oireeton alkuraskaus= km/tuulimuna

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mökö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mökö

Vieras
Onko mahdollista, että oireeton alkuraskaus merkkaa tuulimunaa tai keskenmenoa?

Onko kenelläkään kokemuksia suuntaan tai toiseen? Siis ollut täysin oireeton alkuraskaus ja silti kaikki mennyt ok? Onko kukaan aavistanut keskenmenon jo ennen sen toteamista lääkärillä?

Minulla oli siis km-raskaus elokuussa. Sitä sanottiin aluksi tuulimunaksi, mutta yksityinen sanoi sen olleen km (mahdollinen sikiökaiku oli havaittu). Tuo tapahtui vk 9+4 ja huomattiin vasta, kun vuoto alkoi ja menin naistenklinikalle. Tuossa raskaudessani minulla ei ollut muita oireita kuin kipeät rinnat, väsymys sekä alavatsan nipristelyt.

Nyt testasin plussan uudelleen. Menkkojen mukaan olisin nyt vk 6+2. Etovaa oloa on ollut (???) ja olen ollut todella väsynyt. Lämpöä oli testausviikolla ja sitä ennen 37,2 ja paleli. Lisäksi sain lievän nuhataudin. En uskalla uskoa näitä raskausoireiksi. Enhän todellisuudessa tiedä, miltä raskausoireiden kuuluisi tuntua. Rintani eivät ole kipeät, kuten ensimmäisellä kerralla ja alavatsaa on nipristellyt tälläkin kertaa.

Pelottaa... pelottaa niin vietävästi. Haluaisin todella tämän lapsen (olisin halunnut sen edellisenkin). Olen niin huonon tuurin omaava, että tietenkin minulle käy juuri niin, että tälläkin kertaa menee pieleen. Miten kestän tämän epätietoisuuden???

Minun ystäväni on kuudennella kuulla raskaana eikä hänellä ollut alkuraskaudessa mitään oireita...eli eihän niitä kaikille välttämättä edes tulekkaan, ihan yksilöllistä. Tiedän tunteen, että pelottaa uusi raskaus. Niin minuakin pelotti kun oli yksi alkuraskauden km ja toinenkin raskaus päättyi viikoilla25...Nyt yritämme uutta raskautta joka toivon mukaan jo onnistuisi toivotulla tavalla.
Eiköhän sinulla tuo pelko hiivi pikku hiljaa pois raskauden edettyä.
Onnea plussasta ja pikkuiselle tarrasukat jalkaan!!!

Mulla on ollut kaksi km ja molemmissa on käynyt niin, että alussa on ollut jotain oireita, mutta ne ovat vähitellen hiipuneet. Toisessa oireet loppuivat aika äkkiä ja kun menin ultraan varmistamaan, niin tiesin jo ihan varmasti, etten enää ole raskaana.
Mutta, esikoiseni odotus oli alusta loppuun melko oireeton. Alussa rinnat oli hyvin lievästi arat ja jonkin varran väsymystä oli, pahoinvointia ei ollut oikeastaan ollenkaan ja raskaus meni erittäin mallikelpoiseti alusta loppuun ja ihana, terve tyttö synytyi viikoilla 41+.

Toivotaan, että kaikki on kuitenkin hyvin! Kun on jo km takana, niin syynää jokaista pikkujuttua niin, että on kokoajan varma, ettei kaikki ole hyvin.. Pidän täällä kovasti peukkuja!!

Minulla ekassa keskenmenossa raskausoireet hävisivät joitakin päiviä ennen, kuin vuoto alkoi.
Esikoistani odottaessani, oli tissit kipeät ja huono olo, mutta pahoinvointia ei ollut yhtään ja hyvin sujui loppuun asti!
Nyt tässä toisessa keskenmenossa ei ollut juurikaan "tissioireita", mutta väsymystä ja pahoinvointia kylläkin. Oireita oli vielä silloinkin, kun vuoto alkoi, vaikka sikiö oli ollut kuolleena jo ainakin viikon.
Itse olen siis todennut, että oireet eivät juurikaan kerro, missä mennään..

Varmasti sinulla sujuu nyt kaikki hyvin! Onnea odotukseen :)

Mulla on kaksi poikaa 02 ja 05 syntyneet. Mitään oireita ei ole kummassakaan alkuraskaudessa ollut. Tuskin olisin tajunnut edes olevani raskaana, ellen olisi testiä tehnyt. Vasta kun sydänäänet kuuluivat neuvolassa ekaa kertaa, uskoin, että se on todella totta.

Yhteistyössä