Olen ihastunut naapuriini - ja tämä on raastavaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Asiat solmussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Asiat solmussa

Vieras
Olen siis naimisissa ja mies eronnut, taitaa tätä nykyä seurustellakin. Ennenkuin mies löysi uuden naisen, meidän välille syttyi kipinä, jota ei saa näköjään sammumaan :(
Mentiin hieman liian pitkälle, mutta miestäni en sanan varsinaisessa merkityksessä pettänyt. Tätä huopaamista ja soutamista kesti muutaman viikon, sitten naapurin mies sanoi, että parempi kun ollaan vaan ystäviä. Tiesin että hänkin oli vähän ihastunut, vaikka myöhemmin väittikin muuta.
Luulin, että pystyn siihen. Pelkkään ystävyyteen. Sanoin että asia on ookoo ja eihän meidän välille voi mitään suhdetta tullakaan kun olen itse naimissa. En pystynyt. Vaikka ennen pelkät kaverit olimmekin.
Mies alkoi sitten pikana seurustella ja kohdella minua kuin pahinta vihamiestä. Riitelimme melkein joka kerta kun olimme yhteyksissä. Ja aivan pikkuasioista. Mies tiesi ihastuksestani (jo paljon aiemmin) ja minä laitoin välit poikki ja sanoin, ettei meistä ole kavereiksi. Mies suuttui ja sanoi, että ei olla sitten enää naapureitakaan.
Vältteli minua kaikin tavoin, kuten minä myös häntä.
Meni pari viikkoa ja ajattelin, että pakkohan tässä on sovinto tehdä kun joudutaan kuitenkin olemaan tekemisissä. Mies lisäsi vettä myllyyn ja teki selväksi että olen ärsyttävä idiootti yms.
Sitten ajattelin että olkoon, ei soitella lasten asioista, ei morjesteta eikä mitään muutakaan.
Aloin jo päästä jaloilleni enkä ajatellut häntä enää päivittäin... kunnes tämä ilmestyi yks kaks ovelle palauttamaan aiemmin lainaamansa asian ja oli niinkuin ei mitään olisi tapahtunutkaan. Katseli taas silmiinkin pitkään. Hän jutteli myös mieheni kanssa ja minä poistuin paikalta koska en kestänyt olla siinä.
Muutaman tunnin päästä hän laittoi minulle viestiä, jonka olisi voinut ilmoittaa miehellenikin.
Eli hän haluaa selvästi tehdä sovinnon. Aluksi se tuntui mukavalta, mutta sitten muistin hänen kaikki haukkumisensa. Tajusin myös etten vieläkään ole päässyt yli hänestä :( En ole ottanut häneen mitään yhteyttä.
Tiedän että olisi järkevää tehdä hänen kanssaan sovinto, koska riitely aiheuttaa kiusallisia tilanteita. Mä en vaan pysty siihen näköjään vieläkään...

Kuvittele että se on Juha Mieto stringeissä. Tai haiseva karvainen apina. Vajaa päästä. Mikä vain auttaa. Koska luulenpa että ihastus johtui vain himosta, ja mikä ois parempi epähimottaja kuin Juha Mieto :D Mutta oikeesti, nyt tsemppiä, ei naapurin ukon takia avioliittoa särjetä. Niskasta kiinni nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Loimeri:
Kuvittele että se on Juha Mieto stringeissä. Tai haiseva karvainen apina. Vajaa päästä. Mikä vain auttaa. Koska luulenpa että ihastus johtui vain himosta, ja mikä ois parempi epähimottaja kuin Juha Mieto :D Mutta oikeesti, nyt tsemppiä, ei naapurin ukon takia avioliittoa särjetä. Niskasta kiinni nyt.

En ole avioliittoani rikkomassakaan, mutta tunteille ei voi mitään. Ja ihastus ei syttynyt silloin, kun jotain kiellettyä tapahtui. Tajusin, että mähän ihastuin siihen heti jo kun tapasin hänet eka kerran reilu vuosi sitten...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Loimeri:

En ole avioliittoani rikkomassakaan, mutta tunteille ei voi mitään. Ja ihastus ei syttynyt silloin, kun jotain kiellettyä tapahtui. Tajusin, että mähän ihastuin siihen heti jo kun tapasin hänet eka kerran reilu vuosi sitten...

Nyt alkaa tulee sellanen olo, että mahdatko edes OIKEASTI haluta unohtaa. Jos haetkin täältä vain hyväksyntää salasuhteelle. Koitappa miettiä mikä sulle on oikeasti tärkeää, sitten tiedät kuinka toimia.

ja taas romantisoidaan ja haetaan hyväksyntää, vaikka kyseessä on mitä alhasin ja paskamaisin juttu minkä voi ihminen puolisolleen tehdä.
kerro kuule miehelles tosta vehtailustasi ja miettikää sitten mitä teette ylipäätään.

minen jaksa ymmärtää tai sympatiseerata.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
ja taas romantisoidaan ja haetaan hyväksyntää, vaikka kyseessä on mitä alhasin ja paskamaisin juttu minkä voi ihminen puolisolleen tehdä.
kerro kuule miehelles tosta vehtailustasi ja miettikää sitten mitä teette ylipäätään.

minen jaksa ymmärtää tai sympatiseerata.

pakko laittaa peesi tähän!!!

