Oikomishoidosta kyssäri

MaijaMehiläinen

Aktiivinen jäsen
08.02.2005
1 585
0
36
Lapselle laitetaan sellainen kiinteä vekotin suuhun, ja kysymys kuuluukin että onko suu / leuat kuinka kauan kipeät vai ovatko ollenkaan?

Lähinnä mietin kun operaatio on sovittu pääsiäisen alle ja ollaan reisuun lähdössä, pitäisikö aikaa muutta?
Hammaslääkäri sanoin että ei vaikuta mihinkään ja ihan normaalisti voi olla, mutta hänelle ei oo koskaan oikomista tehty.

Onko kellään kokemusta?

Alkuperäinen kirjoittaja MaijaMehiläinen:
Lapselle laitetaan sellainen kiinteä vekotin suuhun, ja kysymys kuuluukin että onko suu / leuat kuinka kauan kipeät vai ovatko ollenkaan?

Lähinnä mietin kun operaatio on sovittu pääsiäisen alle ja ollaan reisuun lähdössä, pitäisikö aikaa muutta?
Hammaslääkäri sanoin että ei vaikuta mihinkään ja ihan normaalisti voi olla, mutta hänelle ei oo koskaan oikomista tehty.

Onko kellään kokemusta?

riippuu kai siitä " vekottimesta2 . Meillä tytöllä sellainen yläleuan kaarta levittävä koje, eikä ole yhtään ollu kipee.

Alkuperäinen kirjoittaja LaZy69:
Kiinteä vekotin? Siis kiinteät raudatko?

Se on sen näköinen kuin olisi kaksi avattua hakaneulaa, kiinitetään yläleukaan hampaiden sisäpuolelle.
Kiinteä eli ei oteta pois välillä, kun jollain olen nähnyt sellaisen joka otetaan pois esim aina kun syö

Se on sen näköinen kuin olisi kaksi avattua hakaneulaa, kiinitetään yläleukaan hampaiden sisäpuolelle.
Kiinteä eli ei oteta pois välillä, kun jollain olen nähnyt sellaisen joka otetaan pois esim aina kun syö

oikooko hampaita vai leukaa? Kuulostaa samanmoiselta kapineelta, kuin meidän tytöllä...

meiän pojallakin oli semmonen, levitti siis yläleukaa. Ihan pari päivää laittamisen jälkeen oli arka, ei pystynyt kovaa pureskelemaan, mutta muuten ei eiheuttanut minkäänlaista vaivaa. Ja tehoskin hyvin, leuka leveni ja pysyvät hampaat tulee nyt nätisti tasaiseen riviin!

Alkuperäinen kirjoittaja maatiainen:
Mun pojalla on kiinteä oikomiskoje kitalaessa kiinni.Pari ekaa päivää oli kipeä,se eka iltapäivä oli pahin..Itkeskeli kun ei voinut kunnolla syödä.

NO mitäs mieltä oot, torstai aamulla asennus ja to - ma olisi tarkoitus reissussa olla

Tohon mun on paha vastata,mutta me peruttiin viikonloppureissu kun poika ei tosiaan voinut syödä kunnolla.Torsataina sillekkin ne raudat laitettiin..

Kyllä minä suosittelisin ajankohdan vaihtoa reissun jälkeen. Nuo oikomisjutut ovat aika yksilöllisiä, toisille ei tule mitään "vaivoja", mutta jollain saattaa eka viikko olla aika hankala totutella rautoihin.

Mulla oli sellainen ja se pureutui ikävästi ikeniin kiinni. Jouduin tosi usein hammaslääkärissä korjauttamaan sitä. :/

Meilläkin ristipurennan korjaamiseksi yläleuan levitin 6-vuotiaalla, ei ole ollut kipeä, mutta pari tuntia puhe oli aikamoista sössötystä. Ei kannata pelätä yhtään sen laittoa.

Yhteistyössä