Oikein vai väärin kirppiksellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Mitä mieltä olette asiasta, ostin n.kuukausi sitte pussillisen n.50cm vauvanvaatteita kirpparilta Pussi maksoi 10 euroa ja vaatteita näytti olevan paljon. En päässyt katsomaan pussiin ennenko olin sen ostanu ja kotona avasin. Vaatteet näyttivät pussissa hyviltä mutta pussin ulkopuolella olivatkin suurinosa nukkaisia ja vaatteista puuttui nappeja ja pientä reikää saumoissa yms. helppoa korjattavaa sekä tahroja. Poistin nukanpoistajalla nukat ja korjasit reiät saumoissa ja laitoin uusia nappeja vaatteisiin ja poistin tahranpoisto aineella tahroja, joista melkein kaikki lähtivätkin. Huonot vaatteet heitin suoraan roskikseen millä ei ollut mitään toivoa.
Kun vaatteet olivat niin pieniä (n.50cm) niin ne eivät mahtuneet isokokoiselle vauvalle kuin pari viikkoa. Vein samat vaatteet samalle kirpparille myyntiin muiden tavaroiden ja vaatteiden kanssa, mutta kalliimalla hinnalla kuin olin ne itse ostanut n.euron tai kaksi kappale paremmista, huonommista mutta täysin käyttökuntoisista vähemmän (20snt, 50snt jne.) Kirppispöydälläni oli joku (tod. näk. myyjä jolta olin ne ostanut, huom itsepalvelu kirppis) tuonut lapun jossa haukkui minua ostavani halvalla muilta vaatteita ja myymällä kalliilla hinnalla pois sekä olevani kamala trokari ja minun tulisi saada porttikielto kyseiselle kirpparille.
Itsestäni en ole tehnyt mitään väärää sillä olen nähnyt niiden vaatteiden eteen vaivaa korjaamalla ja nukkaa ja tahroja poistamalla niitä joten olen oikeutettu myymään ne hyväksi katsomallani hinnalla.
Kysyin kirpparin myyjältä asiaa ja näytin lappua joka oli jätetty ja hänelle ei kukaan ollut käynyt sanomassa mitään asiasta eikä hänestä asiassa ollut mitään väärää.

Mitä mieltä olette saako noin tehdä?

et tehnyt mitään väärin,ihan normaalia myydä kirppiksellä pieneksi menneitä vaatteita,vaikka ne olisikin kirpparilta ostettuja. Myyjää varmaan hämäsi ,että palasivat näin nopeasti kiertoon. Hinnannousukin ihan ok. tuunauksen jälkeen. Kyllä mä maksaisin korjatusta vaatteesta ihan mielelläni 2e,kun taas hiukan rikkinäisestä ja nukkaisesta max. 50cnt. jos sitäkään.

et tehnyt mitään väärin,ihan normaalia myydä kirppiksellä pieneksi menneitä vaatteita,vaikka ne olisikin kirpparilta ostettuja. Myyjää varmaan hämäsi ,että palasivat näin nopeasti kiertoon. Hinnannousukin ihan ok. tuunauksen jälkeen. Kyllä mä maksaisin korjatusta vaatteesta ihan mielelläni 2e,kun taas hiukan rikkinäisestä ja nukkaisesta max. 50cnt. jos sitäkään.

Peesi.

Ethän sä niitä edes hankkinut tienataksesi niillä, ja kun kerran korjasit ja siistit vaatteet, niin niistä voi ihan hyvin pyytää enemmän.

Mä oon ajatellut että laitan joskus kaikki pikkuvikaiset mutta yleisilmeeltään siistit vauvanvaateet läpinäkyvässä pussissa parilla eurolla myyntiin ja kirjoitan siihen että vaatteissa purkautumaan lähteneitä saumoja, puuttuvia nappeja jne. eikä todellakaan haittaa jos joku ostaa ne, korjaa ja myy euron kappalehintaan, hyvä vaan jos tulevat vielä jollekin käyttöön :D

Ihan suoraan sanoen ääliö se lapun jättäny eukko! Varmana harmittaa saada tommosia viestejä, mutta älä anna sen häiritä. Ensinnäkään kuka kieltää ostamasta jonkun tuotteen halvalla ja myymästä sen kalliimmalla eteenpäin, jos tuote on sen arvonen? Ymmärrän kyllä jos kirppareilla ei pidetä jatkuvasta trokaamisesta, mutta tässähän nyt ei ollu kyse siitä. Toki se, että ostit itse sian säkissä näkemättä niitä vaatteita, oli sun oma moka, mutta jos sä oot laittanu ne vaatteet kuntoon niin tottakai niistä voi pyytää sen jälkeen parempaa hintaa. Ilman muuta. Eikä se ole sun ongelmas jos ne vaatteet on käyny vaikka kaks viikkoo sun vauvalle ja sen jälkeen myyt ne eteenpäin.

