Olen huomattavasti ylipainoinen ja aloitin elämäni ensimmäisen pussikeittodieetin. Ja mua masentaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tsemppiä, pliis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tsemppiä, pliis

Vieras
Mä oon onnistunut lihomaan 40 kiloa vuosien mittaan. Bmi oli 42 kun aloitin laihduttamisen. Mutta vaikka laskin kaloreita, laskin hiilareita, laskin proteiineja ja rasvoja, paino putosi tuskallisen hitaasti. Kuukaudessa kilon. Siispä päätin aloittaa Easy Dietin ja sillä oon nyt ollut viikon verran. Painoa pudonnut kolme kg ja ajattelin jatkaa tällä samalla tyylillä.

Mä oon kuitenkin lukenut netistä näistä erittäin niukkaenergisistä dieeteistä jne ja poikkeuksetta joka saitilla parjataan miten hengenvaarallista tää on, maksa poksahtaa, hiukset tippuu ja heti kun lopettaa pussit, lihoo samantien takaisin vaikka söisi pelkkiä porkkanoita. :(

Ihan oikeasti. Mä haluan olla normaalipainoinen. Mä olen motivoitunut. Mä en odota että kaikki 40kg katoaisi kuukaudessa, mutta kun lähtisi edes kilo viikossa niinkuin normaali-ihmisillä. Mulla ei lähde. Muuta kuin näemmä tällä. Opettelin terveellisemmän ja tasapainoisemman ruokavalion ennen näitä pusseja, tiedän että se on jo selkärangassa ja pystyn sillä olemaan ja saavutetun normaalipainon aikanaan pitämään. Mutta sitä ennen mun pitää laihtua. Ja mä EN laihdu vaan "lisäämällä liikuntaa ja katsomalla mitä suuhuni pistän". Mä oon koittanut sitä monta kuukautta.

Se, mikä mua masentaa, on se, että onko tää pussilaihis nyt sitten oikeesti ihan kauhea asia? Tuhoanko terveyteni ja oikeestiko lihon kaikki 50 kiloa takaisin kun vaihdan pussit normaaliruokaan? Oikeestiko mun kohtalona on olla ikuisesti läski ja lihava ja epäonnistunut ihminen?

Oon käynyt työterveyslääkärillä, ei löydy mitään selitystä sille miksi mun paino ei putoa ruokavaliolla kuin kilon kuussa vaikka bmi on mitä on.

Hmm en noista pussiruuista kyllä tiedä muutakun sen että pysyvimmin painoa saa tiputettua muuttamalla elämäntapojaan eikä tilapäisellä laihduttamisella.

Suosittelisin sellaista kun kalorilaskuri.fi. Se on tosi helppo käyttää, ja avokki on sillä laihtunut nyt 5 kiloa. Sykemittarilla saat liikunnan lisättyä sinne tarkasti. Suosittelen ainakin kokeilemaan! Ja sen avulla myös oppii missä ruuissa on suhteettoman paljon kaloreita tai rasvaa jne eli hyödyttää myös käytön lopettamisen jälkeen. Vaikka tiedän että kirjoitit että olet jo oppinut syömään terveellisesti mutta laskurin avulla saa niin tarkasti laskettua päivän kalorit että älyttömästi vaiva saa kyllä nähdä jos kaiken käsin laskee! Sillä ainakin näkisit jäätkö tosiaan tarpeeksi miinuskaloreille vai syötkö jopa liian vähän niin että elimistö menee säästöliekille.

Tosi paljon tsemppiä sulle laihdutukseen :) Ja muista että vaikka laihtuisit vain kilon kuukaudessa niin vuodessa sekin on jo 12kg! Kyllä se siitä, koita pitää motivaatio korkealla vastoinkäymisistä huolimatta :)

noi kuurit on hyvä startti,noudatat niitä vaikka pari kk ja siirryt sitten vähä hiilariseen ruokavalioon. aluksi kannattaa jatkaa ketoosidieettiä,että pidät hiilarit alle 20g ja kun oot tavoite painossa tai lähellä sitä niin alat nostaan niitä pikkuhiljaa. syömisen opettelu ei oo helppoa ja se vie aikaa.
kun laihdut saat virtaa ja liikkuminenkin helpottuu. kyllä se siittä :) tsemppiä pudotukseen.

ainoa oikea tapa laihduttaahan on karppaus, kaikki muut ovat huttua. Niin kauan kuin syöt hiilarimössöjä, et taatusti laihdu! Eikä toisaalta painonpudotus auta yhtään mitään, vaan se, että on hoikka. Että sinäänsä sama syötkö hiilarihöttöä vai jotain tyhmiä pussikeittoja. Et laihdu ennenkun vasta sitten kun alat karppaamaan!

Täällä kans yksi onnistunut kalorilaskurin käyttäjä ja totta on se, että jos aikoo pysyvästi painoa pudottaa niin se paino valitettavasit laskee juurikin "tuskastuttavan hitaasti". Ei ne kilot ole päivässä tulleetkaan.

ainoa oikea tapa laihduttaahan on karppaus, kaikki muut ovat huttua. Niin kauan kuin syöt hiilarimössöjä, et taatusti laihdu! Eikä toisaalta painonpudotus auta yhtään mitään, vaan se, että on hoikka. Että sinäänsä sama syötkö hiilarihöttöä vai jotain tyhmiä pussikeittoja. Et laihdu ennenkun vasta sitten kun alat karppaamaan!

