Oireiden väheneminen rv10

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Esikoisen odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Esikoisen odottaja

Vieras
Hei,

Haluaisin kysyä teiltä kokeneemmilta odottajilta, että onko tavallista että
raskauspahoinvointi vähenee tai loppuu jo viikolla 10? Minulla lievä huonovointisuus
alkoi raskausviikolla 7 ja nyt viikolla 10 (9 täyttä viikkoa) se on jo selvästi vähentynyt.
Keskenmenoa pelkäävänä ajattelen heti, että onko syytä huoleen? Jostain kuitenkin muistan lukeneeni (mutta nyt en löydä tekstiä enää mistään), että istukan toiminnassa
tapahtuisi näillä main jotain muutoksia, jotka saattavat vaikuttaa siten, että pahoinvointi
alkaa jo vähetä.

Kertokaa ja rauhoitelkaa ensikerltalaisen mieltä.;)

Itselläni myös ensimmäinen raskaus ja nyt 10. raskausviikolla oireeni ovat lieventyneet. Lähinnä pahaolo siis lieventynyt huomattavasti.
Toivotaan silti, että kaikki on hyvin!

Oireet ovat kovin yksilöllisiä, mulla esikoiselta lievää pahoinvointia koko raskauden, nyt tosi pahaa vointia tonne rv 16 asti.
Toisethan ei koe mitään ja silti kaikki on hyvin.
Jos muita oireita kuitenkin on niin en alkais huolestua, vaan nauttisin olosta =)

Kovin paljon kokeneempi en taida olla... Muutaman ratkaisevan viikon kuitenkin :)

Mullakin alkoivat oireet siiinä 6:n viikon tienoilla ja hiipuivat pois 10-11 viikolla. Sitten ei ole ollutkaan mitään oireita ja nyt on vko 17+ Kaikki oli ultrassa kuitenkin hyvin, joten huoli oireiden hiipumisesta oli kohdallani turha. Olen myös muista lähteistä lukenut ja saanut tietää, että oireet alkavat juuri noilla viikoilla helpottaa. Usein rajaksi mainitaan tuo 12. viikko, mutta mehän olemme yksilöitä kaikki. Älä turhaan huoli, eiköhän siellä kaikki ole ok!

Kiitos vastauksista. Hyvä tietää, että joillain muillakin on saman tapaisi kokemuksia. Ei minullakaan ole pahoinvointi aivan täysin loppunut, mutta selvästi vähentynyt kuitenkin. Ensi viikolla on NP-ultra, mutta ei millään malttaisi odottaa sinne asti, että saa tietää kaiken olevan hyvin. Raskaana oleminen vaatii paljon kärsivällisyyttä.;)