oksennustauti

  • Viestiketjun aloittaja heidi
  • Ensimmäinen viesti
heidi
Nyt tytöllä on sitten oksennustauti. Oksensi koko viime yön. Kysyisinkin niiltä kenen lapsilla on nyt ollut lähiaikoina vatsatautia, että oliko myös ripulia? Kaunko kesti ko. tauti? Tarttuiko myös muuhun perheeseen?

Tämä on jo 3. puolen vuoden sisällä. Viimeksi tuli ripulia ja sitä kesti 5 päivää... Miten näitä tauteja on koko ajan liikkeellä??? Olen ihan loppu!

Eikä hän suostu juomaan. Olen saanut tänään 1 dl laimennettua tuoremehua hänelle puoliväkisin...
 
Meillä
Asumme itä-uudellamaalla ja meillä alkoi tauti pyöriä perheessä viikko sitten. Ensin sen sai 1,5v poikamme. Kaikki mitä laittoi suusta alas tuli hetken päästä ylös.
Saimme sairaalasta ohjeeksi ettei hetkeen anna (yöllä) mitään juotavaa että vatsa rauhoittuu... Sitten pikku hiljaa lusikallinen kerrallaan osmosal-juomaa. Ei maitoa saanut antaa. Ja vedellä laimennettua mehua sai antaa jos maistuu, omenamehu alkaa närästää(kuulemma)... Poikamme myös ripuloi päivällä.
Ostin kaupasta OmenaBanaaniMaitojuomaa joka maistui pojallemme eikä närästänyt eli se pysyi masussa.

Tauti kesti pari päivää.

Mieheni sai pöpön myös, sillä tauti kesti vuorokauden
 
Meillä
Vauva oksensi yhden päivän ja ripuloi 8 päivää. Minä oksensin kerran ja mieheni ripuloi yhden yön. Lääkäri neuvoi antamaan gefilusmehuja (ne jotka ovat ilman sokeria ja lisäaineita). Laimennus niin et yks osa mehua ja kaks vettä. Löytyy muuten Valion sivuilta tiedote et saa antaa jo 4kk iässä. Muistaakseni meidän oli viiden hedelmän mehu. Niin ja sit osmosaalia tietenkin.
 
Ansu
Nyt tytöllä on sitten oksennustauti. Oksensi koko viime yön. Kysyisinkin niiltä kenen lapsilla on nyt ollut lähiaikoina vatsatautia, että oliko myös ripulia? Kaunko kesti ko. tauti? Tarttuiko myös muuhun perheeseen?

Tämä on jo 3. puolen vuoden sisällä. Viimeksi tuli ripulia ja sitä kesti 5 päivää... Miten näitä tauteja on koko ajan liikkeellä??? Olen ihan loppu!

Eikä hän suostu juomaan. Olen saanut tänään 1 dl laimennettua tuoremehua hänelle puoliväkisin...

Luin tuon äskeisen tytön oksennustaudista.tosi ikävää kun on noin usein kipeänä; (
Olen ollut tekemässä sijaisuuksia iltapäiväkerhossa niin sielä pöpöt vain uusiutuu monta kertaa ja viel samaan perheeseen.Meillä alkoi juuri viime yönä ja 7vuotias tyttäreni valvotti aivan koko yön oksentaen.Ei ripuloinut,mutta työn ohessa lasten vanhemmat on paljon puhunut että on aivan vesi ripulia samaan aikaan kun oksentaa. Kannattaa hakeutua tosi hyvissä ajoin lääkärin luokse jos on lapsella oksennustauti ja ripuli eikä suostu juomaan.
Omalla lapsella oli 3vuotiaana samanlainen tauti niin lääkäri passitti sairaalaan tippaan.meni vain yksi vuorokausi niin tyttö oli terve eikä mitään tietoa että olisi edes ollut niin kipeänä..Eli kannatan sairaala apua,Siit on hyviä kokemuksia ja helpotti heti koko perheen arkea..
Juuri nyt on kamalasti erin tasoisia mahatauteja liikkeellä ja ne on virus peräisiä eli ei oo kovin lääke apua,Paitsi ripuliin apteekissa..
Voimia valtavasti ja toivotaan että sairastelu putki jo loppuisi..
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä