Oireita heti

  • Viestiketjun aloittaja oireilija
  • Ensimmäinen viesti
oireilija
Onko jollain ollut raskausoireita jo melkein heti hedelmöittymisen jälkeen ja tunne siitä, että nyt "napsahti"?
Voiko olla mahdollista,että ensimmäiset oireet tulisivat jo viikko ennen, kuin kuukautisten pitäisi edes alkaa..?

Itsellä ei ole lapsi haaveissa, mutta nyt tuntuu, että pulla kuitenkin on uunissa. Ei tämä nyt mikään hirmuinen takaiskukaan ole, mutta en olisi halunnut, että esikoisen täytyy jakaa vanhempien huomio jonkun kanssa ennen neljän vuoden ikää.. Sopeutumisen paikka siis koko perheelle =)
 
aikaisia oireita
moi!
mulla oli oireina viikko hedelmöityksen jälkeen aivan karmea alkoholi ällötys. käytännössä oksensin parin viinilasin jälkeen kaiken ulos, heti tuli mieleen että olikohan tärpänny ja olihan se :)
 
Ene
Ekassa raskaudessa mulla oli oireita jo viikkoa ennen kuukautisten ajankohtaa. Rinnat (tarkemmin nännit) kipeyty helposti, jumpassa oli voimaton olo jne. Seuraavissa raskauksissa en muista havainneeni mitään tai mahdollisille oireille on ollut joku muu selitys.
 
Oudot kokemukset
Edellisessä raskaudessa oireet tulivat viikko hedelmöityksestä eli viikko ennen kuin vuodon olisi pitänyt alkaa. Alavatsa oli oudon tuntuinen, painava. Emme erityisemmin edes yrittäneet lasta, mutta massu tuntui niin oudolta, etten viitsinyt edes testiä tehdä ennen kuin sitten kun tilasin ajan neuvolaan. Toisesta raskaudesta en tiennyt kahteen eka kuukauteen mitään, siis oikeasti en mitään :)
 
Nadele
Jeesuksesta en tiedä, kun vauva ei ole vielä syntynyt. Mutta ultrien mukaa hedelmöitys on ollut lauantaina ja perjantaina luulin, että mulla alkaa kuukautiset, kun tuli veristä vuotoa. Sanoin vielä miehelle, että "olipa aikakin kun monta päivää ollut sellainen olo, että alkaa menkat".
 
Tirppu
Mä tarkastin just päiväkirjastani, ja ekat raskausoireet oli, kun viikkoja oli huimat 2+5. Kierto on kyllä ollut vähän omituinen... ultra vasta kuukauden päästä, sitpä nähhään oikeet viikot :) Menkkojen mukaan niitä ois nyt 14.
Esikoisesta kerran oli seksin jälkeen jotenkin sellaine olo, et nyt tärppäs, en tiiä, mistä se tuli... ja ilmeisesti just sinä päivänä lapsi oli lopulta saanut alkunsa! Silloinki ite luulin, et ovis olis mennyt jo yli viikko sitten.
 
Tirppu
Ja siis oon ollut kolme kertaa raskaana, joka kerta oon ollut 100% varma noin viikkoa ennenkuin menkkojen pitäis alkaa, et raskaana olen, vaik testit on vielä siinä vaiheessa näyttänyt negaa.
 
HUH HUH
Alkuperäinen kirjoittaja Tirppu:
Ja siis oon ollut kolme kertaa raskaana, joka kerta oon ollut 100% varma noin viikkoa ennenkuin menkkojen pitäis alkaa, et raskaana olen, vaik testit on vielä siinä vaiheessa näyttänyt negaa.
Siis näyttikö sulla testit negaa alussa vaikka olit raskaana? Oireita on ollut ja tein testin 10. päivän aamuna hedelmöityksestä!Negatiivinen tulos!Mutta alavatsassa tuntuu edelleen möykky ja vihloo....Äklöstä olosta puhumattakaan....

 
Oonamaria
Tein plussatestin 12 päivää oviksesta ja sitä ennen oli jo monta päivää ollut sellainen olo, että olen raskaana. Kuvotti, ruoka ei maistunut ja väsytti. Mutta jos joku on jo oviksesta lähtien kokenut oireita niin ne ei kyllä mitään raskausoireita ole. Kestää pari päivää oviksesta kun alkio kulkeutuu kohtuu, hedelmöittyy ja kiinnittymiseen menee myös muutama päivä ja vasta sitten raskaushormonia alkaa erittyä. Jos joku on tuntenut oireita ennen tuota niin sitten ne ovat mielikuvituksen tuotetta. Onhan se tutkimuksissa todettu, että jos ihminen kuvittelee itselleen jonkun taudin niin hän alkaa myös kokea niitä oireita.
 
