Olen elämäni ekaa kertaa työtön...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen

Vieras
onpa outo tunne. Mut irtisanottiin koeajalla"kustannussyiden vuoksi" :(
Minä, joka olen ainoa perheellinen..
Tuntui aika tylyltä olla ensin koko päivän töissä pomon kanssa, vasta iltapäivästä kertoi uutisen..oli pantannut tuota tietoa koko päivän. Niin paska fiilis ettei tosikaan ..

Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Tuntui aika tylyltä olla ensin koko päivän töissä pomon kanssa, vasta iltapäivästä kertoi uutisen..oli pantannut tuota tietoa koko päivän. Niin paska fiilis ettei tosikaan ..

Tosi harmillinen juttu. Oletko varma ettei ollut tuo kustannussyyt keksitty juttu? Onko sattunut jotain muuta, josta voisi johtua. Esim.oletko joutunut olemaan sairaan lapsen takia kotona..?

Mä en osaa vain "olla"...oon tottunut tekemään töitä :(

Eihän sun tarvi vain olla, vaikka hetken työttömänä oletkin. Työnetsintäkin käy työstä, opiskele tai tee sellaisia kotihommia, joita olet ajatellut tekeväsi, jos olisi aikaa. Nyt sulla on sitä. Eihän tämä työttömyys ole ikuista, yritä miettiä sen positiivisia puolia. Ajattele ikäänkuin lomana. Kun itse olin työtön aina työpätkien välillä, en osannut nauttia siitää, vaan koko ajan oli hirveä paine saada töitä. Nyt jälkeenpäin ajatellen harmittanut ihan hirveästi, kun juuri työttömyysaikana sain olla pienten lasteni kanssa, enkä osannut siitä täysillä nauttia. Lapset olivat tuolloin alle kolmevuosiaita.
Surullinen saa olla, mutta älä jää surulliseksi, vaan ala nauttia elämästä :)
Ihan vilpittömästi toivotan sulle onnea kaikkeen! :)

Tuo on kurjaa, meillä kävi miehelle noin. Joutui tervyssyistä lopettamaan edellisen työn ja sit sai vakkaripaikan sopivammasta työstä, mut kustannussyistä irtisanottiin kans koeajalla. Ei noita tekaisemaan paljon pysty, jäävät siitä kiinni, niillä on joku tietty aika etteivät voi palkata uuttaa kun ovat tuosta syystä toisen pois laittaneet. Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja elämä jatkuu:
Mä en osaa vain "olla"...oon tottunut tekemään töitä :(

Eihän sun tarvi vain olla, vaikka hetken työttömänä oletkin. Työnetsintäkin käy työstä, opiskele tai tee sellaisia kotihommia, joita olet ajatellut tekeväsi, jos olisi aikaa. Nyt sulla on sitä. Eihän tämä työttömyys ole ikuista, yritä miettiä sen positiivisia puolia. Ajattele ikäänkuin lomana. Kun itse olin työtön aina työpätkien välillä, en osannut nauttia siitää, vaan koko ajan oli hirveä paine saada töitä. Nyt jälkeenpäin ajatellen harmittanut ihan hirveästi, kun juuri työttömyysaikana sain olla pienten lasteni kanssa, enkä osannut siitä täysillä nauttia. Lapset olivat tuolloin alle kolmevuosiaita.
Surullinen saa olla, mutta älä jää surulliseksi, vaan ala nauttia elämästä :)
Ihan vilpittömästi toivotan sulle onnea kaikkeen! :)

Kiirtos tsempeistä , tosiaan nyt pitäis nauttia olemisesta kun siihen on mahdollisuus. Just nyt on vaan niin paha olo :(

Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:

Tosi harmillinen juttu. Oletko varma ettei ollut tuo kustannussyyt keksitty juttu? Onko sattunut jotain muuta, josta voisi johtua. Esim.oletko joutunut olemaan sairaan lapsen takia kotona..?

Olen ollut lasten takia pois, mutten kohtuuttomasti.
Tuskin tämä asia vaikuttaa?

