Hae Anna.fi-sivustolta

Oho

Viestiketju osiossa 'Kristallipallo' , käynnistäjänä sanoi Atalmiina, 25.11.2013.

1. Kuuluu huonosti? Vierailija

Missä se henkinen tai edes ystävällinen keskustelu viipyy?

2. neuvo Vierailija

Antaisit jo olla.

3. Sivustaseuraaja Vierailija

Minultako sitä kysyt tai vaadit?

Kiitos. Saatan jopa niin tehdäkin. Sääli vain, ettet viitsi tuon analyyttisempi olla.

4. nakki. Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    38
    Noitten lopettaneitten syylistaan vielä yksi.

Se kuuluisa sisäpiiri. :)

5. siä odotellessa Vierailija

paahdan poppareita haen kiskalta kokiksen, otan tirsat, katson Housen, meen saunaan, haudutan iltateen, paan pötkölleen ?

6. hmm-hmm Vierailija

Nämä tälläiset ovat vain kirjoittajiensa kuvitelmia. Tuossa sanot että "Ehkei ne aikaisemmat tykänneet siitäkään kun joku aina kerto mitä ne ajattelee tai ei ajattele ja miksi niin ajattelivat"

Nythän sinä itse luulet tietäväsi mitä lähtijät ajattelivat. Teet itse ihan samaa mistä toisia syytät.
    Minusta muutenkin on huvittavaa että joitakin tiettyjä nikkejä nimetään palstan hiljaisuuden syyksi. Se ei kerro muista mitään, ainoastaan näistä syyttelijöistä. Nimetyt nikit ovat nimenomaan HEILLE ongelma. On omien korvien välissä jos joku nikki on niin ongelma että hänen takiaan täältä lähtee. Kukaan ei pakota lukemaan kenenkään kirjoituksia.

Tämä ei sitten ole mikään Karsinpuolustuspuhe, kyllähän hänen kirjoitukset minuakin ärsyttävät usein. Mun en minä hänen takiaan täältä lähde jos lähden.

Ja pitääkö nyt ymmärtää että sinun mielestäsi nikki joo tänne jääneet vakituiset nyt sitten ovat syynä palstan hiljaisuuteen? Paitsi Kars? Joku joo niminen nikki on täällä Karsia puolustellut muuallakin ja nälvinyt ihan asiallisillekkin Karsin kyseenalaistajille. Eli jotenkin haiskahtaa kirjoituksesi.

Sanot tuossa myös että "Jotkut/joku yritti kyllä määrätä keiden pitää jäädä ja mitä ne saa kirjoittaa mutta kun ei sellainen onnistunut niin ei sitten." Herranen aika Karshan täällä kokoajan yrittää määrätä mitä saa kirjoittaa ja mitä ei, kuka saa ja kuka ei.

Sinun tekstisi uskottavuus on kyllä nollassa.

7. ding dong Vierailija

Sinulta jäi jotain ymmärtämättä.
    Tämän tason henkiset kirjoittelut eivät anna aihetta enempään kirjoitteluun.

8. hmm-hmm Vierailija

Voisitko sitten kertoa mitä minulta jäi ymmärtämättä? Ja mistä sinä tiedät että jäi? Mistä sinä tiedät että ymmärsit kyseisen kirjoituksen oikein?

Vastatkoot nyt se nikki jonka viestiin kommentoin. Sinun vastauksesi mitä SINÄ ymmärsit on ihan yhtä tyhjän kanssa.

9. hmm-hmm Vierailija

Minusta taas nikki tai osui naulan kantaan. Eiköhän kyseiset nikit itse tiedä miksi lähtivät paremmin kuin joku ihmeen nikki joo. Vai onko nikki joo kaikkitietävä Jumala?

10. niin Vierailija

Olisihan se tietysti mukavaa että täällä olisi tahoja jotka tasaisin väliajoin uhkaili porukan oikeuteen haastamisella, aloitti ilkeilyketjuja nikkien nimillä, leikki niin henkistä niin henkistä ja salassa käyttivät mustan magian keinoja... Voi voi kun nämä saataisiin takaisin...

11. valaisen Vierailija

Ei ei ei.... Varjotar kaipaa tänne niitä "henkisiä" (karsin kavereita) jotka mielistelivät ja nuolivat hänen persiitään (siis Varjottaren). Varjotarhan oli aika teiniangsti kun aloitti täällä kirjoittelun. Sai bannitkin kun kirjotteli hyvin lähellä jompaa kumpaa kouluammuskelua Kauhajoki tai se sitä ennen, angsteissaan siihen aikaan itselleen tyypillisiä "kaikki muut ihmiset sais kuolla pois paitsi minä ja minun sisarenilapset". Tämä teiniangstailu oli siihen aikaan Varjottaren tapa. Nämä "henkiset" "kaikenymmärtävät" ihan silminnähden mielisteli ja nuoli varjotarta kun olivat mielestään niin henkisiä niin henkisiä että tätä teiniangstia piti ymmärtää. Yksi syy "ymmärrykselle" oli myös se Varjottarenkin mainitsema kuppikuntaisuus. Varjotar (silloinen Ziva) ei ollut missään kuppikunnassa joten näiden piti mielistelemällä yrittää häntä omaansa. Valitettavasti mielistely näytti tehoavan, tehoaa edelleenkin häneen vaikka hän itse on julistanut inhoavansa perseennuolentaa.