Malvia
Viikko hedelmöittymisestä vihloi kolmen tunnin ajan niin kovaa, että uskoin kystan puhjenneen, koska ei menkat olisi voineet vielä siinä vaiheessa alkaa. Pian alkoikin minulle aiemmin tuntematon närästys, joten aloin odottaa testipäivää.
 
uskoisko;)
Alkuperäinen kirjoittaja Nadele:
Mulle tuli oireita jo alle viikko hedelmöityksestä. Väsymystä, alavatsakipua, kiinnittymisvuotoa ja rintojen arkuutta.

Siis täh?? Miten voi tulla kiinnittymisvuotoa jos ei edes hedelmöitys ole vielä tapahtunut. Tää nyt on joku ihan outo juttu että viikko ennen hedelmöittymistä tulee oireita:)
 
-titta-
Mulla on ollut nyt 6päivää veritstä vuotoa, alkoi samana päivänä kuin ovulaation olisi pitänyt tulla... outoa vihlontaa ja arkuutta, ei kuitenkaan kipua... rintojen arkuutta oli eilen ja toissa päivänä ja naamakin rupesi kukkimaan... Kuukautiset tullut aina tasan 28 päivän välein ja ollut todella runsaat ja kivuliaat, menkat nää ei ainakaan ole (pitäisi alkaa vasta 03.07.... Jos en ole raskaana, niin en kyllä halua miettiä mitä tämä sitten on.. Huomenna lääkäriin kyselee ja tarkistuttaa missä mennään.. :/
 
mamu79
Alkuperäinen kirjoittaja aikaisia oireita:
moi!
mulla oli oireina viikko hedelmöityksen jälkeen aivan karmea alkoholi ällötys. käytännössä oksensin parin viinilasin jälkeen kaiken ulos, heti tuli mieleen että olikohan tärpänny ja olihan se :)
Mulla ihan sama juttu! Ihmettelin kun muutamasta oluesta tuli hirmuinen känni, päänsärky ja huono olo. Kotiin piti baarista lähteä jo ennen 01.00, joka on harvinaista. Sen kerran kun käyn, niin yleensä jaksan juhlia pikku tunneille ja viiniä saattaa kulua pullo jos toinenkin..
 
nopeasti oireillut
Mulla alkoi jo 8-9 päivää ennen laskettua menkkojen alkamista (menkat olivat päivälleen säännölliset) öinen vessassa ramppaaminen. Kuvittelin, että mulla on virtsis, kun piti käydä useampi kerta yössä vessassa ja alavatsa oli vähän kipeä. Muutama päivä ennen menkkojen laskettua alkamista tein haamuplussan ja sitten selkeän plussan menkkojen arvioituna päivänä.

Silloin plussattuani tajusin, että yöllinen vessassa ramppaaminen ja mahakipu johtuivat ilmeisesti hedelmöittymisestä ja hormonitoiminnan muutoksesta. Osalla hormonien muutos juoksuttaa enemmän vessassa kuin toisilla. Minulla vessassa juokseminen on nyt rv 27 paljon harvinaisempaa kuin ensimmäisten parin kuukauden aikana. Myös äidilläni on kuulemma aikanaan ollut vastaavat oireet heti hedelmöittymisen jälkeen.
 
äiti bbbe
No ei voi kyllä olla oireita ihan hedelmöittymishetkellä... Kestää pari viikkoa hedelmöittymisestä, ennen kuin alkio erittää sellaista hormonia, joka vaikuttaa elimistöön ja voi näkyä testissä. Itselle tuli varsinaisia oireita (huimaus) n. 3-4 vkoa hedelmöittymisestä. Pahoinvoinnin aika on paljon paljon myöhemmin.

Sen sijaan sain runsas viikko hedelmöittymisen jälkeen erittäin kovia vatsakramppeja ja sellainen on kuulemma aika yleistä. En tiedä niiden lääketieteellistä syytä, mutta olen ajatellut, että kyse voisi olla kohdun yrityksestä torjua tunkeilija. Joillain ihmisillä on poikkeuksellisen voimakas puolustusjärjestelmä, mikä voi aiheuttaa lapsettomuuttakin, kun elimistö torjuu alkion eikä salli sen kiinnittyä kohdunseinämään. Krampit olivat näin jälkikäteen ajateltuna mielestäni supistuksen kaltaisia, eli ehkä kohtu yritti päästä eroon vieraasta olennosta, joka oli ryhtynyt töihin upotakseen kohdun limakalvoon. Mielestäni tämä on uskottavan kuuloinen selitys ns maalaisjärjellä.
 