Mun veli nitkautti selkänsä, kun oli meillä remonttiapuna. Oli silloin ford-liikkeessä asentajana koeajalla. Ei ollut kuin viikon saikku neljän kuukauden koeajalla. Ekaksi veljeä oli siellä kehuttu ja sanottu, että työt jatkuu varmasti. Saikun jälkeen ei sitten jatkettukkaan työsopimusta. Syy oli kuulemma "motivaaton puute". Noh nykyään veli on ndt-asentajana ja palkka on paljon parempi. Eli eipä sinne fordille enää tahtoiskaan. Voihan olla, että sinuakin odottaa joku paljon parempi paikka. Sillä jos syy olisikin lapsissasi, niin tuollaset työnantajat eivät ole arvoisiasi. Monet työnanatajat nykyään karttavat pienten lasten vanhempia kuin ruttoa. Minkäkin sain koko ajan kuulla edelliseltä pomolta pään aukomista lapsista, vaikken ollut edes koskaan pois heidän sairastelunsa takia. Yleisellä tasolla puhui:että "lasten vanhemmat on huonoja työntekijöitä". Ja:"Minua ei kenenkään kakarat kiinnosta yms.yms.".

Olen pahoillani, toi varmaan karmea tilanne.:( Toivottavasti löydät pian uuden työn!

Ei muutakuin selkä suoraksi ja katse uusiin fääreihin. Ei se maailman loppu ole. pientä säätöä taloudenpidossa,mutta ei ku uutta työtä etsimään.
Itse olin aikoinaan puoli vuotta työtön. Silloin ei tosin lapsia ollut. Otin auton ja menin lappiin rauhottumaan. takasin kun tulin olikin jo uusi homma tiedossa ja se on tää nykynen ja 16 vuotta takana. Voimia sinulle ja pää pystyyn. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja töissä:
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Ole onnellinen olet sentään töissä ollut sulla varmaan ammatti mulla ei kumpaakaan ja vastoin tahtoani joudun kotona lasta hoitamaan.

et sä tosta tilanteesta voi kyllä syyttää kuin itteäs...

Onhan se sentään ihanaa nähdä kun oma lapsi kasvaa ja kehittyy.

Kiitos teille, ihanat ihmiset. Onkohan tämä ihan normaali käytäntö, että laitetaan heti pihalle, samana päivänä? siis koeajalla? Tuntui aika tylyltä, kun en osannut odottaa tätä lainkaan :/

Mun veli nitkautti selkänsä, kun oli meillä remonttiapuna. Oli silloin ford-liikkeessä asentajana koeajalla. Ei ollut kuin viikon saikku neljän kuukauden koeajalla. Ekaksi veljeä oli siellä kehuttu ja sanottu, että työt jatkuu varmasti. Saikun jälkeen ei sitten jatkettukkaan työsopimusta. Syy oli kuulemma "motivaaton puute". Noh nykyään veli on ndt-asentajana ja palkka on paljon parempi. Eli eipä sinne fordille enää tahtoiskaan. Voihan olla, että sinuakin odottaa joku paljon parempi paikka. Sillä jos syy olisikin lapsissasi, niin tuollaset työnantajat eivät ole arvoisiasi. Monet työnanatajat nykyään karttavat pienten lasten vanhempia kuin ruttoa. Minkäkin sain koko ajan kuulla edelliseltä pomolta pään aukomista lapsista, vaikken ollut edes koskaan pois heidän sairastelunsa takia. Yleisellä tasolla puhui:että "lasten vanhemmat on huonoja työntekijöitä". Ja:"Minua ei kenenkään kakarat kiinnosta yms.yms.".

Niin, on se tietenkin totta, että siinä voi olla muutakin. Mutta jos palkkaa perheellisen niin luulis ymmärtävän. Joo, nää naisvaltaiset alat on muutenkin p....stä. Ties mitä mustakin on jauhettu ja mikä on totuus, mutta kustannussyyt oli se "pääsyy". En yhtään ihmettelis jos eräs ihminen olisi puhunut minusta pahaa..

Alkuperäinen kirjoittaja töissä:
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Ole onnellinen olet sentään töissä ollut sulla varmaan ammatti mulla ei kumpaakaan ja vastoin tahtoani joudun kotona lasta hoitamaan.

et sä tosta tilanteesta voi kyllä syyttää kuin itteäs...

Onhan se sentään ihanaa nähdä kun oma lapsi kasvaa ja kehittyy.

niis varsinkin kun joutuu vastoin tahtoaan sitä seuraamaan...

Yhteistyössä