Olen 35 v. eikä minulla ole enää elämässä mitään odotettavaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elämä ohi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Elämä ohi

Vieras
Ihan turha ja lohduton olo. Olen 2 lapsen yksinhuoltaja, olen ollut yksin jo 3 vuotta. Tuntuu, että elämälläni ei ole muuta tarkoitusta, kuin saada kasvatettua nuo lapset aikuisiksi. Muuten elämäni on täysin merkityksetöntä, eikä minulla ole enää mitään odotettavaa tulevaisuudelta. En ole kaunis enkä hoikka, enkä näin ollen kumppaniakaan löydä. En tosin ole aktiivisesti etsinytkään, mutta itsetuntoni on niin maassa etten uskalla tehdä aloitteitakaan. Miten saisin edes vähän itsearvostuksen tunnetta? Pitkään on jo tuntunut siltä, että tulevaisuus on pelkkää tyhjää.

Lopeta nyt ensiksi toi itsesäälissä rypeminen. Sulla on lapset ja jo heidän takiaan sun tarttis ryhdistäytyä.

Kun on lapset, niin aina on elämässä jotain odotettavaa. Se on vain asenteesta kiinni.

Itse vähän samanmosiessa tilanteessa mutta koen silti noiden lasten kautta että elämässä tosiaan on odotettavaa, saada nuo kasvatettua kuuliaisiksi kansalaisiksi yms. Ja kyllä nuo pienet ihan tarpeeksi elämään sisältöä ja tarkoitusta tuo, ilman kumppaniakin :)

Joku kaunis päivä se sun elämänkumppani tulee kuin tarjottimella sulle, tiedän tunteen.. Ajattelin aivan samalla tavalla, etten ikinä tule löytämään enää ketään. MUTTA, ykskaks sellainen löytyikin, vieläpä aivan ihana löytyikin <3

ja mä olin sinkkuna 6 vuotta

Siis mä käyn töissä, en kylläkään unelmatyössäni mutta täällä ei valinnan varaa ole. En siis ole koko ajan kotona. Silti tuntuu, että elämä on ikuisesti tätä yhtä ja samaa..

Ymmärsinkö oikein, että mielestäsi vain mies on asia, jota kannattaisi odottaa? Mikään muu, esim uusi työpaikka, uusi ammatti, paikkakunnan vaihto, uusi koti, remontti, ulkomaanmatka tms ei ole asia, jota kannattaisi odottaa? Mutta jos siis vain mies, niin lohdutukseksi voin sanoa, että vielä päälle viiskymppisillä punkeroillakin näyttäisi olevan vientiä. Se kuitenkin on totta, että ei ne miehet tule sieltä kotoa hakemaan.

• Tykkää
Reactions: Data
Tai mitäpä jos asetat itsellesi tavotteita, jotka voivat auttaa sinua löytämään sen kumppanin? Laihdutus esimerkiksi :) Harva ihminen on oikeasti ruma, ylipaino saattaa tehdä ihmisestä ruman näköisen, mutta hän ei siltikään ole ruma, jos läskit otettaisiin pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28467551:
Ymmärsinkö oikein, että mielestäsi vain mies on asia, jota kannattaisi odottaa? Mikään muu, esim uusi työpaikka, uusi ammatti, paikkakunnan vaihto, uusi koti, remontti, ulkomaanmatka tms ei ole asia, jota kannattaisi odottaa? Mutta jos siis vain mies, niin lohdutukseksi voin sanoa, että vielä päälle viiskymppisillä punkeroillakin näyttäisi olevan vientiä. Se kuitenkin on totta, että ei ne miehet tule sieltä kotoa hakemaan.

Keittis puhuu täysin totta! Sulla on lapset joten sulla todellakin on elämässä mitä odottaa.

Siis en todellakaan tarkoita, että vain mies voi tehdä onnelliseksi, kaikkea muuta! Onhan se tullut todetuksikin ;) Mutta siis muutenkaan ei vaan tunnu olevan elämällä mitään tarkoitusta. Koen olevani ikäloppu luuska, jolla ei edessä muuta kuin sama vanha arki iänkaikkisesti. Työssäni en viihdy ollenkaan, mutta ei ole varaa irtisanoutua vakipaikasta. Asun täällä pohjoisen syrjäseudulla, jossa työpaikka, olipa se millainen tahansa, on lottovoitto. Mulla on jo useampia ammatteja, mutta ei niistäkään ole sen kummemmin apua ollut. Varmaan tuo vmäinen työ osaltaan luo tätä tunnetta, että elämä on vaan loputtomasti samaa paskaa..

Elämä ei juuri koskaan ole mitään samaa paskaa.Itse olen todella kovia kokenut ja olisi ihanaa jos voisi kahta lasta kasvattaa ja käydä töissä.Vai onko sinulla muita huolia joista et vielä kertonut?

Huolia ja murheita, kuin myös kroonisia sairauksia on sekä itselläni että lähipiirissä. Niillä lienee oma vaikutuksensa mun olotilaan, mene ja tiedä. Eikä pidä ajatella, ettenkö olisi kiitollinen lapsistani, totta kai olen. Hehän ovat minun elämäni sisältö, ilman heitä ei olisi mitään. En tiedä mistä tämä tyhjyyden tunne tulee, lienee sitten lopputulos kaikista huolista ja murheista yhteensä.

