Oikeanpuoleiset alavatsakivut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sandaali
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sandaali

Vieras
Olen jättäny hormonaalisen ehkäisyn viime syksynä toiveena raskaus. Kierto on ollut alusta asti melko säännöllinen 27-29pvä, kerran kierto on venähtänyt 32 päivään. Vuoto on ollut muutamaa poikkeusta lukuunottamatta samanlainen kuin e-pillereiden aikaan enkä kärsi kuukautiskivuista.

Viimeisten kahden kierron aikana minulla on ollut kiputuntemuksia pääsääntöisesti oikealla puolella alavatsan kohdalla. Kivut helpottaa kuukautisten ajaksi ja alkavat taas pian kuukautisten jälkeen. Kipu ei ole millään tavalla lamauttavaa tai jatkuvaa, ennemminkin säännöllisen vihlaisevaa (puhutaan kuitenkin ennemmin tunti- kuin päiväfrekvenssistä). Välillä vihlaisuja on tuntunut myös vasemmalla puolella, mutta pääasiassa ne ovat paikallistuneet oikealle puolelle kutakuinkin tiettyyn kohtaan.

Yhdyntöjä meillä on ollut säännöllisesti myös ovulaation aikaan (ovuloin 13 päivää ennen kuukautisia), mutta raskaus ei ole siis vielä onnistunut. Olen 29-vuotias, normaalipainoinen ja elän hyvin terveellisesti.

Olen käynyt kahdesti gynekologilla puhumassa näistä vaivoista, mutta ultrissa ei ole näkynyt mitään poikkeavaa. Minua kuitenkin hieman huolestuttaa nämä alavatsakivut, voivatko ne olla merkki jostain vakavammasta ongelmasta?

Hei "sandaali"!

Kiitos kysymyksestäsi.

En usko, että kysymys on mistään vakavasta. Todennäköisesti nuo kiputuntemukset liittyvät ovulaatioon, keltarauhasen muodostumiseen yms. ja ovat siis aivan normaaleja. Jos kysymys olisi jostaikin epänormaalista, olisi varmasti gynekologi ohjannut sinua tarkempiin tutkimuksiin.

Onnea yritykselle, toivottavasti tärpää pian!

Yhteistyössä