Oisko kellään POSITIIVISIA kokemuksia KÄYNNISTYKSESTÄ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suvi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suvi

Vieras
Huomenna se ois sitte edessä... Kaksi ekaa tullut ilman käynnistystä, mutta tää kolmonen ei halua luopua yksiöstään sitte millään. Tuntuu vaan et kaikilla kauhukertomuksia tosta käynnistyksestä ja etenki avautumisvaiheen kivuista. Mut löytyiskö jollain jotain positiivista sanomista? Saisin vähän ammennettua toivoa huomiseen :)

Mulla kaks vanhinta muksua syntynyt käynnistyksellä ja kumpikin positiivisia kokemuksia,eka kesti vajaan 8h kaikkineen ja toinen alle 4h ja ilman kivunlievityksiä pärjäsi hyvin molemmat synnytykset :)

ei mulla ainakaan mitään pahaa sanottavaa ole,keskimmäinen käynnistettiin..

aamulla aloitettiin ja illalla noin klo.20 alkoi säännölliset supistukset.22 saliin ja puolen yön jälkeen sain epiduraalin.poika syntyi vihdoin 10.40

no ei oo tarvinu miettii koska sairaalaan. Postiivistä en sitte muuta keksikkään. Neuvona voin kuitenkin antaa että heti kun olo tukee kipeemmäks niin pyydä lääkettä. Mulla 2 käynnistus kokemusta ja toinen synnytys lääkkeittä läpi ja enpä kerro enempää.
Hyvin kaikki menee ja kivunkin unohtaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja tsemppiä:
no ei oo tarvinu miettii koska sairaalaan. Postiivistä en sitte muuta keksikkään. Neuvona voin kuitenkin antaa että heti kun olo tukee kipeemmäks niin pyydä lääkettä. Mulla 2 käynnistus kokemusta ja toinen synnytys lääkkeittä läpi ja enpä kerro enempää.

ja lisäänpäs vielä että tää kivuliaampi synnytys käynnistettiin mulla viikolla 37 täysin epäkypsästä tilanteesta että sekin varmaan asiaan vaikutti

joo,on =)
tipan laitosta syntymään meni 23 minuuttia.. Kolmannesta tässäkin kyse. Tippa laittoi niin paljon vauhtia asioihin että mukaan ei ehtinyt,mutta eipä siinä revennytkään,yhtään.

Mulla meni kans ihan kivasti.. Aamulla 9 sain sen kapselin via mikä lie olikaan :) Kolmelta päiväl alko supistukset ja tyttö synty kolmelta yöllä. Epiduraalin sain liian myöhään, kun aloin heti ponnisteleen kun oli laitettu eli ei kauheesti ollu apua. Kipeetähän toi synnytys kai aina tekee, mut mun kokemuksen mukaan oli helppo synnytys. Tsemppiä!

Mulla kans keskimmäinen käynnistetty eikä siinä ollut itselläni eroa näihin "normaalisti" käynnistyneisiin. Oli kaikkista nopein synnytys 4h ja jotain. Sain puolikkaan cytotecin kymmenen aikaan, kahden aikaan olisin saanut lisää, mutta supisti jo niin hyvin etten lisää tarvinnut. Kolmen jälkeen pääsin saliin ja 18.01 syntyi pikku prinsessa. :) Ihan positiivinen kokemus oli, ei jäänyt mitään kauhukuvia.

Alkuperäinen kirjoittaja tsemppiä:

no toi on kyllä totta ettei tartte murehtia, milloin pitäis lähteä. Meillä toi toka tuli niin vauhdilla että hyvä et kerkesin sairaalaan! Ja heti sain alkaa ponnistaan ja tietty ilman mitään kivunlievityksiä. Nyt oonki aatellu, et sen puoleen on hyvä et ehtii saamaan ajoissa kipulääkitystä.

Mulla kuopus käynnistettiin ja oli kaikista synnytyksistä kivoin! Synnytys meni rennosti ja "hallitusti". Nopsa vajaan 4 tunnin synnytys. Kätilöt nauroivat vauvan synnyttyä, että häpeä saada tästä synnytyksestä palkkaa edes, kun meni niin sutjakkaan mukavasti=) Ei kannata pelätä. Minusta nuo avautumis supistuksetkaan eivät olleet edes niin pahoja/pelottavia (kait se meni jo vähän rutiinilla, kun tiesi mitä tapahtuu ja miten etenee). Lähinnä osasi keskittyä niiden supistusten "työstämiseen", eikä siihen että pelkäsi niitä. Mulla avautui 2cm:sta 10:n tunnissa. Supistukset oli tehokkaita, mutta ei mitään "sarjatulta" mitä ei meinannut kestää.

Minulla meni ihan leppoistasti. Sitten kun paikat lähti aukeemaan, niin ne aukesi nopeasti. Kivutkin oli siedettäviä ja epiduraali tehosi hyvin. Eli mulla ei ole mitään kauhukertomuksia käynnistetystä. (Paitsi sain toisenasteen repeämät, mut sekin parani nopeasti.) =)

:wave:
Mun toisen käynnistys oli ihan mukava kokemus.. tai ainakin hyvät muistot jäi :) Mulla ei kyllä ole vertailukohtaa kun kumpikin on käynnistetty

Tsemppiä huomiselle,hyvin se menee!! :)

Raskausmyrkytyksen takia käynnistettiin. Niin kuin joku sanoi niin ei tarvinnut miettiä milloin sairaalaan lähtee. Meillä päin käynnistetään tipalla, ei mitään kapseleita. Heti vaan tiputukseen synnytyssaliin ja tykkäsin siitä, että hyvä lapsen tilan seuranta (EKG ja STAN) heti alusta alkaen. Ei sattunut, epiduraali tuli kun pyysin, itseasiassa kätilö sitä tyrkytti jo paljon ennen kuin suostuin ottamaan. Kaikin puolin mukava kokemus vaikka kestikin 12 tuntia.

Viime perjantaina syntyi kuopus käynnistyksellä ja kaikki meni sujuvasti. Klo 11.10 puhkaistiin kalvot,12.50 laitettiin tippa supistuksien aikaansaamiseksi,15.30 sain epiduraalin ja 18.20 poika syntyi hyvin lyhyen ponnistusvaiheen jälkeen. Myös aikaisemmat käynnistykset sujuneet hyvin. Tsemppiä ap :heart:

Mulla käynnistettiin rv37+1 kun vedet meni eikä supistuksia alkanut kuulumaan. Olin auki parille sormelle (ollut siis siitä lähtien kun tulin 1,5vrk sitten sairaalaan) kun tippa laitettiin klo 12 päivällä. Supparit alkoi 15min siitä. Noin klo 15 sain epiduraalin ja tyttö syntyi klo 18:14. Ainoa kamala kokemus oli epiduraalin laitto ja ponnistusvaihe. Suht nopea mun mielestäni synnytys oli. Ei jäänyt mitään huonoja kokemuksia käynnistyksestä, tosin olihan mun synnytys jo jokseenkin alkanutkin noilla vesien menolla, eli nollasta ei lähdetty.

Mulla käynnistetty ja ok meni. Ei ole tosin kokemusta luonnollisesti käynnistyneestä synnytyksestä, mutta en kokenut tota erityisen kivuliaaksi. Kipulääkkeitä lisäiltiin tarpeen mukaan; ensin riitti kaurapussi ja lopputunneiksi sain epiduraalin. Ehdottomasti käynnistetty mieluummin kuin sektio, siitä on kokemusta. Jos siis valita pitäisi..

Käynnistivät 3 päivää! Lääkkeitä, käyrää, lääkkeitä. Sitten klo 02 yöllä alkoi vasta kunnon synnytyssupparit ja 4h siitä oli poitsu maailmassa. Tämä oli neljäs ja ainoa synnytys joka käynnistettiin. Johtui vauvan isosta koosta. Muuten kyllä tuo kesto noudatti muiden synnytysten kaavaa keston ja kivun mittarilla. Yksilöllistä miten kroppa reagoi lääkkeisiin. Ja tietty jos pystyvät kalvot puhkaisemaan vaikka jo heti niin antaa potkua nopeemmin. Tsemppiä huomiselle!! Kohta on nyytti sylissä :)

Yhteistyössä