olemko kauhean itsekäs? (lasten saunottamisesta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippäliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippäliini

Vieras
eli tytöt 4,5v ja 1,5v. sauna lämpiää meillä keskimäärin 2krt/vko. esikko tykkää saunoa mut kuopus ei oikein... mulla on ns omaa aikaa n 1-2h/vko mikä useimmiten menee kaupassa käyntiin... niinpä ainoa huvitukseni ja rentoutukseni on saunominen ja siksi olen itsekkäästi useimmiten halunnut että sauna lämmitetään vasta illalla kun lapset ovat nukkumassa. mennään silloin vuorotellen saunaan (jos lapset herää tms), ja näinä hetkinä saan yksin loikoa lauteilla ja vähän hengähtää...

mukelot pääsee siis saunaan ehkä kerran kahdessa tai kolmessa viikossa (muuten pestään tietysti suihkussa/kylvyssä)... olenko tosi itsekäs? tulee vaan välillä huono omatunto ku esikko kyselee milloin taas lämmitetään sauna... :/

Meillä muksut kyllä tykkää saunasta niin paljon, että en vois heiltä sitä kieltää tai jättää väliin. Että ainakin pari kertaa viikkoon saunottasin myös muksut, voihan sitä sitten jatkaa omaan tahtiin vaikka loppuillan.

Ei tossa mun näkemyksen mukaan ole mitään itsekästä, meilläkin saunottiin usein vasta lasten mentyä nukkumaan (silloin kun meillä oli vielä hyvä sauna) ja käytiin kyllä saunassa yhtaikaa, itkuhälytin vaan siihen ovelle varalta, että jos joku herää. Nytkin ollaan pari kertaa käyty tuolla pihasaunassa lasten ollessa nukkumassa.

Tosin tuli vaan tosta mieleeni kun sanoit, että sulla on omaa aikaa vaan 1-2h/vko niin eikä sulla sitten muina iltoina ole omaa aikaa lasten mentyä nukkumaan kun silloin kun saunot?

Mitäs pahaa siinä on jos äitikin haluaa hieman omaa aikaa ja mikä parempi paikka olisikaan kuin sauna =) Itse rakastan saunaa ylikaiken ja se auttaa jopa silloin kun joku paikka on kipeä tai olen stressaantunut. Meillä poika on 1v6kk ja ollaan käytetty saunassa jo 7kk ikäisestä...aluksi alalauteilla pieni hetki ja nyt haluaa isin kanssa jo ylemmäs :D Ei tykkää saunasta mitenkään erityisesti, mutta kerran viikossa löylytellään sekä pestään punkassa ja se on lauantai-ilta, muulloin suihkussa. Itse olen saunanut nyt joulunaikana melk.joka ilta :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Hay-D:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No miksei sitä saunaa voi lämmittää vaikka joka päivä ja lapset kävis sit 1-2 kertaa viikossa saunassa?

saunominen ei ole aina ihan halpaa....

Ei saunan lämmittäminen oo kallista!!! ja jos tosiaan tykkää saunoa niin kannattaa ostaa heti valmis kiuas.

Alkuperäinen kirjoittaja Hapsukka:
Ei tossa mun näkemyksen mukaan ole mitään itsekästä, meilläkin saunottiin usein vasta lasten mentyä nukkumaan (silloin kun meillä oli vielä hyvä sauna) ja käytiin kyllä saunassa yhtaikaa, itkuhälytin vaan siihen ovelle varalta, että jos joku herää. Nytkin ollaan pari kertaa käyty tuolla pihasaunassa lasten ollessa nukkumassa.

Tosin tuli vaan tosta mieleeni kun sanoit, että sulla on omaa aikaa vaan 1-2h/vko niin eikä sulla sitten muina iltoina ole omaa aikaa lasten mentyä nukkumaan kun silloin kun saunot?

no, miehellä eriskummalliset työajat... saattaa olla aamusta töissä, päivällä hetken kotona ja taas illalla töissä.. on kait se omaa aikaa illalla muutenki ku lapset nukkuu mut jos mies töissä on mun kuitenkin lapsia kuulosteltava, jos se on kotona niin lapset joka tapaukses mun vastuulla joten saunassa saan olla omissa oloissani ja mies kuulostelee lasten nukkumista.

samoin miehen työaikojen takia sauna lämpiää just sen pari kertaa viikossa. on puu lämmitteinen sauna eikä viiti sitä tulta pitää siellä yllä koko pitkää iltaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Hay-D:
No miksei sitä saunaa voi lämmittää vaikka joka päivä ja lapset kävis sit 1-2 kertaa viikossa saunassa?

saunominen ei ole aina ihan halpaa....

Ei saunan lämmittäminen oo kallista!!! ja jos tosiaan tykkää saunoa niin kannattaa ostaa heti valmis kiuas.

Niin tuo on ihan hyvä vinkki, mut kyl se kertamaksuna on aika kallis se kiuas. Pitkässä juoksussa säästää jos tosiaan tykkää saunoa usein. Meillä laitettiin sähkökiukaan tilalle varaava puukiuas ja sauna lämpiää lähes joka ilta. Lapset on vannassa kylppärissä (3 ja 5 v) sen aikaa kun otan kunnon löylyt ja sen jälkeen ollaan kaikki yhdessä saunassa, kun lapset ei kovin löylyistä pidä.

ihan kiva tapa sekin, et ensin saunotetaan lapset ja sitten myöhemmin itse käydään kun lapset nukkuu. Tosin meillä menee tuossa meidän tyylissä useampi tunti kun leikkiivät vannassa.. et niin.

Uusimmat

Yhteistyössä