Oisko mautonta pyytää joululahjaksi isovanhemmilta avustusta lapsen soittotunteihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pehmix
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tietysti kehtaat ilmaista toiveesi, varsinkin kun he sitä kysyvät. Uskon että monet isovanhemmat haluaisivatkin antaa lahjaksi jotain muuta kuin jatketta järjettömälle tavaravuorelle. Tuo ehdotushan on ekologinen, siitä on ilo koko vuodeksi, ja lopulta jopa loppuelämäksi! Mikäs sen parempi lahja, olettaen, että heillä on siihen varaa.

Tässä on vaan joo vielä yksi ongelma.

Mun vanhemmat on sellaisia tavaranostelijoita. Joka ikinen joulu ollaan muutama juttu sanottu kun ovat toiveita kyselleet, tyyliin "joku näistä vois olla kiva". Aina ovat ostaneet kaikki ja sata muuta lahjaa päälle. Mä vaan pelkään, et jos tollaisen toivomuksen esitän, niin antavat rahaa + ne sata muuta lahjaa.... :headwall:

Pitäis siis saada jotenkin ilmaistua se myös, että ihan vain se avustus riittäisi.

Ja vielä siitä, kun joku valitti, että miksi pitää olla niin kallis harrastus: Kyllä mä ainakin olen valmis panostamaan rahallisesti asioihin, jotka koen lapselleni arvokkaaksi. Vaikka se olisikin hieman budjettini ulkopuolella. Kyse ei nyt ole kuitenkaan mistään turhasta krääsän syytämisestä lapselle, vaan toivotaan lapsen saavan laadukasta opetusta hienossa harrastuksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:

Mun vanhemmat on sellaisia tavaranostelijoita. Joka ikinen joulu ollaan muutama juttu sanottu kun ovat toiveita kyselleet, tyyliin "joku näistä vois olla kiva". Aina ovat ostaneet kaikki ja sata muuta lahjaa päälle. Mä vaan pelkään, et jos tollaisen toivomuksen esitän, niin antavat rahaa + ne sata muuta lahjaa.... :headwall:

Pitäis siis saada jotenkin ilmaistua se myös, että ihan vain se avustus riittäisi.

Sano vaan ihan suoraan, että arvostat hirveästi heidän antamiaan lahjoja, mutta että teidän perheelle sopisi paremmin pelkästään tuollainen aineeton lahja. Sano vaikka että joulutonttu kiikuttaa ylimääräiset tavarat hyväntekeväisyyteen suoraan, jos niitä tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:

Sano vaan ihan suoraan, että arvostat hirveästi heidän antamiaan lahjoja, mutta että teidän perheelle sopisi paremmin pelkästään tuollainen aineeton lahja. Sano vaikka että joulutonttu kiikuttaa ylimääräiset tavarat hyväntekeväisyyteen suoraan, jos niitä tulee.

Näinpä se täytyy tehdä. Kiitos ihan hirveästi sinulle winhis, ja kaikille muillekin teille ihanille auttajille! :flower: :)

ei, jos isovanhemmat kysyy mitä lahjaa lapsi haluaa etkä aseta mitään summaa. Mutta en kyllä lähtisi sanomaan "anna nyt syyskuussa satanen soittotunteihin joululahjaksi" (ja sen jälkeen vielä odotettaisiin normaalia joululahjaa lisäksi)

Jo se on kumma jos ei omille vanhemmilleen voisi esittää toivetta että avustaisivat soittotuntimaksuissa! Ihme välit joillakin täällä on vanhempiinsa jos eivät voi sitä pyytää elleivät vanhemmat itse kysy lahjatoiveita.

Eli ap, kyllä voit pyytää avustusta lahjaksi. Ja sano että saavat ostaa yhden pienen lahjan siihen lisäksi jos haluavat, niin on jotain pakettiakin antaa lapselle.

Yhteistyössä