Ok, sorrun kysymään täältä. :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viblsp-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Viblsp-

Aktiivinen jäsen
11.11.2008
8 146
0
36
4,5v poika on ihan mahdoton. Saa raivareita miten sattuu ja oikeasti ilman syytä... Tänään sanoin hälle, että tiiättekö ketkä tulee meille jouluaattona ja kun sanoin nimet ja kysyin pojalta, muistaako erästä ihmistä niistä, sai raivarin. Raivarin aikana huutaa ja sanoo, ettei rakasta mua, mun miestä eikä vauvaa, joka meille syntyi toukokuussa. Mieheni on siis ns. uusi kumppanini, joka on myös vauvan isä ja ollut tän raivoavan pojan elämässä pari vuotta. Isäänsä näkevät 1-2 kertaa kuussa, jolloin ovat isällään. Kertokaas konkreettisesti, mitä tekisitte, jos teillä 4,5v saisi raivarikohtauksen? Meillä siis juoksee lastenhuoneeseen tai vaatehuoneeseen ja saattaa raivota kauankin. :( Olen yrittänyt puhumalla, jolloin joskus nopeastikin loppunut, mutta on masentavaa huomata, että joka päivä silti samat jutut toistuu. :(

Raivoavan lapsen (tuon ikäisen) kannattaa antaa olla ihan rauhassa/huutaa esim. omassa huoneessa niin kauan että kiukku menee ohi. Myöhemmin voi sitten koettaa keskustella. Meillä ainakin yksi lapsista on joskus todella kiukkupussi (jo koululainen), joka vain suuttuu enemmän, jos siinä tilanteessa koettaa jutella tms.

4,5v poika on ihan mahdoton. Saa raivareita miten sattuu ja oikeasti ilman syytä... Tänään sanoin hälle, että tiiättekö ketkä tulee meille jouluaattona ja kun sanoin nimet ja kysyin pojalta, muistaako erästä ihmistä niistä, sai raivarin. Raivarin aikana huutaa ja sanoo, ettei rakasta mua, mun miestä eikä vauvaa, joka meille syntyi toukokuussa. Mieheni on siis ns. uusi kumppanini, joka on myös vauvan isä ja ollut tän raivoavan pojan elämässä pari vuotta. Isäänsä näkevät 1-2 kertaa kuussa, jolloin ovat isällään. Kertokaas konkreettisesti, mitä tekisitte, jos teillä 4,5v saisi raivarikohtauksen? Meillä siis juoksee lastenhuoneeseen tai vaatehuoneeseen ja saattaa raivota kauankin. :( Olen yrittänyt puhumalla, jolloin joskus nopeastikin loppunut, mutta on masentavaa huomata, että joka päivä silti samat jutut toistuu. :(

siitä henkilöstä? no sano sille että ei tarvitse jutella sen kanssa jos pelottaa? Ja tule äitin luo. jos pelottaa.

[QUOTE="vieras";25241496]siitä henkilöstä? no sano sille että ei tarvitse jutella sen kanssa jos pelottaa? Ja tule äitin luo. jos pelottaa.[/QUOTE]

helpompaa on aina johonkin "pelottavaan"tutusta riippumalla äidissä.

Nyt kaikille niidenraivoavien lasten äideille.. Itse olen ollut "raivoava" lapsi.. ihan oikeasti, sain niitä vielä ekaluokallakin, eli muistan ihan selvästi muutamat kerrat kun raivosin.. en koskaan muista mikä niihin oli "syynä", mutta muistan vain sen tunteen kun tiesi että nyt raivostuttaa, ja saatoinkin huutamalla huutaa tuntitonlkulla(no en tarkkaa aikaa itse tietenkään muista, mutta vanhemmat kertoneet, että parhaimmillaan pari tuntia). Muistan myös sen, että minua ainakin ärsytti enemmän se jos joku yritti tulla "keskeyttämään" raivoamiseni.. eli lohdutukset tai komentelut vain pahensivat asiaa.. niin hullulta kuin se ehkä kuulostaakin.. =) No raivosin siis yleensä omassa huoneessani, jonne vanhempani minut silloin aina veivät. Ja aikani raivottuani, olin taas "yhteistyökykyinen", mutta silloin vain sitten itse menin takaisin äidin tai isän luoke.. toki sitten kaipasin sitä syliä tai halia tai jotain, mutta en enää silloin raivonnut.. Ja nykyään ainakin itse koen olevani ihan hyvä ihminen vaikka huusinkin varmasti niin hermoja raastavasti useamman tunnin, ilman että vanhempani puuttuivat siihen.. se nyt vain oli joku vaihe, eikä minnulle ainakaan mitään traumoja siitä ole jäänyt.. ennemminkin ne traumat on äidilläni ja isälläni! =) näin jälkikäteen olenkin sanunut vanhemmileni, että ihmettelen miten he ovat minua silloin jaksaneet =) Olin aika kauhea!! Mutta tässä sitä nyt ollaan omien muksujen kanssa, ja tuo pienimmäinen on alkanut näyttämään vähän sellaisia merkkejä luonteessaan, että saa nähdä ollaanko sen kanssa vielä kummissaan... No sen aika näyttää =)

Yhteistyössä