Hae Anna.fi-sivustolta

Ohuen tukan hoito

Viestiketju osiossa 'Kauneus ja kosmetiikka' , käynnistäjänä juulia., 04.08.2011.

1. juulia. Vierailija

Minulla on aika ohuet hiukset ja joudun pesemään ne melkein päivittäin jos haluan lähteä jonnekin lähikauppaa pidemmälle. Olen huomannut, että tuo rasittaa hiuksia ja hiuspohjaa enkä edes jaksaisi/haluaisi pestä joka päivä hiuksia. Vaan miten pääsisin tuosta kierteestä eroon, ts. miten saisin ohuen, päätä myöten olevan tukan edes jonkin näköiseksi ilman shampoopesua?? En osaa föönailla mitenkään enkä jaksaisi opetellakaan, kun varmaan se jatkuva lämpökäsittelykin rasittaisi tätä tukkaa entisestään.

Mikä olisi sellainen hellävaraisesti pesevä shampoo? Kuivashampoota kokeilin joskus niin, että joka toinen aamu pesin tukan ja joka toinen päivä yritin kohentaa sitä kuivashampoolla. En vaan oikein tykästynyt siihen, kun tukka tuntui jäävän niin tahmaisen tuntuiseksi... Mikähän olis hyvä kuivashampoomerkki? Jos kokeilisin uudestaan.

Minulla on olkapäille ulottuva tukka. Pidemmäksi sitä on turha yrittää kasvattaa, koska latvat katkeilee ja haaroittuu, ja sitten tämä letti ainakin näyttää hiirenhännältä. En myöskään tykkää mistään sotkukampauksista, joten jonkinlaista ryhtiä on kuitenkin oltava.. Olisko kenelläkään hyviä vinkkejä tällaiseen ongelmaan?

2. nallepuh52 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Itselläni on myös ohut hiuslaatu ja olen koko ikäni painiskellut "pienihiuksisuuden kanssa". Tuuhentavat shampoot ovat mielestäni humpuukia ja olen päätynyt mietoihin peruskamoihin ja käytän nykyisin apteekista saatavaan Elivo-shampooseen, joka ei sisällä ylimääräisiä "kohottavia, kiillottavia ja turvottavia" ainesosia. Käytän hiusten selvittämiseen suihkeita esim Muumi-suihke on ihan hyvä, Elivolla on oma hoitosuihke, joka ei tahmaa eikä litistä tukkaa.
    Ja sitten se säännöllinen latvojen leikkaus - se on minusta aivan välttämätöntä ohuille hiuksille. Itselläni on lyhyt hiusmalli, sillä muutoin hiukseni lätistyisivät pitkin päätä ja olen siihen täysin leipääntynyt. Käytän tukiaineina vaahtoja, en mitään "super blow bla-bla" juttuja vaan keveämpiä tuotteita, sillä ohuessa hiuksessa ne superfyllarit aiheuttavat vain tahmaantumista.
    Yksi positiivinen tuote on KMS Salt Spray - yllättävän mieto eikä tahmaa vaan antaa jämäkkyyttä. Lórealin Professional Expand Volume-vaahto on minusta minulle paras, vihreä puteli, maksaa noin 16 eur. Hyvä tuote eikä liian tymäkkä. Jotkut kampausnesteet ovat myös hyviä, siis suihkutettavia litkuja ilman ponnenkaasua tai geelinestejuttuja.

Pesun yhteydessä en käytä hoitoainetta - minusta ne ovat liian voimakkaita ja selvityssuihkeet riittävät. Pesen minäkin joskus joka päivä, joskus joka toinen päivä. Huomaan että olen yliherkkä sille onko tukka tänään pesty tai eilen vaikka tuskin ympäristö siihen kiinnittää huomiota. Clippoteket-kuivashampoo on ihan ok, mutta ei se tietty vesipesua korvaa enkä pidä sitä minään ihmeaineena.
    Föönään ja joskus käytän kevyesti hiuslakkaa. Lakkaa voi suihkuttaa kämmeniin ja siitä hiuksen pintaan. Minusta parempi juttu kuin suihkia suoraan tukkaan. Paitsi jos lakka on hyvin kevyttä, niin sitten suoraan tukkaan. Joskus olen käyttänyt mattavahaa, se toimii myös minulla - siis kuivaa vahaa, ei mitään wet-look-super-kiilto-klähmä-tuotteita.

Tässä konstini. Ei mitään uutta auringon alla!

3. juulia. Vierailija

Kiitos vinkeistä! Kävin ostamassa tota Elivon shampoota ja hoitosuihketta, toimii kuin unelma! :) Hiukset tuntui pesun jälkeen niin pehmeiltä ja hyväkuntoisilta, että tuntui kuin ei ois omaa tukkaa pessytkään. Pitää vielä kokeilla uudestaan kuivashampoota josko sillä sais harvennettua pesukertoja.. Ja oon kans huomannut saman, että ite on kovin tarkka siitä että millasessa kunnossa tukka on vaikka muut ei varmasti huomaa olenko pessyt tukan tänä aamuna vai eilisaamuna. Ohut tukka menee vaan yön aikana niin littanaksi, että aamulla on jollain konstilla niitä joka tapauksessa vähän laitettava.

4. vierailija Vierailija

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri