Ois esikoislestadiolaisille yks kysymys...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tarttis tietää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tarttis tietää

Vieras
Eli tämmöstä mietin kun ostan joululahjan esikoislestadiolaiselle ystävälleni. Olen ajatellut ostaa hänelle Kalevala korun Talon sydän -sarjan pronssisen riipuksen. Sen, jossa on yksi vähän isompi sydän pitkässä ketjussa ja sen sydämen sisällä on vielä hyvin pieni sydän. Mielestäni koru on hillitty ja kaunis, sopisi hyvin ystäväni tyyliinkin.

MUTTA nyt mieheni väittää etteivät esikoiset pidä edes näin hillittyä korua seuroissa. Onko tämä totta?

Ystävälläni on ainakin jokin kalevala korun sormus, jossa myös jokin pieni sydän koriste. Sitä hän ainakin on pitänyt seuroissakin.

Jos ko. korua ei voisi pitää seuroissa, niin kait esikoisetkin voi pitää muissa juhlissa kaulakorua???

mun mielestä miehesi on väärässä. Lahja idea on loistavana ja itse lestadiolaisena voin sanoa että varmasti pitäisin tuollaista korua.
En tiedä sitten onko heillä joku sääntö noista koruista mutta ihme kyllä jos on.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
mun mielestä miehesi on väärässä. Lahja idea on loistavana ja itse lestadiolaisena voin sanoa että varmasti pitäisin tuollaista korua.
En tiedä sitten onko heillä joku sääntö noista koruista mutta ihme kyllä jos on.

Ok. Kiitos sinulle vastauksesta. Taidan siis uskaltaa ostaa tuon korun. Voihan sen aina vaihtaa, jos ei jostain syystä olisikaan sopiva...

esikoislestadiolaiset on evankelisluterilaisen kirkon sisällä toimiva herätysliike eli ihan kristityitä luterilaisia niin ku suuri osa suomalaisista. joo ja eronnu vanhoillislestadiolaisista aikaa sitten.

itselläni on tollanen samanlainen koru mitä kuvailtiin, mutta en käytä sitä seuroissa.

Yhteistyössä