Olen huomannut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelee

Vieras
Käydessäni viimeaikoina täällä palstalla, että täällä on tällä kertaa "teemana" yksilapsisuus (ehkä lapsettomuus?) vastaa suuret (?) perheet. Täällä aina välillä nousee joku aihe esille...ja tulee väkisinkin mieleen , että joku sama , ehkä joitakin mielenterveydellisiä ongelmia omaava (kirjoitukset henkii sellaista jotenkin selittämättömällä tavalla..) tekee oikein monta aloitusta samasta asiasta vähän sisältöä vaihdellen.

Ennenkin huomannut saman ilmiön, aihe vaan vaihtuu..

En tiedä, aika karmivaa...kumpa ihmiset hoidattaisvat itseään ja löytäisivät jonkinlaisen tasapainon itsensä ja elämänsä kanssa suhteessa muihin ihmisiin.

Joo on täällä kyllä osa niin sairasta porukkaa. Kaikesta pitää haukkua ja solvata tai vääntää, kuka siitä saa hyvän mielen?? Kyllä asioista saa ja pitääkin olla eri mieltä, mutta osa kommenteista menee hyvän maun yli.

Mutta oiriihan suomalaiset ja itsaria ym väkivaltaa vain koko ajan enemmän.

jännä homma kyllä, itse henk.kohtasesti en ole huomannut mitään tuollaista. Jotenkin tämä aloitus nyt henki sellaista mielenterveysongelmia omaavan henkilön ajatusmaailmaa joten saattaa johtua siitäkin etten nyt ihan päässyt sisään tähän...

• Tykkää
Reactions: nuorikko
Mä en ole tuollaista huomannut. Mulla ei tuu muutenkaan nyt mieleen aihetta, joka olisi tällä hetkellä keskeisempi kuin muut eli tasaisena sillisalaattina mun mielestä mennään.

No kun en täällä niin kauhean usein ole, voi olla, että olen sitten sattunut avaamaa parina viimepäivänä tiettyä asiaa koskevat aloitukset, tässä tapauksessa lapsilukua ja kyllä niissä on mukana asiallisia mielipiteitä, mutta paljon on ihan riidan haastamista ja aloituksissa korostetaan oman elämntilanteen hyviä puolia ja etsitään toisen tilanteesta huonot puolet ja korostetaan niitä. Mutta voi toki olla sattumaakin, en tiedä.

Samoinhan sitä myös tässä "tosielämässäkin" puolustellaan omia valintoja ja niiden hyviä puolia, toki netissä ne samat mielipiteet helposti ilmaistaan melko kärkkäästi mutta se taas mahtaa olla melko tavallista käytöstä ja tuskin riittää näytöksi mielenterveysongelmista.

Samoinhan sitä myös tässä "tosielämässäkin" puolustellaan omia valintoja ja niiden hyviä puolia, toki netissä ne samat mielipiteet helposti ilmaistaan melko kärkkäästi mutta se taas mahtaa olla melko tavallista käytöstä ja tuskin riittää näytöksi mielenterveysongelmista.

Mutta sitten on olemassa kuitenkin suuri joukko ihmisiä, joilta ei ikinä lähde sen tyyppistä kommenttia, mitä tässä aloituksessa nyt tarkoitin. He ovat tasapainoisia ja onnellisia ja empaattisia ihmisiä ja osaavat nähdä elämän monet kasvot. Ja joskus sen ihmistyypin tuntee ihan kirjoituksistaan, ei tarvitse edes irl tuntea ts. joidenkin kirjoituksissakin on ns. hyvä henki (esimerkkinä mainittakoon vaikka keittiöänoita, mummeliisa) ja sitten on ne toisenlaiset kirjoitukset ja aloitukset...mutta toivottavasti siis kuvittelin:)

Yhteistyössä