Olen ihan helisemässä ton päikyn kanssa. Haen tytölle perhepäivähoitopaikan, jos muu ei auta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oonan ja Onnin äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No tällä hetkellä pienet lapset+ miehen työ= mahdottomuus
Kaikki on mahdollista jos vain haluaa. Opiskelukin, vaikka perheessä on pieniä lapsia ja vaikka mies tekisi vuoro- tai reissutyötä :)

Mutta joo. Minusta sellainen kommentti, missä kerrotaan että 'tekisin itse tuon työn paljon paremmin', ja sen jälkeen tulee liuta selityksiä miksei sitä työtä voi kuitenkaan mennä tekemään paljon paremmin, ei ole minkään arvoinen. Ei päiväkotityö ole helppoa, aina löytyy vanhempia joiden mielestä kaikki on päin persettä vaikka 48 muuta perhettä olisi sitä mieltä että kaikki on hyvin ja jopa loistavasti.

Kaikki on mahdollista jos vain haluaa. Opiskelukin, vaikka perheessä on pieniä lapsia ja vaikka mies tekisi vuoro- tai reissutyötä :)

Mutta joo. Minusta sellainen kommentti, missä kerrotaan että 'tekisin itse tuon työn paljon paremmin', ja sen jälkeen tulee liuta selityksiä miksei sitä työtä voi kuitenkaan mennä tekemään paljon paremmin, ei ole minkään arvoinen. Ei päiväkotityö ole helppoa, aina löytyy vanhempia joiden mielestä kaikki on päin persettä vaikka 48 muuta perhettä olisi sitä mieltä että kaikki on hyvin ja jopa loistavasti.

Et voi sanoa että kaikki on mahdollista kun et tiedä meidän perheestä ja asioista mitään... Oliskin elämä helppoa jos kaikki ois mahdollista toteuttaa mitä haluaa.
Ja kuten sanoin jo aiemmin, voi olla että joskus tulee se tilanne, että pystyn lähtemään opiskelemaan alaa. Ja sen voin taata ,että minusta ei ikinä tule tuollaista hoitajaa joita ap. kuvaili. Meitä kun on moneen junaan... Ja ei, päiväkotityö kuten vanhustentyö ja muut tämänalantyöt eivät ole todellakaan helppoja. Mutta, mutta... Kuten jo mainitsin, monet hoitajat voisivat kyllä oikeasti katsoa myös sinne peilliin!

Aika monesti näissä ongelmissa saa katsoa peiliin myös vanhemmat.

Mutta jos asteita on 6, täytyisi jokaisen tervejärkisen lastenhoitajan tajuta katsoa, että lapsilla on hanskat kädessä. Sitä kannattaa teroittaa myös lapselle mitä puetaan, eskarissa monet pukevat jo itsenäisemmin ja koulussa kukaan ei enää katsele mitä pukevat ulos päälle (nimimerkillä 7v hukkasi sukkansa ja oli ilman sukkia koko päivän).

Yhteistyössä