Anteeksi Varjotar, olet toki kehittynyt huisisti noista päivistä, mutta se teini nostaa sussa toisinaan vieläkin päätään, etenkin jos sinua kritisoi. Ja mielistelylle olet heikko edelleen vaikket sitä itse huomaa. Mutkin ihan varmasti tuomitset nyt tästä mitä sanon. Luulisi kuitenkin että haluaisit mielstelyn sijaan kuulla sen mitä mieltä kukakin TODELLA on. Siinäkin tapauksessa siis että kritisoi sinua.

Ja nykysin siis kirjoituksesi ovat paljon mukavempia lukea ja ei minulla mitään sinua vastaan ole. Vittuilua tämä ei ole.

12. Muistan minäkin Vierailija

Muistan tuota riitelyä, ihmisten jahtaamista ja pois ajamista pilkka nauruin sen sijaan että olisi keskitytty keskustelemaan yliluonnollisista asioista tai muuten kirjoitettu positiivisesti (toista kunnioittaen), antaen jokaiselle tilaa olla mikä on. Vakkarien parissa sitä surtiin ja kauhisteltiin, koska siitä alkoi ei-henkisyydestä ja ei-yliluonnollisesta kiinnostuneiden kuka "voittaa" ja on "nokkelin, älykkäin, suurin, ilkein ja syyttömin" härdelli, heidän ajaessaan milloin minkäkin nikin täältä ja tehdessään riitaisuuksien takia keskustelun ja kokemusten vaihdon mahdottomaksi.

Joku ennusti taroteillakin että palsta autioituu ja siitä tulee juuri tuollaisten ihmisten temmellyskenttä. Paikkansa näkyy pitäneen.

13. nakki. Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    38
    Eikö kukaan enää uskalla käyttää oikeaa nikkiään? Vai mistä nyt tuulee?

14. minäkin muistan Vierailija

Miten eräs vakkari aloitti ihan toisten vakkarien nimillä herjausketjuja. Ja oli itse vähän väliä uhkailemassa koko Kristallipallon porukan oikeuteen viemisellä. Hirvittävää. Veti myös itsensä ja parin muun rikkoutuneet välit vähän väliä yleiseen keskusteluun. Onneksi tuollaista ei ole enää.
    Sellaista en todellakaan kaipaa.

Et varmaan sinäkään eikä nikki jolle vastasit, vai? :)

15. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 907
    Kirjauduin jo ulos vastattuani Karsille mutta kirjauduin takasin sisään. Vastattuani tähän meen nukkumaan. Aattelin vaan äkkipäätään vilkasta.

Oon samaa miletä tuon kanssa. Karshan pyrki täällä nimenomaan määräämään kuka saa sanoa ja mitä ja kuka ei. Samoin olen samaa miletä tuon kanssa siitä että eiköhän ne lähteneet nikit paremmin tiedä miksi lähtivät kuin joku toinen nikki. Sitten olen vielä tuon nikin minäkin muistan kanssa samaa mieltä että mainitsemiaan asioita minäkään en tänne kaipaa.

Seuraavasta ei tykätä: Samoin kertomus kuppikuntaisuudesta ja raakasti kuppikuntien ulkopuolella olevien metsästämisestä mielistelyn kautta omaan kuppikuntaan joidenkin taholta oli totta.

Hyvää yötä uudestaan.

Turhaan se jookaan itkee Karsin perään, idolis banni loppui jo. ;D

16. Miksi? Vierailija

Miksi ihmiset eivät saa itse kertoa mitä mieltä itse ovat itsestään? Sinä kerrot mitä muiden ystävällisyys ja tilan antaminen "oikeasti" oli. Sinä kerrot miten alhaiset motiivit kaikilla oli. Sinä pyydät Varjotarta kiittämään siitä että kerrot Varjottaren vanhoja asioita muille ja tulkitset Varjottaren entisen ja nykyisen olemisen oman persoonasi kautta väittäen vain sinun olevan rehellinen. Sinä sanot että jos ei hyväksy sinun (pyytämätää annetuja) tulkintojasi on mielistelynhaluinen ja heikko joka kaiken lisäksi ei voi itse tietää itsestään mitään, koska jos ei ole samaa mieltä kanssasi niin ei vain itse huomaa mikä oikeasti on.
    Minusta tuo tapasi puhua ja yrittää sitoa ihmisiä älyttömiin "olet aina heikoilla jäillä jos et ajattele itsetäsi kuten minä" on paitsi säälittävää niin myös narsistista ja sellaisena vaarallista jos joutuisi tuon kaltaisen ihmisen kohtaamaan päivittäin elävässä elämässä. Netissä se on onneksi vaarattomampaa koska tuollaista tekstiä voi tottua lukemaan analyyttisesti ja kun se alkaa kyllästyttää tuttuudellaan, voi kaiken nähneenä poistua palstalta ja jättää tuonkaltaiset nauttimaan omasta seurastaan.

