Älkää ottako tähän väliin, tai ainakin miettikään tarkkaan...
- rottweilerin pennut on vilkkaita ja rajuja, se ei välttämättä osaa varoa lasta vaan juoksee yli, rikkoo vauvan lelut jne. Eli voi siis olla vaarallinen vauvalle, vaikka olisikin ihan "kiltti".
-pennun sisäsiisteys opetus voi kestää hyvin useita kuukausia, on melko hankalaa hoitaa koiran pissatuksia monta kertaa päivässä kun vauva pitäis aina pukea ja ottaa mukaan!
-rottweiler pitää kouluttaa hyvin, että sen kanssa on mukava elää jatkossakin. Jos teille sattuu itkuinen ja huonosti nukkuva vauva, niin melko varmasti koiraa ei ehdi eikä jaksa kouluttaa ja leikittää ja lenkittää niin paljon kuin pitäisi... Sitten teillä on mahdollisesti kaikkien pelkäämä rähisevä ja riehuva iso rotikka sielä..
-kouluttamattoman ison koiran ulkoilutus yhdellä kädellä samalla rattaita työntäen on vaikeaa ja siinä menee hermo. Koira kiskoo sinne tänne, vauva kiukuttelee ja huutaa vaunuissa, huh.
Meillä oli vauvan syntyessä 4-vuotias palveluskoirarotuinen koira, iso siis, valmiiksi koulututettu. Silti olin välillä ihan kypsä koko koiraan, kun olin väsynyt ja arki oli alkuun niin hankalaa. Koira sai ihan perushoidon kyllä, mutta mitään aktiviteettia se ei kyllä oikein vuoteen saanut... Nyt jaksaa taas ja olen ehtinyt koirankin kanssa puuhastelemaan kun muksu on yli vuoden.