S
Sol-81
Vieras
Milloin on oikea aika lapsen hankkimiseen? Onko sellaista edes? Itsestäni tuntuu, että aina on olemassa jokin syy miksi ei voisi tehdä lasta (en pidä silti itsestäänselvyytenä, että lapsen voi vain "tehdä" kun siltä alkaa tuntumaan.
Voihan olla että en voisi saada lapsia.) Sen lisäksi en jotenkin halua tehdä lapsia reilusti yli kolmekymppisenä. Pidän vain itseäni aina niin "nuorena", että eihän sitä vielä...
Ikää on 26 v. ja miehellä 29 v. Yhdessä ollaan oltu 10 vuotta. Ei olla kihloissa eikä naimisisissa. Vauvakuumetta ei ole, mutta asiaa on alkanut miettimään yhä enemmän, kun lähes kaikki kaverit ovat naimisissa/kihloissa tai sitten rakentaneet tai ostaneet oman talon tai heillä on lapsia/odottavat ensimmäistä lastaan.
Tuntuu vain että oma elämä junnaa paikallaan, ettei minulle tapahdu mitään. Tämä ei ole tietenkään syy tehdä lasta. Töitä meillä on molemmilla ja minulla vakipaikka. Silti pelottaisi, että jos vaikka joutuisi työttömäksi, että miten sitä pärjäisi ja elättäisi lapsen.
Lisäksi mietin kauheasti sitä, että varmasti minun kohdalla menee asiat jotenkin pieleen. Esim. synnytyksessä lapsi tai minä vammaudun pysyvästi jne. Pelkään kovasti synnytystä enkä usko että pystyisin siihen. ajattelen että mies ei enää välitä minusta kun lihon ja rupsahdan lapsen saamisen myötä (vaikka en ikinä ajattele toisista naisista niin, vaan jotenkin aina nään kaikissa ne kauniit puolet).
Miettiikö joku muukin tälläisiä asioita? Vai mietinköhän vain asioita ihan liikaa...?
Vai olenkohan vaan sellainen ihminen, etten saa ikinä mitään aikaiseksi, ellei joku vähän "tuuppaa". Ehkä yritän pelata liikaa varman päälle, mutta ei kai tässä elämässä ole mikään varmaa...?