17. no voi Vierailija

Valaisen puhui asiaa. Siksi toiseksi tilaa nämä "henkiset" eivät antaneet kaikille. Niille, jotka kritisoivat asiasta ja aiheesta ja olivat uskottavia, heille nämä "henkiset" eivät antaneet tilaa.
    Epäuskottaville antoivat. Niille, jotka mielistelemällä saa omaan porukkaan. Ja niille jotka olivat heidän "tietämyksensä" kanssa samaa mieltä.

Siksi toiseksi itse tulkitset hirvittävästi viestiä johon vastaat. Ja kuka on kieltänyt ettei saa kertoa mitä mieltä ihminen on itsestään? Areena on vapaa. Siitä vain kertomaan. Missä kirjoittaja sanoi että Varjottaren pitää kiittää? Aikamoisia tulkintoja. Osuiko itseesi kipeästi joku jota et halua myöntää?

Sinun tekstisi on hyvin tutun kuuloista. Jos olet se keneksi epäilen itse et antanut tilaa tietyille nikeille jotka uskalsivat kritisoida sinua tai tuoda esiin toisenlaista näkökulmaa. Vaikka ihan asiallisesti tekivät sen. Ymmärsit aina väärin ja ennakkoasenteesi tiettyjä nikkejä kohtaan oli valtava.

Ymmärrystä loputtomasti löytyy "teiniangsteille", mutta asialliselle kritiikille ei, koska asiallinen kritiikki paljastaa oman ideologian heikkoudet ja sen ettei tiedäkkään tarpeeksi.

18. minä vain Vierailija

Tulkitset väärin jos minuksi luulet.

19. no voi Vierailija

Erääksi vakinikikiksi epäilen. Jos et ole, en luule sinuksi. Jos sinulla on vakinikki, käytä sitä, niin tiedän epäilinkö oikeaa vai en.

20. minä vain Vierailija

Minuksi luulit, älä selitä.

21. just Vierailija

Palstan taso on sitten mahtava.

22. Koirankäpälä Vierailija

Voi hyvänen aika. Koko tekstisi on tulkintaa tuon toisen tekstistä oman persoonasi kautta. Erittäin henkistäkin kaikkine narsistiksi syyttelyineen. Tämänkötyyppistä te vanhoja aikoja haikailevat tänne haluatte? Tuoko on tilantantamista?

23. Huomioita tehnyt Vierailija

Mitäpä sitä kiertelemään, Varjottarella ent. Ziva oli tosi rankka teiniangsti ja jutut tosi negatiivisia ja ihmisvihaa täynnä tuohon aikaan. Se nimimerkki joka siitä puhui, puhui ihan asiaa. Näin se oli. Sitä ei saa kiertelemällä tai vääntelemällä miksikään. Eikä se mitään haittaakaan, mutta selventää menneitä ja yhteyksiä, jos niitä aletaan avaamaan.

Hän on kuitenkin muuttunut ja aikuistunut paljon, ja sitä kuvastaa nykyinen kirjoittaminenkin täällä kristallipallolla.

Jokainen saa kaivata ja miettiä, miten asiat olivat aikaisemmin, mistä piti ja mistä ei ja mitä haluisi nykyään pallolle, jotta asiat olisivat paremmin tai täällä olisi mukavampi olla. Henkilöön kohdistuvat näpäyttämiset tuskin mitään auttavat ja nikkeihin kohdistuvat naljailut. Huvittavaa noita on lukea, kun aletaan sättimään toinen toistaan ja aivan mitättömistä asioista. Niin nettimäistä ja jatkuvat arvailut kuka nikki on minkäkin tekstin takana! ;) Mitäpä jos kerrankin keskityttäisiin tekstin sanomaan, eikä nikkeihin, kun nekin ovat vaan "SUURTA ILLUUSIOTA", eivät todellisia ihmisiä vaan luotuja kuvia ja mielikuvia. :) Relatkaa ja hengittäkää. Maailma on sun.

24. Hortensiana Vierailija

Olen hypännyt yli Karsin kirjoitusten, kuin myös erään toisen, joka pitää omaa uutistoimistoa ja syytää tekstiä palstalleen.

25. aha Vierailija

No sehän on kiva että päätit suuressa viisaudessasi tulla tällä kertaa analysoimaan Varjottaren "kehittymistä".

Onko nyt Varjottaren vuoro joutua maalitauluksi, nyt kun Kars on kaluttu loppuun?

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri