Oisko teidän mielestä äidit oikeutettuja nukkumaan tänä/huomisaamuna, jos....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gloria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Gloria

Aktiivinen jäsen
03.06.2004
9 087
1
36
...äidit kävis töissä?
Tuli mieleeni tuosta perhoisen ketjusta :whistle: siellä kun sanottiin että "voi voi kun raasu on väsynyt, saakin mies nukkua tähän aikaan" :D

Meillä kun se on niin että minä herään aikasemmin viikolla (joskus viikonloppusinkin, mut tämä on nyt vapaa) töihin, klo 5.30-6, mies herää puoli yhdeksältä. Mä olen pidempiä päiviä töissä, mies tulee kotiin jo yhdeltä, nukkuu päikkärit ja hakee lapset sit hoidosta.

Eiks se nyt menis niin et mä saisin nukkua, mut silti mies nukkuu edelleen makkarissa perse homeessa :kieh: ??

Alkuperäinen kirjoittaja perskyrpänen:
en osaa vastata, kun mulle on luontaista nousta 7aikaan, eikä uni tule.. mee vaan makkoomaan jos makkuuttaa.

Mulla sama homma, joten meille on ihan luontaista, että minä nousen ajoissa ja mies vetelee sikeitä puolille päivin. Tosin jos mul on ollut väsymystä tai olen ollut rimpsalla, niin silloin velvoitan kyllä miehen nousemaan, jos lasten takia tarvitsee ajoissa nousta, mutta näitä kertoja ei montaa vuodessa ole.

Lisään vielä, että mun mielestä on ihan sama, onko se äiti töissä vai kotona, jos kuitenkin ajoissa joutuu heräämään eli molemmilla on yhtäläinen oikeus välillä nukkua pidempää, jos haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja perskyrpänen:
en osaa vastata, kun mulle on luontaista nousta 7aikaan, eikä uni tule.. mee vaan makkoomaan jos makkuuttaa.

Mulla sama homma, joten meille on ihan luontaista, että minä nousen ajoissa ja mies vetelee sikeitä puolille päivin. Tosin jos mul on ollut väsymystä tai olen ollut rimpsalla, niin silloin velvoitan kyllä miehen nousemaan, jos lasten takia tarvitsee ajoissa nousta, mutta näitä kertoja ei montaa vuodessa ole.

ei meillä normisti vetele unta noin kauan, lapset pitää siitä viimeistään huolen, jos en mä ehdi.. :D

[quote="piina"

[/quote]

aijaa
:kieh: mä joudun ihan itse nousemaan silloinkin. No, onneksi mä en kai muutenkaan nukkuisi kovinkaan pitkään ikinä.
Ainoostaan yövuorojen jälkeen vituttaa kun mies ei tajua että mun pitäisi niiden jälkeen nukkua.

Nyt te olette naiset ymmärtäneet asian ihan väärin! Nainen on miehen kynnysmatto. Miehen tarpeet ovat tärkeintä parisuhteessa ja elämässä yleensäkin. Kun katsokaas, jos ei miestä pidetä kaikin tavoin tyytyväisenä parisuhteessa, se voi pettää tai jättää. Ja se on vain ihan oikein naiselle joka ei huolehdi miehestään. Jos nainen vielä elelee miehen siivellä vain maaten lasten kanssa kotona niin mitä ihmeen rentoutumista tai omaa aika se tarvitsee??? Mies hei sentään käy oikeassa työssä. Ja jos nainen käy työssä niin se on sitten sen oma ongelma mitäs on niin huono äiti ja nainen, ettei hoida omia lapsiaan tai omaa kotiaan. Ei sen tarviikaan nukkua tai muuta, mitäs läksi.

Olenhan ymmärtänyt oikein tän palstan logiikan, olenhan?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nyt te olette naiset ymmärtäneet asian ihan väärin! Nainen on miehen kynnysmatto. Miehen tarpeet ovat tärkeintä parisuhteessa ja elämässä yleensäkin. Kun katsokaas, jos ei miestä pidetä kaikin tavoin tyytyväisenä parisuhteessa, se voi pettää tai jättää. Ja se on vain ihan oikein naiselle joka ei huolehdi miehestään. Jos nainen vielä elelee miehen siivellä vain maaten lasten kanssa kotona niin mitä ihmeen rentoutumista tai omaa aika se tarvitsee??? Mies hei sentään käy oikeassa työssä. Ja jos nainen käy työssä niin se on sitten sen oma ongelma mitäs on niin huono äiti ja nainen, ettei hoida omia lapsiaan tai omaa kotiaan. Ei sen tarviikaan nukkua tai muuta, mitäs läksi.

Mä oon ihan eri mieltä :D mut sulle on tainnut mennä palstanpolitiikka perille, onnea :flower: oot nyt parempi ihminen :D

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mä oon ihan eri mieltä :D mut sulle on tainnut mennä palstanpolitiikka perille, onnea :flower: oot nyt parempi ihminen :D

Jiiihuuu :D, mä sain palkinnon!!! Mut mä haluan myös papukaijamerkin nyt!

heh
tuota noin
mä käyn 3-vuoro töissä aina silloin kun miehellä vapaapäivät, mies 3 vuorotöissä
Jos menen iltaan, herään lasten kanssa, hoidan lapsia siihen asti kunnes menen töihin. Jos olen yövuoroon menossa herään kanssa aamulla joskus jopa kuudelta, olen lasten kanssa ja illalla nukun pienet päikkärit ennen töihin menoa. Yövuorosta tullessani olen kotona n. 7.30 nukun tuohon klo 13-14 mutta se että nukun tuohon asti ei tarkoita sitä että olen saanut nauttia kunnon unista, ei tietenkään koska takanahan on melkein valvottu vuorokausi.

Tämä viikko: ma-ti pääsin kotiin klo 24, aamulla herätys lasten kanssa ja sama rata jatkui. Olen helvetin väsynyt, nuorin on sairas ja sillä oli putkitus keskiviikkona, mies on nyt töissä ja huomenna sillä on iltavuoro. Joten annan hänen nukkua pitkään huomenna. Mun vuoroni nukkua pitkään aamulla, silleen että on myös nukuttu yö takana on jossain kaukana tulevaisuudessa.
VÄsyttää mutta minkäs mahdan, en mitään

Meillä se on tasa-arvo joka jyllää tässäkin asiassa! Arkiaamuisin mies menee aikaisemmin töihin joten mä ruokin lapset ja vien hoitoon yms. Mies taas vastavuoroisesti hoitaa illalla syömiset ja nukkumaanlaittamiset. Viikonloppuisin noustaan yleensä yhtäaikaa. Kumpikaan ei nuku klo 9 pidempään. Ja sopu säilyy! :D

Mä saan nukkua joka viikonloppu niin pitkään kuin haluan :saint:
Vaikka mies nousee viikolla 1-2h aiemmin kuin mä niin se silti nousee joka viikonloppu pojan kanssa ylös =)

Yhteistyössä