Jos kyseessä on itsepalvelukirppis, niin onko sulla tietoa myykö se sama eukko vielä siellä omia kamojaan? Sillehän vois jättää esimerkiks kassalle viestin, että kiitos tahraisista, reikäisistä ja nukkaisista vaatteista. Laitoin ne kuntoon, käytin vauvallani ja nyt myyn ne täällä eteenpäin hinnalla, joka vastaa niiden nykyistä kuntoa.

et ole tehnyt mitään väärää. Aika juntti ihminen joka tuollaisen lapun jättää! Mistä voi olla edes varma, että olivat samoja vaatteita ja mitä se häntä haittaa, vaika sinä myyt kalliimmalla ne vaatteet?? Minulle on ainakin aivan sama kuka vaatteet ostaa tai myykö ne eteen päin kalliimmalla kunhan itse pääsen eroon ja saan kaappeihin tilaa.

Ei taida myydä enää siellä kamojaan kun pöydät on viikkovuokralla ja yksi henkilö/viikko/pöytä jolla yritetään pitää vaihtuvuutta suurena ettei kävisi niin että samat tavarat ja myyjät valtaavat kaikki pöydät viikoista toiseen kun suosittu ja pieni kirppis pienessä kaupungissa. Tiedän että ostin sian säkissä ostamalla pussin mutta niin suuresta määrästä vaatteita tiesin saavani jotain vastiketta rahoille käsityötaitoisena ihmisenä. Olin muutenkin viemässä tavaraa kirppikselle joten en nähnyt syytä miksen voisin viedä heti pieneksi jääneitä vaatteita sinne uudelleen myyntiin vaikka olin ostanut ne vasta kuukautta aiemmin ja en halunnut niitä säästää mahdollisesti tuleville lapsille.
En syyllistä itseäni mitenkään ettei näin saisi tehdä :D Olen vaan hieman häkeltynyt kuinka raivokkaasti joku suhtautuu tähän viemällä toisen pöydälle haukkamakirjeen joka ei todellakaan ollut mistään lämpimästä päästä. Se olisi ollut ihan ok jos olisi vaikka kirjottanut "Minua hieman ihmetyttää miten myymäni vaatteet ovat näin pian uudelleen myynnissä ja kalliimmalla hinnalla" mutta kun oli kirjoitettu suunnilleen "v*tun trokari sun pitäisi saada porttikielto kirppikselle kun teit näin ja näin"
Itse suosin paljon kirppiksiä ja ei ollut minun vikani ettei 50senttiset vaatteet mahtuneet kuin noin kaksi viikkoa päälle olisiko niitä sitten pitänyt säilöä ainakin vuosi ennenkun olisin saanut myydä ne eteenpäin ilman että kukaan ei olisi tyytymätön :D

Ja vielä lisäyksenä että hinnoittelin vaatteet siten että mitä maksaisin itse niistä kirpparilla. Hyväkuntoisesta vaikkakin korjatusta voin maksaa sen muutaman euron ei minua se häiritse että esim potkareihin on vaihdettu erilaiset napit kun niissä kuuluisi olla tai jokin sauma on ommeltu uudelleen koneella tai käsin mutta siististi tai kietaisu bodyyn on vaihdettu uudet nauhat. Tietenkin haalarit ja muut suuremmat ja kalliimmat erikseen mutta nyt kyse perusvaatteista.

:D Siis what? Saa kait sitä kirpparilla myydä mitä vain... vaikka sitten jotain, minkä on sieltä aiemmin itse ostanut...:D

Ja omapa alkuperäisen myyjän vika on, jos ei ole riittävästi itselleen rahaa pyytänyt.. Ainakin mun mielestä haiskahtaa juuri siltä, että jotakuta tässä nyt nyppii se, että joku muu saa "hänen tavaroistaan" parempaa hintaa kuin hän itse sai...
(toki tässä erona vielä se, että vaatteet paremmassa kunnossa myyntiin sinulla, kun olit korjaillut niitä yms...:))

siis just tota älyvapaata kateellisen äidin jokapäiväistä elämää.. kirjoitella nyt jotain lappuja.. sillä on selvästi jotain pahasti vialla.. saahan tietenki myydä vaikka tasan tuunamattomanki tavaran KIRPPIKSELLÄ niin kallilla ku luulee sen menevän.. huhuhhuh siihenhä täällä kaikki kaupankäynti perustuu.. kirpputoriki

Jonkin kirppismyyjien logiikan mukaan kaikki jota ostaa kirppikseltä pitäis kai haudata maan poveen sen jälkeen kun on tuotteen käyttänyt siltä osin kuin sen voi käyttää- eli kuten vaatteen siihen asti kuin se lapselle mahtuu.

