oikea aika?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja desperate
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

desperate

Vieras
mitähän mieltä mahdatte olla siitä, että olen kohta yliopistosta valmistuva 28-vuotias ja mieheni on reilu 30 vuotias. Koitin järkeillä tämän lapsenteon kanssa, mutta nyt tuntuu että ei kannata. Olen hakenyt töitä puoli vuotta, tosin gradu kesken, enkä ole saanut. Olisikohan syynä se, että pelkäävät minun heti tekevän lapsia? Olen valmistumassa alalle, jossa on hyvät työnsaantimahdollisuudet. Haastatteluihinkin olen päässyt, mutta ei sitten kuitenkaan ole tärpännyt. Onko muilla sama tilanne...?

Mulla aika sama juttu menossa. Valmistunut olen viime toukokuussa alalle, jossa tosiaan luulisi saavan töitä, mutta EI! Ei niin ei. Mulla on käynyt myös sama ajatus mielessä, että työnantajat varmaan "pelkää", että tulen heti raskaaksi.. No, perheenlisäys yritykset ovat kyllä käynnissä :) Mutta sen asianhan EI PITÄISI vaikuttaa työn saantiin.. Vähän kyllä epäilyttää.

Naisena olemisen ihanuutta... Jos valmistut noin kaksikymppisenä voit töitä saada, mutta mutta... kun lähestyt kolmeakymppiä ja omistat miehen on töitä hankala löytää eikä se jää siihen kun sitten olet ne lapsen /lapset saanut, niin työntekemisen esteenä on lasten sairastaminen ja kun lapset taas ovat kasvaneet, niin olet liian vanha. Siis pätkätöitä ja taiteilua.

Eli kannattaa tehdä just silleen kun nyt tuntuu. Sitten tuon lapsen saanti ei välttämättä ole niin helppoa, eikä se välttämättä tapahdu heti ekalla yrittämällä.

mä olen 27v., mies 30v. valmistuin alkuvuonna yliopistosta, nyt määräaikaisessa oman alan työssä. soppari katkolla taas ensi kesänä, jatko todella epätodennäköistä. oon vatvonut tätä vauva-asiaa jo viime kesästä ja vieläkään ei ole ryhdytty yrittämään. koko ajan mietin, että sitten kun on ollut pidempään töissä, että on enemmän työkokemusta, ehkä vakipaikka (ei mitään tsäänssiä tällä alalla viiteen vuoteen) jne. koko ajan keksin kaikkea mitä pitäisi vielä olla. en osaa päättää millon olisi hyvä aika, ehkä pitäisi vaan antaa mennä, tulla jos on tullakseen. toiveissa olisi kolme lasta, pitäisi varmaan aloittaa joskus. en tiiä..

Alkuperäinen kirjoittaja nainen79:
mä olen 27v., mies 30v. ehkä pitäisi vaan antaa mennä, tulla jos on tullakseen. toiveissa olisi kolme lasta, pitäisi varmaan aloittaa joskus. en tiiä..

Minä sain ensimmäisen lapseni 34 vuotiaana, ja toisen tulen saamaan 36-vuotiaana. Haluaisin vielä kolmannen, mutta taitaa ikä jo tulla vastaa ja oma jaksaminen. Kannattaa siis aloittaa ajoissa, mikäli haluaa useampia lapsia.

Ennen vanhaan oli kai paljon helpompaa kun oli asiat vaan meni niin että mies oli töissä ja nainen kotona. Nykyään yhteiskunta odottaa, ja itsekin haluaa kaiken. Pitää saada koulutus, matkustella, saada hyvä työpaikka, ja samalla perhe. Kai se on kuitenkin loppujen lopuksi omista valinnoista kiinni, että mitä haluaa priorisoida. Jos ura ja perhe-elämä on ristiriidassa, niin pitää varmaan vaan valita kumpi on loppujen lopuksi tärkeämpi.

Mutta oma mielipiteeni on että kaikista oikein aika on silloin kun molemmat on henkisesti valmiita. Ja että edes toisella pariskunnasta olisi työ.

Yhteistyössä