oisko tämä hyvä kantoliina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
ekakertalainen siis olen :D Hakusessa helppokäyttöinen liina, haluan että vauvan saa sellaiseen "kehtoasentoon" jossa voi sitten vaikka imettää samalla. Jotenkin ei silmää miellytä yhtään ne kamalan pitkät, joista jää sitä liinaa joko roikkumaan "metrikaupalla" yli, tai sitten sitä on kiedottu niin paljon ympäri että se näyttää jo todella kuumalta&muuten epämukavalta...

löysin sitten tämmöisen rengasliinan:
http://www.pientenparhaaksi.fi/product_details.php?p=23

olisko tämä kätevä? vai painaako nuo renkaat sitten kun vauva painaa vähän enemmän? :/ vai jääkö tuossakin roikkumaan tuo ylimääräinen kangas jotenkin epäkäytännöllisesti? :|

toinen minkä olen löytänyt, oli joku sellainen jossa on ns kaksi eri osaa, jotka sitten laitetaan päälle ilman mitään solmuja, silleen ristiin vaan. oisko se hyvä? Siinä ei ainakaan jäisi sitä ylimäärästä kangasta eikä ainakaan tarvis pelä'tä että omat solmut pettää kun siinä ei mitään solmuja ole...

kokemuksia?! :D

Hmm, hinta-laatusuhdetta vois miettiä, tuolla hintaa luulis löytyvän esim. 100% luomupuuvillainen ja luonnonvärinen (ökotexstandardi ei nimittäin käytännössä tarkoita oikein mitään, varsinkaan värien osalta). Kannattaa myös katsastaa kangasliikkeitä ja ommella itse, vaikka useissa väreissä... Kirjavinkkinä semmoinen kuin Babygami, löytyy erilaisia kantotapoja :)

Alkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:
Ihan pienen kanssa paras on kyllä just semmonen missä "liinaa jää roikkumaan metkikaupalla" :D Itse käytin lyhyttä kudottua vasta sitten kun lapsi osasi jo kannatella itseään että pystyin kietaisemaan hänet lonkalle mukaan.

no miten sen kanssa sitten toimitaan? :D
tässä esim yksi kuva:
http://www.pientenparhaaksi.fi/images/amazonas_jerseysling_iso.jpg[/]

tuo "häntä"hän jää ovien väliin jne? :ashamed: ei se vaan näytä kätevältä...

amazonas_jerseysling_iso.jpg

No tuossa kuvassa nyt on vähän turhan pitkä häntä :laugh: sen voi kietasta vielä niin että solmu tulee vaikka tohon lonkalle niin ei laahaa maata. Se on oikeasti ihan kätevä kun oppii sen nopsaan kietasemaan ja lapsella on siinä hyvä olla. Niin mikäli lapsi tykkää olla, oma tyttö kurkotteli pää kenossa taaksepäin joten jäi liinailut pitkän liinan kanssa vähän vähiin. Odotan sitä aikaa että hän oppii istumaan ja voin ottaa liinaan lonkalle.

Alkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:
No tuossa kuvassa nyt on vähän turhan pitkä häntä :laugh: sen voi kietasta vielä niin että solmu tulee vaikka tohon lonkalle niin ei laahaa maata. Se on oikeasti ihan kätevä kun oppii sen nopsaan kietasemaan ja lapsella on siinä hyvä olla. Niin mikäli lapsi tykkää olla, oma tyttö kurkotteli pää kenossa taaksepäin joten jäi liinailut pitkän liinan kanssa vähän vähiin. Odotan sitä aikaa että hän oppii istumaan ja voin ottaa liinaan lonkalle.

saako tollaseen liinaan vauvan sellaseen kehtoasentoon?
oppiiko ne sidonnat helposti?

Mä oon kans himoinnut tuota rengasliinaa (Simon-kuosissa), mutta en oo raaskinut ostaa. Kun tarvetta on melko satunnaisesti nykyään. Meillä on taaperolla (1 v 5 kk) sellainen ohutta puuvillaa oleva rengasliina ja siihen on kätevä heittää kun pitää kuljettaa autolta päiväkotiin tai rappuset ylös kotiin. Ei se rengas paina. Meillä oli vauvaiässä sidottava pitkä liina ja ihan kätevä sekin on kotioloissa.

Yhteistyössä