Oikean rinnan kipu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelottaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelottaa

Vieras
Hei! Jonkun kuukauden ajan on oikeassa rinnassani tuntunut kipua aina välillä. Ei siis ole jatkuvaa, mutta välillä tuntuu kuin pistäisi tai se olisi jotenkin arka, vaikea kuvailla kipua. Pelkään kamalasti rintasyöpää äidin rintasyövän vuoksi. Aina sanotaan, ettei syöpä ole kipeä - voiko tällainen kipu olla huono merkki? Olen varannut ajan mammografiaan, mutta sitä odotellessa kysyn teiltä täällä.

Mulla oli kanssa epämääräisiä tuntemuksia jo vuosia sitten, mutta vasta kolme vuotta sitten löysin itse pienen hyvälaatuisen kyhmyn, mikä poistettiin. Nuorilla kyhmyt on yleensä hyvänlaatuisia.
Olisin ollut varmaan aivan kauhuissani, jos äitini rintasyöpä olisi todettu ennen sitä, mutta se todettiin vasta tossa runsas vuosi sitten. Rintasyöpä ei välttämättä ole perityvää, varsinkin jos äitisi on saanut sen vasta vanhempana. Elintavat, hormoonien käyttö, ja stressi voivat vaikuttaa syövän syntyyn.

Oikeassa rinnassa""kirvelyä""pakotusta ja myös kainalossa ja oikeassa käsivarressa kuumotusta ja pakotusta.Olen menossa kuitenkin maanantaina ultraan ja ehkä myös mammoon.Pelottaa aivan vietävästi.Kuitenkin muutamat tutut joilla on rintasyöpä ollut sanovat että ei ollut mitään kipuja eikä tuntemuksia.Voisi tietty olla myös joku tulehdus,kierukan vanhentuminen(Vaihdetaan parinviikon päästä):Tai ehkäpä jopa vaihdevuosien alkuoireita:Kertokaahan omia kokemuksianne=)

Mulla on jo vuosia tiettynä aikana kuukaudesta ollut ihmeellistä viiltelyn tapaista kipuilua vasemmassa rinnan sivulla, joka väliin säteilee kainaloon. On kuvattu ja tutkittu, eikä muuta syytä löytynyt, kuin vasemmalla puolella rintarauhaset oli isompia kuin oikealla. Ne sitten aristavat enemmän kuukautisten aikaan.

Olipa kiva lukea Lissun viesti =) Mulla on nimittäin ollut samanlaista oireilua. Osa on kyllä myös lihaskipua - oikea puoli on usein ""tukossa"" hiiren käytön takia, ja sitten kun innostun vaikka jumpatessa tekemään etunojapunnerruksia, seuraavana päivänä rinnan vierestä ja kainalon alta jomottaa. Hieroessa huomaa että kyseessä on kylkilihas.
Myös ennen kuukautisia molemmat rinnat on arat, oikea enemmän kuin vasen (oikea on myös ollut nuoresta asti hieman isompi).

Jos kipuilu on ajoittaista, niin se on varmaan hormonaalista. JOS olisi syöpä joka kipuilee, uskoisin sen olevan jatkuvaa kipua.

Mulla myös toinen rinta toista hieman suurempi.Myöskin muksuja imetettäessä siitä rinnasta on tullut reilusti enemmän maitoa.Syöpä ei kuulemma kipuile,mulle sanoi lääkäri että myös ""turha""puristelu,painelu yms.voivat aiheuttaa hiki-ja rintarauhas tulehduksen joka säteilee siten myös kainaloon.Lääkäriin vaan,niin saa varmuuden ja sitten elämä maistuu taas=)

Minulla on ollut rintasyöpä eikä se kipuillut. Rinnassa tuntui sellaista paineen tuntua, ikäänkuin olisi maitoa ollut tulossa. Samalla oli ne tyypilliset syöpäsairaan oireet - väsymys ja ruokahaluttomuus.

Kukahan on keksinyt ""tiedon"", ettei rintasyöpä aiheuta tuntemuksia tai kipuile? Nimenomaan oudot tuntemukset rinnassa, kipuilu, pistely, kutiaminen, täyteläisyydeen tunne jne. ovat aihe hakeutua tutkimukseen. Ja kyhmyt tietysti. Mutta ei todellakaan pidä paikkansa, etteikö rintasyöpä koskaan oireilisi, siihen uskoon ei pidä tuudittautua

No niin mammosta tulin juuri=)Eli rintarauhaset tulehtuneet,ja rinnoissa nesterakkuloita jotka liiallisesta""Räpläämisestä""aiheuttivat kipuja.Ultrattiin myös ja kaikki hyvin.Menkää kuitenkin tarkistuttamaan asia niin saapi ainakin mielenrauhan=)

Soititko itse mamoon ja varasit ajan? Ja kiva kuulla ettei kysymys ollut mistään pahemmasta!!!
Meillä kanssa rintasyöpää suvussa aika paljon, ja välillä pelottaa kun tunnustelee rintoja ja kun en tiedä mikä sielä kuuluu olla ja mikä ei. Kun sielä on niitä pampuloita ym... Lukuja en tiedä mutta olen kuullut että rintasyöpää on aika paljon myös nuorilla mutta jos jostain kysyy niin sanotaan vaan että olet niin nuori ettei voi olla (24). Mutta aina sitä tulee siltikin ajateltua että mitä jos...

Soitin ihan suoraan Syöpäpolikklinikalle.Olisivat kyllä
a haluneet omalääkärin tai muun lähetteen,mutta ottivat sitten kuitenkin.Lääkäri sanoi että liiallinen painelu ja räplääminenkin voi aiheuttaa tulehduksia yms.Eli rinnat tutkitaan ja painellaan vain kerran kuukaudessa,muut kerrat voi hoitaa sitten poikakaveri tai mies=)HIH=)Ja nyt lopeta turhan miettimisen,aika vaan niin sitten on taas helpompi porskuttaa parivuotta.Tsemppiä=)

Vähän sama juttu...katsoin normaalisti tv:ä kun oikean rinnan kainalonpuoleiseem sivuun alkoi tulla tasaista jomottavaa kipua. Rintaa on särkenyt nyt noin reilun muutaman tunnin verran, ja rinta tulee aina kipeämmäksi kun liikun. olen 18 vuotias. Olen ollut kovassa kuumeessa ja flunsassa nyt muutaman päivän, joten voisikohan kipu johtua jollain tavalla siitä? en myöskään harrasta vakituista liikuntaa tai ole kuumeilun takia rasittanut lihaksiani pitkään aikaan... voisiko joku auttaa?