KUka tulee
Alkuperäinen kirjoittaja Nadele:
Jeesuksesta en tiedä, kun vauva ei ole vielä syntynyt. Mutta ultrien mukaa hedelmöitys on ollut lauantaina ja perjantaina luulin, että mulla alkaa kuukautiset, kun tuli veristä vuotoa. Sanoin vielä miehelle, että "olipa aikakin kun monta päivää ollut sellainen olo, että alkaa menkat".
HAHAHAHAHHAAA!!! Joo, kyllä tästä on pakko tulla uusi Jeesus, voitte antaa nimeksi vaikka Jesse XDDDD.
No, oviskin voi JOSKUS harvoin aiheuttaa PIENTÄ tuhrua..

Päivää enne hedelmöitystä tiennyt, hohhoo!!
 
annukka--
Nadele tarkoitti että oireita alle viikko hedelmöityksen jälkeen,, itse ainakin näin ymmärsin heti. En ymmärrä miten te tollot käsititte asian muka niin että oireita olisi ollut viikkoa ennen hedelmöitystä, eihän hän niin ole kirjoittanut! :D hahhah
 
Malvia
Alkuperäinen kirjoittaja Oudot kokemukset:
Edellisessä raskaudessa oireet tulivat viikko hedelmöityksestä eli viikko ennen kuin vuodon olisi pitänyt alkaa.

Minulla sama homma, siis viikko ennen oletettuja kuukautisia. Närästys, röyhtäily, ällötys ja "jotain outoa". Olisin toisaalta voinut olla tulossa kipeäksikin, ei niin selkeästi mitään raskausoireita. Mutta tavallaan tiesin, että jotain on meneillään, jo ennen testaamista kp 31/31.



 
maama
Mulle tuli oireita jo alle viikko hedelmöityksestä. Väsymystä, alavatsakipua, kiinnittymisvuotoa ja rintojen arkuutta.

vasta hedelmöitynyt munasolu voi kiinnittyä, eli kiinnittymisvuotoa ei voi tulla ennen kuin munaoslu on hedelmöitynyt... eli oireita ei voi olla tullut ennen hedelmöitymistä, mutta ennen kiinnittymistä/kiinnittymisen aikana kylläkin :)
 
Viimeksi muokattu:
maama
vasta hedelmöitynyt munasolu voi kiinnittyä, eli kiinnittymisvuotoa ei voi tulla ennen kuin munaoslu on hedelmöitynyt... eli oireita ei voi olla tullut ennen hedelmöitymistä, mutta ennen kiinnittymistä/kiinnittymisen aikana kylläkin :)

niin tai siis jos vajaan viikon päästä hedelmöityksestä... ni sitte se on varmaan kiinnittymistä...
 
Viimeksi muokattu:
Samsung
Edelliset kuukautiset alkoi 20. pvä viimekuuta, eli tasan 18 päivää sitten. Kierrot aivan sekalaisen epämääräisiä, mutta JOS ne olisi sen 28 päivää, olisi seuraavien menkkojen alkamispäivä 17. tätä kuuta, siitä 14 päivää takaisin päin, ovulaatiopäivä. Noiden laskujen mukaan ovulaatio olisi ollut kolmas päivä tätä kuuta, viisi päivää sitten. Eilen yöllä heräsin oksetukseen, turvotukseen ja äärimmäisen vahvaan tunteeseen, että olen raskaana. Tarkoitus ei todellakaan ole ollut tulla raskaaksi, yhtäkkiä vain iski tajuntaan että asia olisi niin. Heikottaa, oksettaa, ällöttää, väsyttää ja välillä on elohiiri mahassa (??) nykii ihmeellisesti. Tekisi mieli tehdä raskaustesti, mutta eihän se vielä mitään näytä. Vai näyttääkö? Entä jos minulla onkin jotenkin älyttömästi raskaushormooneja kehossa, muutenkin tämä minun kehon hormoonineritys on aina ollut vähän ihmeellistä (kilpirauhanen sekoilee)... sehän selittäisi nämä tuntemuksetkin? Vai onko minulla ollut ovulaatio jotenkin väärään aikaan, heti menkkojen jälkeen ja raskaus onkin jo pitkällä, siksi tällainen fiilis? AAAAAAAAAAAAAAAAAAAH helvetin epätietoisuus, miksi kehosta ei voisi kuulua joku merkkiääni kun munasolu hedelmöittyy?? Menen oksentamaan. Haen joka tapauksessa tänään raskaustestin, teen sitten 17. pvä uuden, jos aamulla näyttää negaa. Ilmoitan miten kävi, jos muistan.
 

Yhteistyössä