Nyt vinkkejä, miten vauvan 4kk saa nukkumaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kukkujan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kukkujan äiti

Vieras
Tilanne on siis sellainen, että vauvaa ei juuri sisällä saa nukkumaan. Yleensä ulkoillaan esikoisen kanssa aamupäivät, jolloin vauva nukkuu vaunuissa parin tunnin unet kunhan muistaa heijata vaunuja vähän väliä. Muuten vauva nukkuukin vain lyhyitä pätkiä sylissä ellei ulkoilla toistamiseen.

Nämä päivät kun esikoinen on kipeänä tai ei muusta syystä päästä ulos, ovat todella ongelmallisia. Parvekkeella en voi vauvaa nukuttaa koska naapuri on himotupakoitsija ja käryttelee vähän väliä. Vaunuissa sisällä nukkuu vain hetken. Sänkyyn olen koittanut nukuttaa ja vauva nukahtaakin sinne välillä, jos vain on hiirenhiljaista mutta herää viimeistään viiden minuutin päästä. Joskus nukahtaa tissille viereen mutta silloin en itse voi poistua sängystä ettei vauva heräisi. Tämä on tietysti mahdollista vain silloin kun esikoinen nukkuu. Kantoliinassakin olen koittanut nukuttaa mutta se vaatisi taas sitä että itse kävelisin koko ajan. Vauva herää heti jos istahdan. 9-kiloisen vauvan nukuttaminen kantoliinassa koko ajan kävellen tuntuu kovin työläältä.

Olisko kenelläkään hyviä vinkkejä, miten saisi vauvan nukahtamaan ja vielä nukkumaankin kauemmin 5min?

Meillä on myös silloin tällöin ollut ongelmana toi, kun ulkona tottunut nukkumaan päikyt niin sisällä ei enää osaakaan... Sama juttu sitten kun sisällä ollaan opittu nukkumaan niin voikin taas laittaa ulos, niin ei nukuta..

Mä en osaa mitään yks selitteistä neuvoa antaa tohon. Itse yleensä päädyn siihen että nukun ne yhdet päikkärit itse vauvan vieressä. Mutta meitä kun on tosiaan päivisin täällä vain vauva ja minä niin se on melko helppoa, ja kun raskauden takia väsyttää muutenkin koko ajan niin onhan se kivaa saada ihan syy käydä nukkumaan keskellä päivää :D Pieni vesihuikka on myös auttanut poikaa rauhoittumaan nukkumaan.....

Mä en valitettavasti osaa auttaa, mutta ajattelin tulla kuitenkin kertomaan ettei se ole yksin teidän ongelmanne. :D

Älä opeta vauvaa siihen, että hänet nukutetaan, vaan anna valvoa niin kauan, että oikeasti on väsynyt.
Laita vaikka radio päälle niin ei häiriinny äänistä, kun tasainen meteli. Kapalossa vauva nukkuu yleensä rauhallisemmin. Todennäköisesti auttaa teilläkin, kun kerran vieressä tykkää nukkua.

meillä 3kk ikänen ja sama homma,sisällä vaa ei nuku,ja vaikka kuinka valvos ja väsymystä itkee nii ei,ja yöt tosiaan nukkuu ku vieressä saa olla,mutta jospa se joskus vielä nukkus sisälläki.

Yhteistyössä