Alkuperäinen kirjoittaja Elämä ohi;28467600:
Siis en todellakaan tarkoita, että vain mies voi tehdä onnelliseksi, kaikkea muuta! Onhan se tullut todetuksikin ;) Mutta siis muutenkaan ei vaan tunnu olevan elämällä mitään tarkoitusta. Koen olevani ikäloppu luuska, jolla ei edessä muuta kuin sama vanha arki iänkaikkisesti. Työssäni en viihdy ollenkaan, mutta ei ole varaa irtisanoutua vakipaikasta. Asun täällä pohjoisen syrjäseudulla, jossa työpaikka, olipa se millainen tahansa, on lottovoitto. Mulla on jo useampia ammatteja, mutta ei niistäkään ole sen kummemmin apua ollut. Varmaan tuo vmäinen työ osaltaan luo tätä tunnetta, että elämä on vaan loputtomasti samaa paskaa..
Ja annakun mä arvaan: lapset on alle 10-vuotiaita? Jos arvasin oikein, niin noi fiilikset ei ole tuossa iässä mitenkään poikkeuksellisia. Elämä tuntuu junnaavan paikoillaan eikä vaihtoehtoja tunnu olevan. Lapset kuitenkin kasvavat ja pian sulla on sekä aikaa että mahdollisuuksia muuttaa elämäsi suuntaa. Jopa harkita muuttoa isommalle paikkakunnalle.

Keittiönoita, pienempi on tosiaan alle 10-vuotias :) ja tietty sitoo vielä aika pitkälti mun menemisiä ja tulemisia. Hyvä kuulla, että muillakin on ollut samanlaisia fiiliksiä!

Moneen asiaan voit itse vaikuttaa. Itse olin ikäisenäsi kolmen lapsen yksinhuoltaja.
Jos sinusta tuntuu ettei kokoisenasi sinulla ole itsetuntoa, eikä vientiä, voit tehdä asialle jotain. Minä laidutin noin 30kg, siitä alkoi minulle ihan uusi elämä. Sain uutta virtaa ja sitä itsetuntoa, ja vientiäkin oli ihan erilailla.
Toki elämää voi muuttaa monella muullakin tapaa joista muut tuossa edellä mainitsivat.
Tsemppiä sinulle elämäsi muuttamiseen!

Alkuperäinen kirjoittaja Elämä ohi;28467815:
Keittiönoita, pienempi on tosiaan alle 10-vuotias :) ja tietty sitoo vielä aika pitkälti mun menemisiä ja tulemisia. Hyvä kuulla, että muillakin on ollut samanlaisia fiiliksiä!
Juu, ei tuo taida olla edes harvinaista :) Sulla on kuitenkin todennäköisesti 40-60 vuotta elinaikaa vielä jäljellä, joten olisi aika erikoista, jos mikään ei elämässäsi muuttuisi. Mä lähdin nelikymppisenä vaihtamaan alaa ja sen jälkeen elämä on muuttunut monessa suhteessa varsin paljon. Ihan erilaista elämää vietän kuin mitä 35-vuotiaana, kahden lapsen yh:na oletin tässä vaiheessa viettäväni. Mutta se tosiaan helpottaa tilannetta, kun ei tarvitse lapsenvahtia joka käänteessä vaan muksut pärjäävät iltojakin keskenään.

Jääkiekosta pongaan joskus hyviä lausahduksia. Tämä on Tamilta lähtöisin, jonka nyt minun korviini toi Kari Jalonen yhdessä Suomen pelissä. Ja lause on ”Asenne alussa ratkaisee lopputuloksen”. Ja alku sun kohdallasi voi olla vaikka nyt.

Jääkiekosta pongaan joskus hyviä lausahduksia. Tämä on Tamilta lähtöisin, jonka nyt minun korviini toi Kari Jalonen yhdessä Suomen pelissä. Ja lause on ”Asenne alussa ratkaisee lopputuloksen”. Ja alku sun kohdallasi voi olla vaikka nyt.

Minä olen tenniksestä oppinut sellaisen ajatuksen, että peli ei ole ohi ennen kuin match point on hävitty. Sitä ennen kaikki on auki. Siinäkin on kyse asenteesta, mutta kunhan sen muuttaa ennen match pointia, voi pelinkin suunta muuttua. :)

• Tykkää
Reactions: Tallu -
Ihan kuin elämän arvon määrittelisi menestys toisen sukupuolen silmissä. Get a grip, woman! Ala elää ja nauttia, on sitä muutakin ajateltavaa kuin miehille kelpaaminen. Ite olin yksin moninkertaisen ajan, mutta ei elämä ohi tuntunut menneen, kun oli kaverit, työ, opinnot, harrastukset jne.

Sinä et todennäköisesti ole ollenkaan niin ruma ja lihava, mitä luulet. Miten pitkä ja painava olet? Jos sun bmi on yli 35, niin sitten helposti muutama kilo pois. Jos bmi alle 35, niin ei estä vielä kumppanin löytämistä. Tarkoitan nyt noin suurinpiirtein. Ei tarvitse kenenkään hässiä pilkkua.
Mene kampaajalle ja värjää kiva väri. Älä leikkaa mitään lyhyttä tukkaa tai värjää liian radikaalisti.
Käytä mekkoja ja avokkaita. Leggingsit roskiin tai kotihousuiksi ja tilalle sukkikset. Eikä mitään elloksen trikoomekkoja, vaan jotain vähän tyylikkäämpää.

Säästä rahaa reissuun. Sitten kun lapset ovat isompia niin tee unelmien matka. Lähde päiväksi kaupungille. Ensi kesänä teette lasten kanssa kivan reissun. Vaikkapa ihan Suomessa. Laita deitti-ilmoitus? On jotain pientä jännitystä.

Älä ole itsellesi lian ankara.

Yhteistyössä