Ketoosiin niillä pussikeitoillakin mennään;)

Mä suosittelisin karpausta myös. Eräs tuttavani on saanut puolessa vuodessa 18 kiloa pudotettua, ja he syövät todella hyvin. Eivät näe nälkää, eivätkä ole kärttyisiä ja masentuneita. Öljyn ja rasvan käyttö on yllättävää, mutta siihen oppii. Ja tueksi alkuun vähäkalorinen startti, jos tuntuu että kykenet siihen ilman repsahduksen vaaraa. Mutta jos haluat pysyviä tuloksia, nyrkkisääntönä on se, että älä näe nälkää. Silloin ahmit kilosi joskus vielä takaisin.

40 kiloa on paljon, mutta ei välttämättä enempää kuin vuoden projekti. Muista liikkua.

Viimeksi muokattu:
Mä oon käyttänyt kalorilaskuria, mä oon karpannut, mä oon tehnyt vaikka mitä! Ei tällä elopainolla lohduta se, että kuukaudessa katoaa kilo kun toiset samankokoiset kadottaa vähintään sen kilon viikossa samalla syömisellä.

Hyvä kuulla, että lääkäritkin suosittelee näitä pussidieettejä, ehkä mä sitten karkoitan nää ajatukset päästä ja jatkan vain eteenpäin näillä.

Olen itse pudottanut VLCD-ruokavaliolla nyt vajaassa yhdeksässä viikossa 18kg. Kokonaistavoite on sama kuin sulla eli 40kg. Eli jos minäkin olen onnistunut niin kyllä sinullakin on mahdollisuus onnistua. Kannattaa etsiä joku vertaistukiryhmä niin ei oo ihan niin vaikeaa kuin jos yksin puurtaa.

Tokihan sitä pääsee lihomaan, jos antaa itsensä lihoa.
Itselleni kuitenkin pirtelöt oli hyvä startti painon pudotukseen.Innostustani ei olsi pitäny yllä sellanen tahti et 500g per viikko.Mä halusin enemmän.
Enkä ole kiloakaan lihonut takasin, siitä saa kiittää liikuntaa.Liikunta kun tuli mukaan elämään sen mukana mitä kiloja lähti, tuli ilo liikkua ku läskit karis.Jaksoi paremmin, eikä enää hävettäny mennä salille ja uimahalliin.
Perusta on ihan oikeasti se et syö vähemmän mitä kuluttaa,kyl ne kilot sillä lähtee..mut tuskallisen hitaasti.

Tsemppiä sulle!

Alkuperäinen kirjoittaja Itsekin pussidietillä;23273464:
Olen itse pudottanut VLCD-ruokavaliolla nyt vajaassa yhdeksässä viikossa 18kg. Kokonaistavoite on sama kuin sulla eli 40kg. Eli jos minäkin olen onnistunut niin kyllä sinullakin on mahdollisuus onnistua. Kannattaa etsiä joku vertaistukiryhmä niin ei oo ihan niin vaikeaa kuin jos yksin puurtaa.

Kiitos näistä sanoista!
Pakko mun on sitten jatkaa, eihän mulla ole muuta vaihtoehtoa.

Et kai ihan oikeasti ole tota mieltä? Että karppaus on ainoa keino laihtua? Se kun ei ole totta. Itselleni karppaus ei sovi, koska en voisi koskaan luopua leivästä ja pastasta tai siis en halua, kun rakastan niitä! :whistle: Minä laihdutin jokunen vuosi sitten netin kiloklubissa lähes 30kg, vaikka söin päivittäin sitä leipää (enemmän vaaleaa, koska ruisleipä aiheuttaa mahavaivoja) ja pastaakin melkoisen usein (joskin tummaa pastaa).

Sinulle ap: Oletko jostain/jossain tarkistanut, että syöt varmasti oikein ja monipuolisesti, kun olet yrittänyt ruokavaliolla laihtua? Ja että syöt myös tarpeeksi? Kiloklubissahan pystyy laskemaan, että saat kaikkea sopivassa suhteessa (kasvikset, proteiinit, hiilarit, rasvat...). En nyt tarkoita, että kiloklubi on se ainoa oikea tapa, mutta hyvä, jos haluaa laihtua syömällä hyvin ja monipuolisesti ja kärsimättä nälkää.

Jokatapauksessa toivon sinulle paljon tsemppiä ja muista, että ne kilot on hiipineet sinulle hitaasti ja hitaasti ne myös lähtee. Tosin se 1kg/kk tuntuu kyllä kiduttavan hitaalta, joten ymmärrän tuskastumisesi. Itselläni lähti silloin n. 0,5-1kg/viikko, se oli sopiva tahti. Toivon todella, että onnistut! :heart:

Yhteistyössä