oireileeko "väärään aikaan" tuleva vuoto ehkäisytehon loppumista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiitos

Vieras
Minulla on ehkäisykapseli ollut nyt noin 4,5 vuotta ja tänään alkoi tiputteluvuoto eikä ole siis ns. normaaliaika. Yleensä kierto on täysin säännöllinen.

Mahtaako tämä olla nyt merkki siitä, että kapselin teho olisi loppumassa. Maksimiaika on siis se 5 vuotta.

Onko kenelläkään kokemusta esim. hormonikierukan vaihtoajan lähestymisestä, varmaan aika sama juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Juurikin niin. Lääkäri sanoi, että kun tiputtelu/vuoto alkaa, on aika uusia. Ja mulla hormonikierukka.

Näin vähän ajattelinkin. Mulla ei ole ohjeita enää tallella enkä muista lääkärinkään puhuneen.
Kiitos!

Juurikin niin. Lääkäri sanoi, että kun tiputtelu/vuoto alkaa, on aika uusia. Ja mulla hormonikierukka.

hmm.. tarkoittaako tämä siinä lähempänä 5 vuoden paikkeilla alkavaa tiputtelua, vai jo esim. 2 vuoden kierukan paikallaan olon jälkeen alkavaa tiputtelua? Itselleni ei lääkäri mitään asiasta maininnut, mutta nyt olen asiaa pähkäillyt kun kierukka ollut 3 vuotta, ja nyt alkanut tulemaan tiputteluvuotoja..

Alkuperäinen kirjoittaja hm:

hmm.. tarkoittaako tämä siinä lähempänä 5 vuoden paikkeilla alkavaa tiputtelua, vai jo esim. 2 vuoden kierukan paikallaan olon jälkeen alkavaa tiputtelua? Itselleni ei lääkäri mitään asiasta maininnut, mutta nyt olen asiaa pähkäillyt kun kierukka ollut 3 vuotta, ja nyt alkanut tulemaan tiputteluvuotoja..

kapselissa ainakin se ehkäisyteho on lyhyempi kun on painoa 70 kg.
Onko kierukassa sama juttu?
Itse en ole koskaan kuullutkaan että jossin 2 vuoden paikkeilla olisi kierukan kanssa tyypillisesti jotain vuotoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hm:

kapselissa ainakin se ehkäisyteho on lyhyempi kun on painoa 70 kg.
Onko kierukassa sama juttu?
Itse en ole koskaan kuullutkaan että jossin 2 vuoden paikkeilla olisi kierukan kanssa tyypillisesti jotain vuotoa.

ei ole tietoa kierukan kanssa mistään paino jutuista.. tosin en kyllä tuota 70kg paina, että ei sen suhteen huolta..

Yhteistyössä