oksentelua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ollakko vaiko eikö huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ollakko vaiko eikö huolissaan

Vieras
Tultiin pari päivää sitten reissusta. Meidän pienen (1,5v) maha meni siellä sekaisin ja ripulia ja oksentelua on ollut tiistaista lähtien. Kai tämä johtuu siitä siellä syödystä hiekasta ja lammikosta juodusta kuravedestä.. Yritettiin kyllä pitää lasta mahdollisimman paljon rattaissa ja rintarepussa, mutta kun jouduin laskemaan maahan oli hän heti työntämässä suuhun sitä kuravettä ja hiekkaa tai nuolemassa lattioita.

Voikohan vielä odottaa pari päivää ja katsoa tilannetta?

Kun vaan tietäis kummasta nuo oireet suurimmalta osalta johtuvat, siitä että on joku vatsatauti vai siitä ettei mikään muu mene kuin tissimaito. Silloin kun lapsi viimeksi oli täysin rintaruokinnassa sai hän oireita jos minä söin jotain hänelle sopimatonta, kuten vehnää. Ruokarajoitteita ei meillä ole ollut enää pariin kuukauteen.

Entä jos vatsa rauhoittuu mutta lapsi ei silti syö muuta kuin tissiä ja mun pitäis päästä maanantaina töihin? Lapsi on isänsä kanssa kotona ja TES mukaanhan en saa olla sairaan lapsen hoidon vuoksi kotona kun toinen vanhempi pystyy hoitamaan lapsen.

On kokeiltu syömiseen liittyen kaikki, tuttipullot, lasit, mukit, pillimehut, mitä vain, jätskit, mehujäät, juustot, kinkut, karkit ja soseet. Muu ei käy kuin vain tissi.

Ja jos tää johtuu siitä vehnästä niin aikaisemmin on ainakin kokeiluissamme kestänyt 5 pv ennen kuin mun syömäni ruoka on poistunut meidän molempien systeemeistä niin ettei lapsi enää oirehdi. Mutta entä jos ei johdu?

Yhteistyössä