Oksentaako kenenkään lapsi rasvaisen ruuan jälkeen yöllä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "muruseni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"muruseni"

Vieras
Mietin että mistäs johtuu, kun meillä lapsi oksentaa joskus yöllä sen jälkeen kun samanapäivänä ollaan päivälliseksi syöty rasvaisempaa ruokaa.. Makeasta kyllä saattaa myös oksentaa, jos on ollut esim. synttäreillä ja syönyt liikaa makeaa..

Onko kenenkään toisen lapsella samaa?

Meillä kuopus oksentaa n.kerran kuussa öisin, asialle ei ole tutkimuksista huolimatta löytynyt syytä.
on ollut todella laiha, mutta tänä keväänä alkanut vihdoin saamaan lihaksiakin ja kasvamaan pituutta, joten paremmalle näyttää

[QUOTE="muruseni";29830031]Mietin että mistäs johtuu, kun meillä lapsi oksentaa joskus yöllä sen jälkeen kun samanapäivänä ollaan päivälliseksi syöty rasvaisempaa ruokaa.. Makeasta kyllä saattaa myös oksentaa, jos on ollut esim. synttäreillä ja syönyt liikaa makeaa..

Onko kenenkään toisen lapsella samaa?[/QUOTE]

Mikä on mielestäsi sitä rasvaista ruokaa?

Lapsi ei oksenna, mutta olen itse tehnyt niin lapsesta asti ja teen yhä. Vältän tosin rasvaista ruokaa yleensä. Jos sorrun syömään munkin, se tietää oksennusta muutaman tunnin päästä. Muuten olen terve ja yli 40v.

Kun olin pieni, oksensin usein yöllä mummolassa rasvaisen ruuan vuoksi. Siellä oli kaikki tehty kunnon kimpaleella voita tms. Mummo piti huolta, että kunnolla syötiin ja sitten tulikin huono olo. En koskaam kyllä kehdannut mummolle siitä sanoa :(

Mun kohta 4v. lapsi tekee juuri noin, eli jos syo esim jossain ulkona jotain tosi raskasta ruokaa niin havahtuu unestaan oksentamaan. Viimeksi oli syonyt jalkapallomatsissa lihapiirakkaa ja se nousi sitten aamuyolla. Ihan selvasti ei vaan liian tuhtiin ja rasvaiseen ruokaan elimisto vaan kykene.

[QUOTE="kipsu";29830908]Mun kohta 4v. lapsi tekee juuri noin, eli jos syo esim jossain ulkona jotain tosi raskasta ruokaa niin havahtuu unestaan oksentamaan. Viimeksi oli syonyt jalkapallomatsissa lihapiirakkaa ja se nousi sitten aamuyolla. Ihan selvasti ei vaan liian tuhtiin ja rasvaiseen ruokaan elimisto vaan kykene.[/QUOTE]

Juuri tuon tyyppistä ruokaa, eli just lihapiirakka....tai sit eilen tosiaan paistoin : ( kaupan hampurilaisia (omasta mielestä ne ei maistu "yhtä hyviltä" mikron kautta tullessa) mut siis lapsi sit yöllä oksensi, aivan täyden lastin.. eli söi joskus 17 jälkeen ja puolen yön maissa oksensi..

Yhteistyössä