Olen ihan täydellisesti kyllästynyt 1 vuotiaiden jatkuvaan huutoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ttuuntunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

ttuuntunut

Vieras
Poistun huoneesta, molemmat alkaa itkemään. Aamulla kun ne herää, ne itkee. Sillon tietysti itketään, kun on nälkä tai kakka housussa. Sillon kun niitä nukutetaan, ne itkee. Silloin kun toinen on sylissä, niin toinen itkee lattialla, koska hänkin haluaisi syliin. Tappelevat leluista ja tavaroista ja itkevät. Jos ei osata kiivetä sohvalle, itketään. Jos en anna kiivetä syöttötuolista pöydälle, niin raivostutaan ja itketään. Jos otan kaukosäätimen/kännykän/whatever pois kädestä, alkaa itku. Joka asiasta ja koko ajan joku itkee, huutaa, raivoaa tai kitisee.

Voimia sulle mulla lapsilla oli kyllä melkein 2v ikä eroa, sulla vissiin kaksoset mutta mun nuorempi lapsi itke melkeen taukoamatta 1,5v kunnes nyt hän on 2,5v enää mököttää ja huutaa ja paiskii tavaroita, hän on siis erittäin tempperamenttinen tapaus. Muuta oli se nääntävää ja korvia vihlovaa kuunnella huutoa yli vuosi putkeen. Mutta onneksi se loppuu aikanaan vaikka ei se siltä tuntunutkaan sitä huutoa kuunnellessa.

Ainiin, ja vaippaa vaihdettaessa ja ja vaatteita pukiessa sitä vasta raivotaankin.
Juu kaksoset on.
Ja mies on kans kyllästynyt tuohon huutoon. Täällä meillä kotona on ihan saatanan hilpeä tunnelma.

kaverillani kanssa kaksoset...vähän vamaa ongelma, laittoi lopulta korvatulpat korvin ja muksut olohuoneeseen leikkikehään keskelle lattiaa, meni itse keittiöön tekemään kaikessa rauhassa ruokaa =) (tulpat olivat sen verta löysällä et hennosti kuuli enää ja olisi kuullut jos todellinen hätähuuto iskee) teki tätä muutamia kertoja,kävi suihkussa tulpat korvissa, imuroi,teki ruokaa...oli ihan muuttunut nainen viikon kuluessa ja 1v muksut hokas ettei se äiti aina tulekaan joka itkupotkuraivarista paikalle!!

tesemppiä ja jaksamista sulle!...toi on ikävä noidankehä josta vaikea päästä irti kun itse tuskastuu ja väsyy niin heijastuu pikkuisista riiviöistä takaisin....kokemusta on, tosin ei kaksosista...

ystäväni, kaksosten äiti myöskin käytti korvatulppia. Ei ottanut ihan niin paljon päähän kun se pahin terä huudosta vaimeni. Tsemppiä oikeesti, onneksi ne kasvaa todella nopeaan ja huudon syytkin vähän vaihtuu.

tuli mieleen et kokeile aamulla sujauttaa vellipullo sänkyyn ennen kuin herävät...tai sitten tumppaat pullon muksun suuhun ennenkuin edes otat sängyvtä pois....jätät muksut juomaan velliä omaan sänkyyn ja poistut huoneesta...voivat muutamia keroja huutaa ja kiukutella (meillä aamuäreä kesti alkuun 45min-1h nennekuin hokas mistä kyse)haet pois vasta ku ovat juoneet pullonsa...jos rauhoittaisi pidemmän päälle aamua kun saa veren sokerin taas ylemmäs

Tuotahan se alkuun on ja kuinka se raastaa, kun et äitinä pysty vastata lapsen tarpeisiin aina heti. Minulla ainakin oma "riittämättömyys" oli kaikkein vaikein pala nieltäväksi kun kaksoset olivat pieniä ja todella tiukille siinä laittaa itsensä. Muistan kuinka meidän neuvolantäti aina hätääntyi kun pienet alkoivat itkeä yhtäaikaa, hänellä meni siis kaikki ihan sekaisin. Nyt kun ovat jo leikki-ikäisiä, elämä on suhtkoht helppoa ja on todella hellyttävää katsoa kun leikkivät keskenään ja sisarusten kanssa. Tsemppiä! Mies vaan täysillä mukaan hoitoon, toinen toiselle.

Juoko 1-vuotiaat vielä velliä? Mulla siis ei oo hajuakaan kun oma ei ikinä sitä suostunut juomaan ja tuttipulloista luovuttiin heti kun nokkamuki pysyi kädessä. Omalle teki mieli piilottaa nakkeja sänkyyn että saisi nukkua pidempään aamulla ;)

mikesivät joisi....helppo ratkaisu ja suhteellisen siisti kunnes muksu oppii avaaman pullon tuttiosan tai repii hampaillaan tutin pois kauluksestaa =) sarjassamme;kokeileva mieli.... ja jos ei tykkää vellistä niin lämmin aamumaitokin voi helpottaa

lisäys vielä, meillä lika nyt 4 ja puoli...laitokselta asti ilmoittanut etti nuku...reilu 1v asti nukkui noin 5h yössä ja 1-2kpl 10-20min päikkärit.....sen jälkeen oppi nukkumaan 1kpl 1h päikkärit...ja edelleen esim viime yönä meni 01 asti ja herätty on 07...rutiinit samat, ulkoillaan PALJON....ei auta...ja tempperamenttia tuolla riittää vaikka kylän tarpeisiin...alkaa onneksi hiukan edes rauhoittumaan jo..

[QUOTE="kesis";29135871]mikesivät joisi....helppo ratkaisu ja suhteellisen siisti kunnes muksu oppii avaaman pullon tuttiosan tai repii hampaillaan tutin pois kauluksestaa =) sarjassamme;kokeileva mieli.... ja jos ei tykkää vellistä niin lämmin aamumaitokin voi helpottaa[/QUOTE]

Auts... Meillä neljäs muksu on ensimmäinen "vellivauva" ja nyt 11kk iässä tykkään vielä kovasti tuosta helppoudesta, noin varsinkin tiukoissa tilanteissa. Tätä seuraavaa askelta en ole edes tullut ajatelleeksi.. :D Kiitos kuitenkin vinkistä, taas yksi uusi asia mihin saa varautua!

[QUOTE="kaksosten mamma";29135858]Tuotahan se alkuun on ja kuinka se raastaa, kun et äitinä pysty vastata lapsen tarpeisiin aina heti. Minulla ainakin oma "riittämättömyys" oli kaikkein vaikein pala nieltäväksi kun kaksoset olivat pieniä ja todella tiukille siinä laittaa itsensä. Muistan kuinka meidän neuvolantäti aina hätääntyi kun pienet alkoivat itkeä yhtäaikaa, hänellä meni siis kaikki ihan sekaisin. Nyt kun ovat jo leikki-ikäisiä, elämä on suhtkoht helppoa ja on todella hellyttävää katsoa kun leikkivät keskenään ja sisarusten kanssa. Tsemppiä! Mies vaan täysillä mukaan hoitoon, toinen toiselle.[/QUOTE]

Voi helvetti mitä kiillotusta... Mua on mun lapsen huudoissa raastanut kuule pelkästään se huuto. Joskus oon karjaissut takas, että ÄITI TULEE KUN EHTII!!! Kun toinen huutaa ja toinen on esim. kakalla. Eikä mulla oo edes kaksosia.

Aloittajalle tsemppiä, helpottaa kun menee pahimmat uhmat ohi ja oppivat kertomaan, mikä nyppii. Eli parisen vuotta kun jaksatte tuota rumbaa vielä niin teitä ei miehen kanssa erota enää mikään :D

Kiitos kaikille tsempeistä.
Mies on kyllä täysillä lastenhoidossa mukana, päivisin tietysti käy töissä.
Auttaneisko nuo korvatulpat, kun on kuitenkin 4 v esikoinen joka täytyy huomioida myös..
Perhetyöntekijä meillä kävi kaksosten syntymän jälkeen, mutten kokenut sitä silloin tarpeelliseksi, olivat helppoja silloin vauvana.

Ja esikoinen on kova uhmaamaan, liekkö huomionkipeys osasyynä :(

Kai esikoiselle on joku päivähoito tai kerhopaikka olemassa? Hänkin varmasti kaipaa hermolomaa sisaruksistaan ja jotain muutakin sisältöä päiviin kuin kiljuvat kaksoset... Tsemppiä!

Juu esikoinen käy kerhossa kaksi kertaa viikossa 3 tuntia kerrallaan. Muutenkin tietysti pyritään antamaan hänelle kahdenkeskistä aikaa vanhemman tai vanhempien kanssa. Mutta nämä arkipäivät, kun ollaan noiden lasten kanssa keskenään, on nykyään ihan helvettiä

Poistun huoneesta, molemmat alkaa itkemään. Aamulla kun ne herää, ne itkee. Sillon tietysti itketään, kun on nälkä tai kakka housussa. Sillon kun niitä nukutetaan, ne itkee. Silloin kun toinen on sylissä, niin toinen itkee lattialla, koska hänkin haluaisi syliin. Tappelevat leluista ja tavaroista ja itkevät. Jos ei osata kiivetä sohvalle, itketään. Jos en anna kiivetä syöttötuolista pöydälle, niin raivostutaan ja itketään. Jos otan kaukosäätimen/kännykän/whatever pois kädestä, alkaa itku. Joka asiasta ja koko ajan joku itkee, huutaa, raivoaa tai kitisee.

Voimia! Vauva kasvaa, kohta ne on 3v, jotka tappelee. 4v, 5v, 6v...mulla nyt 4v ja 7v. Just sanoin miehelle, että viedään nuo lastenkotiin. Puolivuotta levähdystaukoa vois olla soppeli? Järkyttävän raskasta. Tässä taas sumplittu tuon ekaluokkalaiset syyslomien kans, ku eihän vanhemmilla ole lomaa eikä oo hoitajia. No, onneksi on joustavat työnantajat. Töitä saa tehdä kotona...helppoa.

Kuulosta siltä, että miehen kanssa molemmat tarvitsisitte vähän lomaa. Onnistuisitteko saamaan edes jonkun hoitajan kerta viikkoon käymään teillä? Vaikka sitten mll:stä. Perhetyöntekijöitä ei taida kaksosperheisiin nykyresursseilla riittää.

Maalaisjärjellä ajatellen kannattaisi tehdä juuri noin, että joku hoitaa tunnin pari ja itse saat olla rauhassa. Jos otat jonkun siihen sivuun avuksi koko ajaksi, lapset tosiaan saavat sitä huomiota heti eivätkä opi odottamaan. Julmaa, mutta kaksosena on pakko oppia odottamaan. Tai jos miehen kanssa välillä otatte kumpikin yhden lapsen, joka saa ns. omaa aikaa yhden aikuisen kanssa? Toinen menee vaikka ulkoilemaan toisen lapsen kanssa ja toinen jää kotihommiin.

Yhteistyössä