Oleko teidän mielestä huono äiti? :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono omatunto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono omatunto

Vieras
Synnytyksestä pari viikkoa, vähä alle ja ajattelin tänään rentoutua siiderin ja parin oluen kans. 2 kaljaa ehkä otan, pientä tölkkiä ja iso siideri tölkki.
Kotona mies hoitaa vauvaa ja antaa korviketta. oonko ihan kauhea? :/ Ei kai tästä pienelle mitään tule?
Milloin voin sitten imettää seuraavan kerran jos lopetan klo 12?
ja juon siis tuon sidukan ja 2 tai max!! 3 olutta

Jos haluat ottaa, niin ota ilman huonoa omaatuntoa, niistä juomista menee maku jos ottaa huonolla omallatunnolla, ja silloin on sama olla ottamatta.
Ei vauva siitä vahingoitu, jos äiti ottaa pari halutessaan. Olettaen tietysti, että on jo tottunut korvikkeeseen.
Imettää voit aamuyöstä, sanotaan klo 5-6 välillä. Joidenkin mielestä vaikka heti puolelta öin, mutta itse odottaisin aamuun, kun noin pienestä vauvasta kyse.

Kun äiti juo alkoholia, sitä imeytyy äidinmaitoon samalla lailla kuin äidin vereenkin. Jos äiti siis on "yhden promillen humalassa", maidossa on alkoholia yksi promille.Tämä on niin pieni määrä, että kun vauva juo tätä maitoa, vauvan verestä ei enää alkoholia pysty mittaamaan. Tällä perusteella neuvolan lääkärikin voi sanoa, että voit aivan hyvin juoda sen saunakaljan ja toisenkin ja imettää vauvaasi saman tien.

http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=63&Itemid=165

Edellyttääkö se rentoutuminen sulla tosisaan isoa siideriä ja kolmea olutta? Luulis että tuolla lähemmäs vuoden alkoholittomalla taustalla ja synnytyksen jälkeisillä hormoneilla se yksikin siideri riittäisi. Noi oluet lisää sitäpaitsi maidoneritystä niin että voi tulla ikävä olo jos olet jossain baarissa. Eikä se naistenhuoneessa lavuaariin pumppaaminen ole kovin rentouttavaa.

Imettää sä kyllä voit heti kun humala on laskenut niin että kykenet hoitamaan lasta normaalisti. Jos sulla oikeasti on jo valmiiksi huono omatunto niin miksi ihmeessä sitten tekisit noin? Kyllä varmaan keksit rentoutumiskeinoja joista ei tule pahaa mieltä, jos sulla kerta on mieskin lasta hoitamassa.

Taitaa se juominen jäädä vähän vähemmäksi jos synnytyksestä vasta kaksi viikkoa ;) Mulla ei ainakaan keho piiitkään aikaan kestänyt puolta lasillista enempää mitään alkoholipitoista.

Mutta siis joo, senkun otat jos siltä tuntuu. Pääasia että beibellä on hyvä.

Istu sohvalle töllää jotaa hyvää telkusta, heitä jalat pöydälle, avaa tölkit, nauti joka kulauksesta hyvällä omallatunnolla, mä annan luvan :) Hauskaa iltaa!

Alkuperäinen kirjoittaja otavainen:
Kun äiti juo alkoholia, sitä imeytyy äidinmaitoon samalla lailla kuin äidin vereenkin. Jos äiti siis on "yhden promillen humalassa", maidossa on alkoholia yksi promille.Tämä on niin pieni määrä, että kun vauva juo tätä maitoa, vauvan verestä ei enää alkoholia pysty mittaamaan. Tällä perusteella neuvolan lääkärikin voi sanoa, että voit aivan hyvin juoda sen saunakaljan ja toisenkin ja imettää vauvaasi saman tien.

Itse olen alkoholin kanssa varovainen imetyksen sijaan siitä, että pienessäkin tuiterissa vauvan käsittely muuttuu epävarmaksi. Olisi tietysti aivan kamalaa, jos vauvalle tapahtusi jotain ikävää. Sinullahan mies kyllä hoitaa vauvaa, joten anna hänen hoitaa, jos olo on humalainen. Minulla on niin huono viinapää, että yksi siiderikin jo vaikuttaa...

kiitoksia kaikille ihanille vastauksista :) Eihän sitä voikaan tietää juonko edes kaikkea ja baariin en siis ole menossa!
Mietin vain uskallanko jo imettää jo aamu 6 vai vasta vaikka 9? :)
Hauskaa iltaa kaikille! =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiitoksia kaikille ihanille vastauksista :) Eihän sitä voikaan tietää juonko edes kaikkea ja baariin en siis ole menossa!
Mietin vain uskallanko jo imettää jo aamu 6 vai vasta vaikka 9? :)
Hauskaa iltaa kaikille! =)

Jos olet kotona juomassa miehen seurana niin varmaan sitä riittää pienempikin määrä rentouttamaan. Tilanne ihan erilainen kuin ennen raskautta.

Kellonajoilla ei ole merkitystä vaan sillä omalla ololla, koetko olevasi tarpeeksi selvä vauvaa käsittelemään. Todennäköisesti olet kyllä sitä jo siloin kuudelta. Mukavaa iltaa sullekin!

Mä lisään vielä että se 1 tai 2 siideriä voi rentouttaa vielä enemmän kuin se 3 tai 4 kun siihen ei liity sitä huonoa omaatuntoa. Maidonerityskään ei nouse niin häiritseväksi ja olet valmis imettämään vauvaa nopeammin tai vaikka siinä yölläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Joxu:
Alkuperäinen kirjoittaja no huh huh..:
siis oikeesti alle pari vk synnytyksestä ja heti pakko päästä pämppäämään? voi lapsi parka... :(

Oon samaa mieltä, ei ois käyny mielessäkä sillon.

Pämppäämään? :-D

Varokaa nyt ettei se nuttura kiristä suuta tiukaksi viivaksi..

Uusimmat

Yhteistyössä