Nytkö se sota tulee Suomeenkin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Suomikin lähdössä Libyan operaatioon

2.4.2011 18.27 - Timo Toropainen (Päivitetty 2.4.2011 18.27)

Suomen ulkopoliittinen johto valmistautuu tekemään ensi viikolla uusia päätöksiä Libya-operaatioon osallistumisesta.
Presidentti Tarja Halonen ja pääministeri Mari Kiviniemi puolustivat tänään Suomen jättäytymistä ensi vaiheen sotilaallisten toimien ulkopuolelle.

- Minun mielestäni on hyvä olla semmoisilla alueilla, joita me osaamme ja jossa meillä on tiettyä mahdollisuutta tulla entistä enemmän turvallisuutta antavaksi maaksi. Ja kyllä mä luulen, että se on tämmöinen siviili- ja mititääritoiminnan yhteistyö, jota vaaditaan varmasti vielä tuolla Libyassakin, presidentti Halonen sanoi Linnassa.

Presidentin peruslinjaa komppasi Keskisuomalaisen haastattelussa pääministeri Mari Kiviniemi. Hänenkin mielestä Suomelle riittää sopivia tehtäviä Libyan operaation jatkuessa. Uusia päätöksiä hallitus ja presidentti valmistautuvat tekemään ensi viikolla.

Eniten Halosta taitaa ärsyttää ex-pääministeri Matti Vanhasen mielipidekirjoitus Suomen Kuvalehdessä. Nopeita Libya-toimia toivonut Vanhanen äimisteli, että myöskään heinäkuussa 1995 emme tehneet mitään, kun Srebrenicassa syyllistyttiin hirvittävään joukkomurhaan.

- Olin sillä hetkellä presidentti Martti Ahtisaaren ulkoministerinä. Ja emme kyllä sinnekään mitään Horneteja lähettäneet. Luulen, että se ei olis auttanut asiaa, pikemminkin päinvastoin, Halonen kivahti tänään.

[QUOTE="jep";23499305]Olisi kyllä ihan hyvä jos saataisiin harjoitella sotimista, että voitetaan sitten Ruotsi kun se sota tulevaisuudessa alkaa.[/QUOTE]

Jep jep. 20 vuoden kuluttua Ruotsi on agressiivinen muslimivaltio, joten on syytäkin pitää Suomen puolustusvoimat kondiksessa.

[QUOTE="vieras";23499339]Jep jep. 20 vuoden kuluttua Ruotsi on agressiivinen muslimivaltio, joten on syytäkin pitää Suomen puolustusvoimat kondiksessa.[/QUOTE]

Nehän on nimenomaan ne Suomen puolustusvoimat jotka on sinne Libyaan mahdollisesti lähdössä *nyökyttelee*

Yhteistyössä