Olen aina väsynyt, vaikka nukunkin. Mikä sairaus voi aiheuttaa uneliaisuutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt"

Vieras
Olen aina tarvinnut yöuniksi noin 9 h unta. Nyt kun on lapsia, niin saan jopa joskus nukuttua 9-10 h (menen yleensä klo 21-22 nukkumaan), toki heräilen joskus yöllä lapsien itkuun. Silti olen aina umpiväsynyt. Joskus nukun päiväunet, eilenkin lähes 2 tuntia ja silti olin koko päivän väsynyt ja illalla olin jo ihan poikki 21 maissa.
Ennen lapsia olin aina huomattavasti pirteämpi, kun sain nukuttua noin 10 h ja jaksoin touhuilla reippaasti koko päivän.

Pistetäänkö tämä väsymys lasten piikkiin vai voiko joku sairaus aiheuttaa uneliaisuutta? Ei mun mielestä ole normaalia, että jos nukkuu 10 h yössä (herää silloin vaikka kerran) ja ottaa tunnin tai kahden päikkärit, niin silti väsyttää koko päivän ja illalla pitää mennä jo 21 aikaan nukkumaan.

Vaikka mikä! Väsymyksen pohjalta on vaikea lähteä etsimään sairautta, itsellä takana on eilen löydetty kohonnut aivopaine.

Ootko masentunut? Uupunut? Ne tekee myös jatkuvasti väsyneeksi, varsinkin näin pimeeseen aikaan vuodesta.

[QUOTE="vieras";25137868]Ekana veikkaisin kyllä,että hemoglobiinissa on häikkää.[/QUOTE]

Ei pitäis olla niiden kans häikkää. Ovat luokkaa 140 tai jotain. (näitä on tutkittu molempien raskauksien aikana ja olleet aina tosi hyvät)

Minua kyllä väsyttää jos nukun liikaa. Tosiaan rautakuuri vois auttaa.
Onko muita oireita, kilppariongelmat voi kans saada aikaseks väsymysta.

Ja minulle on jo aivan liian myöhä mennä yhdeksältä nukkumaan, minun pitää alkaa valmistautumaan nukkumaanmenoon jo siinä ennen kaheksaa, jos en halua olla ihan zombie töissä :D

[QUOTE="hoitaja";25137889]Kakkostyypin diabetes aiheuttaa salakavalia oireita, eikä monetkaan tiedä sairastavansa sitä. Yksi niistä on väsymys, johon uni ei auta.[/QUOTE]

Joo no raskausaikana mittailin verensokereita ja mulla on mittari kotona. Sokerit pysyy sallituissa rajoissa.

[QUOTE="a p";25137893]Ei pitäis olla niiden kans häikkää. Ovat luokkaa 140 tai jotain. (näitä on tutkittu molempien raskauksien aikana ja olleet aina tosi hyvät)[/QUOTE]

Oho :O Onpa korkea! Hyvä juttu.
Syötkö vitamiineja? En ole ihan varma, mutta mielestäni itse olen vähän piristynyt kun nappasen joka aamu multivitan ja c-vitamiinia. Näin pimeään aikaan pitäis kans syödä sitä deetä.

[QUOTE="a p";25137904]Joo no raskausaikana mittailin verensokereita ja mulla on mittari kotona. Sokerit pysyy sallituissa rajoissa.[/QUOTE]

Ootko nyt mittaillut? Onko ylipainoa?

[QUOTE="hoitaja";25137917]Ootko nyt mittaillut? Onko ylipainoa?[/QUOTE]

Olen mittaillut silloin tällöin ja painoa vois olla vähemmänkin. Syön monipuolisesti, otan välistä ylimääräisiä vitamiineja. Ulkoilen 1-2 h päivässä. ''oireita ollut jo ennen syksyä, siis myös kesäisin.

Yhteistyössä