, ja toisinaan katsoo potalla pienen ohjelmapätkän (pyytää siis itse päästä potalle ja pisu lirahtaa yleensä ennen kuin ehdin telkkua avata) tai sitten menemme suoraan pöntölle.

Meillä siirettiin 2.5-v:na pinniksestä omaan sänkyyn, omassa huoneessa oli nukkunut jo 1-v:stä. Muutama eka ilta kannettiin takaisin sänkyyn x kertaa eleettömästi ja sen jälkeen oppi jäämään sänkyyn. Meillä oli kyllä sen jälkeen pitkään tapana istua huoneessa kuunes nukahti (läppärin kanssa aika sujuu rattoisasti pimeässä). Tämä jäi sitten ihan itsestään pois kun lapsi oli vähän kasvanut ja nyt 3v. jää iltasadun jälkeen itsekseen nukahtamaan.

Poika siis 1v1kk ( tekstiin tullut 1v1kk)
Meillä tosiaan vauva syntyy ens kuussa ja pitäisi pinnasänky saada toisen käyttöön + että makkari niin pieni että sinne mahtuu hädin tuskin se pinnasänky pojan sänky ei enään mahdu.

viime iltana meni VAAN 30min että nukahti omaan sänkyyn olin koko ajan vieressä (en tiä pitäskö mun olla kauempana sängystä esim oven lähellä?)
Saatto nukahtaa siksikin äkkiä kun ei nukkunut päikkäreitä että en tiä sit kauanko sit nukutellaan kun on ne yhdet päikkärit nukkunut.

Mutta kun sohvalle nukutin ni on saattanut mennä nukkuun vasta 20.30-21.30 välissä

[QUOTE="huoh";26092981]En ymmärrä. Turhaan kerjäätte vain ongelmia nukuttamalla noin pientä omaan sänkyyn pois teidän huoneesta. Hän on vielä niin pieni! Antaisitte nukkua pinnasängyssä vielä. Ja mitä ihmettä on sohvalle nukuttaminen???[/QUOTE]

Niin sohvalle on ollut kiva olla ottaa kainaloon kun äippä tai isukki katselee telkkua :)
Mutta tästä sohva löhöilystä pitää nyt päästä eroon.

Alkuperäinen kirjoittaja minä (aapee);26095351:
Meillä tosiaan vauva syntyy ens kuussa ja pitäisi pinnasänky saada toisen käyttöön + että makkari niin pieni että sinne mahtuu hädin tuskin se pinnasänky pojan sänky ei enään mahdu.

viime iltana meni VAAN 30min että nukahti omaan sänkyyn olin koko ajan vieressä (en tiä pitäskö mun olla kauempana sängystä esim oven lähellä?)
Saatto nukahtaa siksikin äkkiä kun ei nukkunut päikkäreitä että en tiä sit kauanko sit nukutellaan kun on ne yhdet päikkärit nukkunut.

Mutta kun sohvalle nukutin ni on saattanut mennä nukkuun vasta 20.30-21.30 välissä

mun näppäimistö ei näyttävästi toimi poika on 1v11kk!! tulisko vihdoin oikein.

Meillä nukahtaa poika 1v10kk omaan isojen poikien sänkyyn siskon kanssa samaan huoneeseen :) välillä saattaa kestää nukahtaminen 45min, mut kyllä kestää sängyssään vaikka en itse ole huoneessa. Komennan takaisin aina. Hermoja raastavaa se on kyllä välillä kun karkailee joinakin iltoina, mut sinnikkäästi vaan vien pojan sänkyyn niin jää sinne.. joskus kyllä vähän sorrun uhkailuunkin, että otan unilelut pois, jos ei jää sinne sänkyyn nukkumaan.. on sit jääny :D Pissalla opettelun aattelin alottaa nyt kesällä kunnolla. Ajattelin ottaa vaan vaipan pois ja antaa olla pikkuhousut jalassa ja käyttää potalla usein.. jospa oppis tajuamaan millon ne housut kastuu, jos ei mene vessaan :D esikko oppi noin 2,5v olemaan ihan päiväkuiva, mutta hän onkin tyttö.. saapi nähä.

Alkuperäinen kirjoittaja minä (aapee);26095351:

No tää on mun mielestä vähän että sitä saa mitä tilaa-juttu. Te ootte omaa mukavuudenhaluanne valinneet sohvanukutuksen. Siitä voi olla työ opettaa irti, kun ei ole edes makuuhuoneeseen oppinut nukahtamaan. Ei se auta kuin ottaa lusikka käteen ja viedä lapsi illalla sänkyyn (ilm siis joku jatkettava, älä nyt enää siihen pinnikseen sitten enää nukuta jos se kerta tarvitaan kohta vauvalle) ja opettaa uudet rutiinit.

Enkä kyllä ymmärrä yhtään, ettei 1v1kk nuku päiväunia joka päivä.

Ja mitä tulee pissahommiin, niin uuteen huoneeseen, sänkyyn ja nukahtamisjuttuihin siirtymistä ei missään nimessä kannata ajoittaa samaan aikaan pottahommien kanssa. Eikä sillä melkein tasan 1 vuotiaalla ole mikään kiire kuivaksiopetteluun, vuoden päästä kesällä jos olis kuiva niin sehän olis iloinen asia!

[QUOTE="hmm";26095395]Meillä nukahtaa poika 1v10kk omaan isojen poikien sänkyyn siskon kanssa samaan huoneeseen :) välillä saattaa kestää nukahtaminen 45min, mut kyllä kestää sängyssään vaikka en itse ole huoneessa. Komennan takaisin aina. Hermoja raastavaa se on kyllä välillä kun karkailee joinakin iltoina, mut sinnikkäästi vaan vien pojan sänkyyn niin jää sinne.. joskus kyllä vähän sorrun uhkailuunkin, että otan unilelut pois, jos ei jää sinne sänkyyn nukkumaan.. on sit jääny :D Pissalla opettelun aattelin alottaa nyt kesällä kunnolla. Ajattelin ottaa vaan vaipan pois ja antaa olla pikkuhousut jalassa ja käyttää potalla usein.. jospa oppis tajuamaan millon ne housut kastuu, jos ei mene vessaan :D esikko oppi noin 2,5v olemaan ihan päiväkuiva, mutta hän onkin tyttö.. saapi nähä.[/QUOTE]

Kiva kuulla samantapaisesta kokemuksesta.
Oon ite kyllä miettinyt että jos en nyt viä vakavasti aloita tuota pissailu harjotusta ( tietty kesä olis mukavasti tulossa mutta mutta) Ei meitin aikasemmatkaan pojat oo oppineet kovin aikaisin vanhempi oppi aikasemmin että oli jo 3v3vk sekä päivä että yökuiva mutta nuoremman kanssa tapeltiin kauemmin eli on saattanut olla vasta 3½v päiväkuiva ja yökuiva 5v

Yhteistyössä