Olemme harkinneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
miehen kanssa, että lähtisimme jollekin ihan uudelle paikkakunnalle. Kumpikin olemme asuneet melkein koko ikämme tällä paikkakunnalla ja tuntuu, että muutto ihan uuteen saattaisi piristää. Kuitenkin tavallaan pelottaa "aloittaa alusta", kaikki tuttavat, ystävät ja sukulaiset jäisivät tänne. Ollaan mietitty että Tampere tai Turku voisivat olla kivoja paikkoja asua, ainakin mitä siellä on tullut käytyä niin ollaan tykätty. Meillä on yksi lapsi, kohta 2-vuotias. Kertokaapas mukavia paikkakuntia ja onko tässä "suunnitelmassamme" edes mitään järkeä :D

Öööö, miten te meinasitte saada asunnon, vai meinaatteko eka hommata töitä, vai...? Kyllä ne ystävät pysyy, jos ne tosi ystäviä on. Oletteko ajatelleet Kokkolaa? Se ois mun unelma, mutta miehen vakituinen työ estää :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis meillä on omistusasunto nykyisellä paikkakunnallamme, myisimme tietenkin sen. Ja tottakai töitä etsisimme ensin paikkakunnalta, johon muutamme.

No sitten ehdottomasti!!! Uudet kuviot piristää kummasti B) Kateelliseksi tulen :/

No me tehtiin totaalihäipyminen kuusi vuotta sitten. Muutettiin etelä-suomesta itäiseen suomeen. Kieltämättä meni useampi vuosi, ennenkuin löytyi kavereita ja alettiin viihtyä.
Ja melkeinpä, kun voi sanoa, että oltiin vakiinnuttu, muutettiin työtilanteen takia takaisin etelä-suomeen...
Mutta siis mun kokemus on, että ihan vieraalle paikkakunnalle muuttaminen voi todella piristää, kun vaan jaksaa itse olla aktiivinen uusien verkostojen luomisessa, eikä masennu, vaikka se ei ihan heti onnistuisikaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Nadia:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis meillä on omistusasunto nykyisellä paikkakunnallamme, myisimme tietenkin sen. Ja tottakai töitä etsisimme ensin paikkakunnalta, johon muutamme.

No sitten ehdottomasti!!! Uudet kuviot piristää kummasti B) Kateelliseksi tulen :/

Tuota juuri mietin itsekin, että varmasti tekisi hyvää vaihtaa maisemaa. Tuntuu, että on niin kyllästynyt tähän paikkakuntaan.

Yhteistyössä