Pieni piru minussa jättäisi vastineeksi lapun että olen korjannut vaatteita ja nostanut niiden arvoa niistä ryysyistä mitä ne olivat. Todennäköisesti ajattelisin kuitenkin vain piruja ruotsiksi mielessäni ja jättäisin lapun laittamatta. Jos kirpparilla on joku 'vetäjä' tms kassahenkilö niin veisin lapun hälle ja selostaisin tilannetta, etten ole mikään trokari. Ilman sen suurempaa haloota koettaisin toimia.

Ei tuossa nyt mitään oo, luulisi nyt edeltävän myyjänkin tietävän ettei ne vaatteet muutenkaan tuossa iässä pitkään mahdu.. Tiedän kyllä semmoisiakin tapauksia esim. meillä päin yhdellä kirpparilla on yksi vanhempi mies, joka käy ko kirpparilla joka päivä ja jos löytää jotain edullista huonekalua tyyliin lipasto 5€, ostaa sen ja kohta sama lipasto on myynnissä hintaan 20€??? että näin.. :D

Ei tuossa mitään väärää ole, eikä varsinaisessa kirppistrokaamisessakaan ole mitään väärää. Myyjä saa tuotteesta haluamansa hinnan, ja ostaja on maksun jälkeen vapaa tekemään tuotteella ihan mitä haluaa - vaikkapa polttamaan sen, pyyhkimään siihen takamuksensa, tai myymään eteenpäin kymmenkertaisella hinnalla :)

Niin eihän siinä mitn laitonta tai kiellettyä oo tehty, eniten vaan huvittaa, miten ihmiset hamstraa kauheasti halvalla tavaraa ja sitten ne samat kamat pyörii kirpparilla monta viikkoa kalliimalla hinnalla :D kerran kyseinen herra ihan ärähti itselleni kun hipeloin kivaa pikku pöytää, -se on jo varattu mulle! joo okei sori tainnut varattu lappu jäädä laittamatta :D

Tuttu osti sitterin kympillä ja myi sen myöhemmin 35 eurolla. Ei niissä tavaroissa kulje mukana mitään muistia, että pitäisi myydä aina halvemmalla kuin millä on ostanut. Jos myyjä ja ostaja ovat tyytyväisiä, niin kaikkihan on hyvin.

sellainen yritys on olemassa tai liekkö enemmänkin,..? joka etsii kirppareilta halvalla vaatteita ja sitten tuunaa ja korjaa ne taas hyväkuntoisiksi/trendikkäiksi jne ja myy tietty kalliimmalla hinnalla pois.. joten ihan laillista hommaa.

Trokaaminen ei ole kiellettyä, mutta itse en tykkää ostaa trokareilta kalliita vaatteita tai muutakaan. Itsekin ostan lapsilleni lähes kaikki vaatteet kirppareilta. Olen aina käynyt paljon kirppareilla ja tehnyt edullisia löytöjä. Nyt kun myyn pieneksi jääneitä vaatteita en todellakaan edes muista, millä hintaa ne olen ostanut, hinnoittelen ne ainoastaan ja vaan niin, että saan niistä mahdollisimman paljon rahaa ja niin, että saan ne myytyä.

Niin ja sen verran vielä lisään, että olen myös saanut lahjoituksena vaatteita, joissa on esim. vetoketju rikki. Antaja on siis antanut ne tietäen, että korjattuani vetoketjun myyn tuotteen.

[QUOTE="vieras";24580976]Mistähän se alkuperäinen myyjä on muka tunnistanut ne myymänsä vaatteet...[/QUOTE]

En tiedä mutta voisin kuvitella kun joukossa oli ainakin muutama järjätty äp:n vaate ja muita "uniikkeja" jotka pistivät ainakin itseään silmään heti sekä pieni paikkakunta ja taitaa olla vaik kaksi kirppistä joista juuri tuo toinen todella suosittu. Ja kyllä itsekin varmaan pistäisi silmään jos olisin myynyt montakymmentä vaatetta kuukausi sitten ja näkisin samoja paljon toisessa pöydässä niin kävisin varmasti katsomassa tai kun itse ostan paljon vauvan vaatteita niin katson kaikki pöydät jotka näyttävät siltä että niissä olisi jotakin. Itselleni on se ja sama mitä muut tekevät minulta ostamilleen tavaroille mutta kaikille ei näytä olevan.

Yhteistyössä