Oiskohan jollakulla hyvää ideaa? Haluan tehdä ITSE pari tarratekstiä seinään. Mutta miten sen teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Ongelmana on siis se, että mun kotiini ei oikein sovi ne "home sweet home", "Dream" ja "Family"-tekstit...mä en vaan ole semmonen "hömppätyyppi" :D

Mutta arvatkaa vaan onko kaupoissa myytävänä semmoisia vähän...no...mulle sopivimpia tekstejä?! No ei.

Niinpä mun pitää tehdä ihan itse.

Mutta miten? Mulla on mustaa kontaktimuovia ja sellainen terävääkin terävämpi paperiveitsi...mutta oisko jotain ideaa miten mä saisin sen tekstin näppärästi siihen kontaktimuoviin, jotta voin sitten ainakin noin niinkuin suunnilleen ääriviivoja pitkin leikellä. Vai miten hemmetissä mä sen oikein teen?

Tekstin kirjoittaminen vapaalla kädellä ei ole vaihtoehto, koska mun käsialani ei ole kovinkaan nättiä, eikä ns. symmetristä.

Vinkkejä?

En muista tarkkaan mutta on sellainen nettikauppa photowall tai jotain jossa ite saa kirjoittaa tekstin ja valita fontin ja sit tulee valmis tarra kotiin millä tekstilla nyt haluaakin..

[QUOTE="vieras";26666465]Kerro ensin mitä kirjoittaisit? :D "Tänäänkin pohjaanpalanutta". (vitsi)[/QUOTE]

:laugh:

No juu, juuri tuommoiset on niitä mun tekstejäni enemmän :)

Kun kaikilla on seinällä teksti HOME, niin mäkin aattelin että voisin semmoisen ehkä laittaa...vähän muunneltuna:

HOMEitiö

Ja peilin ylle on ehkä tulossa teksti:

Älä huuda, ei se peilin vika ole!

Nää on nyt vaan tämmöisiä extemporepohdintoja, eli ei vielä loppuun asti mietittyjä. Mutta ainakin jotain tähän tyyliin se tulee olemaan :)

• Tykkää
Reactions: jassåå
En muista tarkkaan mutta on sellainen nettikauppa photowall tai jotain jossa ite saa kirjoittaa tekstin ja valita fontin ja sit tulee valmis tarra kotiin millä tekstilla nyt haluaakin..

Mutta kun mä ajattelin tehdä itse. Jos se siis mitenkään onnistuu. Tulee varmasti halvemmaksi näin (olen pihi) ja kun mä nyt olen täällä ihan rikkipoikki hajalla, vailla tekemistä kun en mitään voi tehdä, niin tuommoista pikkunäpräämistä pystyn tekemään. Aika kuluis vähän mukavammin :)

Jos vielä selvennät tuon väkertämisen? Jotta miten väkerrän?

Ensimmäisenä tulee mieleen, että leikkaat tulostetun tekstin ja ääriviivojen mukaan sitten leikkaat saman siitä kontaktimuovista. Simppelimpää tietenkin olisi, jos kontaktimuovista näkyy edes jotenkuten läpi, niin voit leikata läpi. Siis niin että se tulostus on siellä kontaktimuovin alla ja silleen..

Ensimmäisenä tulee mieleen, että leikkaat tulostetun tekstin ja ääriviivojen mukaan sitten leikkaat saman siitä kontaktimuovista. Simppelimpää tietenkin olisi, jos kontaktimuovista näkyy edes jotenkuten läpi, niin voit leikata läpi. Siis niin että se tulostus on siellä kontaktimuovin alla ja silleen..

Se teksti on osin niin ohitta että ei oikein onnistu sen käyttäminen sabluunana. Paitsi jos sen tulostaisi kalvolle...se on vahvempaa. Mutta hankalahkoa silti.

Eikä näy läpi vaikka mitä tekisi, on se niin paksua ja mustaa.

Vitsit kun osais kunnolla käyttää tussia. Ois helppoa vaan kirjoittaa suoraan kontaktimuovin tussilla ja siittä sitten vaan leikata. Mutta kun ei, niin ei. Höh. :)

Pohdin sitäkin, jotta meniskö tuo kontaktimuovipaperi tulostimesta läpi...jos sen leikkais a4 kokoon ja tulostais tekstin osissa siihen suoraan. Siis paperipuolelle. Ja siittä sitten leikkais. Ehkä.

Tulosta teksti ja liimaa se koko paperi kontaktimuovin päälle(tai teippaa kunnolla) ja sitten leikkaa. Niin että leikkaantuu samalla siis se paperi sekä kontaktimuovi. Terävällä veitsellä pitäisi mun mielestä onnistua. Hmm, jos jää liimaa sit siihen tekstiin.. No mutta liimaa se VÄÄRINPÄIN sinne kontaktimuovin väärälle puolelle, peilikuvana. Sitten vaan leikkamaan.

Tulosta teksti ja liimaa se koko paperi kontaktimuovin päälle(tai teippaa kunnolla) ja sitten leikkaa. Niin että leikkaantuu samalla siis se paperi sekä kontaktimuovi. Terävällä veitsellä pitäisi mun mielestä onnistua. Hmm, jos jää liimaa sit siihen tekstiin.. No mutta liimaa se VÄÄRINPÄIN sinne kontaktimuovin väärälle puolelle, peilikuvana. Sitten vaan leikkamaan.

No mutta...näinhän se varmaan toimis!

Mutta ONNEKSI selvensit tuon peilikuvajutun...mä meinaan olisin TODELLAKIN leikannut sen niin että mun tarrani olisi ollut peilikuva. Ja ARVAA olisko vatuttanut :D :D :D

Tulosta se teksti peilikuvana ja vaikka liimaa kevyesti paperiliimalla sinne kontaktimuovin paperipuolelle. Jos on aikaa, niin kannattaa varmaan antaa kuivahtaa. Sitten leikkaat saksilla tai sillä veitsellä tekstin irti. Liima ei ole pakollinen, mutta helpottaa varmasti kun pitää paperit paikoillaan. Jos sitä laittaa liikaa, niin paperi voi lähteä "karkailemaan" edeltä ainakin sillä veitsellä leikatessa.

Tosi kiva idea kyllä! :))

• Tykkää
Reactions: chef
En kyllä ole ihan varma, että onko idea vieläkään aukoton. Jotain on varmaan jäänyt ottamatta huomioon. :D

No äläs nyt viitsi...kuulostaa hyvältä ja varmasti toimii.

Kunhan sitten vielä saan tuohon tulostimeen musteet. Taitaa väkisinkin mennä huomiselle.

Joskaan kun ei ole vielä tekstiäkään (kun en tievä varmaksi mitä haluan) niin eipä tässä kiire sen musteen kanssa onneksi ole :)

Yhteistyössä