Tää on taas tätä. Sä olet ollut täällä tuhat kertaa ennenkin, viimex kiehnasit sen naapurin kanssa tupakkapaikalla nurkan takana. Mene lelukauppaan ja hanki se "naapurin ukko" sieltä. Haetko sä jotain hyväksyntää vehtaamiselle?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Tää on taas tätä. Sä olet ollut täällä tuhat kertaa ennenkin, viimex kiehnasit sen naapurin kanssa tupakkapaikalla nurkan takana. Mene lelukauppaan ja hanki se "naapurin ukko" sieltä. Haetko sä jotain hyväksyntää vehtaamiselle?

Onko tää tosiaan tällainen tapaus? Aika surullista. On mullakin ollu ENNEN avioliittoa niitä joita "ei voi unohtaa", mutta kyllä ne silti on jäänyt pois mielestä ihan kunnioituksesta aviomiestä kohtaan. Eikö se sun mies edes huomaa kuinka niin oot himoissas ilmeisesti hänen kaveristaan kaiken lisäksi. Aika alhaista. :x

Sori vaan, multa ei kauheesti liikene sympatiaa moiselle touhulle. Avioliittoa pitää kunnioittaa, jolle onnistu, niin sitte eroat ja meet sen naapurin lahkeeseen roikkumaan.

Jaa no en ole kyllä missään tupakkapaikalla sen kanssa kiehnännyt, jos täällä on ollut joku sellainen ketju en kyllä liity siihen. Me ei edes kumpikaan polteta :)
Mä en halua mitään salasuhdetta, enkä ole aikonut sellaista. Onko tunteetkin pettämistä? Mä en tiennytkään...

Jaa no en ole kyllä missään tupakkapaikalla sen kanssa kiehnännyt, jos täällä on ollut joku sellainen ketju en kyllä liity siihen. Me ei edes kumpikaan polteta :)
Mä en halua mitään salasuhdetta, enkä ole aikonut sellaista. Onko tunteetkin pettämistä? Mä en tiennytkään...

Mun mielestä kaikki sellainen on pettämistä mistä ei voi puolisolleen kertoa. Itse ottaisin raskaammin sen että miehelläni on tunteita toista kohtaan kuin että se olisi käynyt jyystämässä jotain akkaa muuten vaan. Ootko kertonut miehellesi noista tunteista? Kerro ja kysy onko pettämistä.

No miten se nyt ottaa mä olen kokenut miehenä just ton tyyppisen kuvion hieman eri vivahteilla ja täytyy sanoa että kyllä se musta aikalailla pettämiseltä tuntu kun selvis tunteet toista kohtaan, mutta mitäs sitä suotta murehtimaan....

No en mä ole väittänytkään ettei mitään mieheni selän takana olisi tapahtunutkaan, mutta mitään suhdetta meillä ei ole ollut enkä aio sellaiseen alkaakaan missään tapauksessa. Juu ja ihan kohta 40v olen, joten elämää sen verran takana ettei tätä miksikään teini- ihastuksesksi voi sanoa. Kun on ollut 10v naimisissa, niin on enemmän kuin todennäköistä, että siinä ajassa ihastuu johonkin toiseen. Tunteet sinänsä ei liene pettämistä?? Tärkeämpää on se mitä tunteilleen tekee ja mä todella haluan tästä tunnekuohusta eroon!
Ehkä täällä kaikki vastaajat ovat nuoria ja olleet yhdessä vasta niin vähän aikaa, että katsovat maailmaa ruusunpunaisten, naiivien silmälasiensa läpi?
On minunkin miehellä ollut ihastuksia, niin on varmaan teidänkin ja oma vuoronnekin tulee ennen pitkää, uskokaa tai älkää.
Aivan älytöntä tuomita ihminen pelkästään tunteiden perusteella.

Mutta sä et kyllä aloitusviestissäsi puhunut mistään pelkästä ihastumisesta, vaan sanoit ihan selvästi, että menitte ihastuksen kanssa "liian pitkälle". Se, että ei hyväksy kumppanin pettämistä, tai melkein pettämistä, ei tosiaan tarkoita että on nuori tai naiivi ja katselee elämää vain ruusunpunaisten lasien läpi. Mä en koskaan, toistan koskaan voisi pettää tai edes melkein pettää kumppaniani. Ihastumisia voi toki tapahtua, mutta se on sitten eri asia että mitä sitä rupeaa kumppaninsa selän takana touhuamaan.

No en mä ole väittänytkään ettei mitään mieheni selän takana olisi tapahtunutkaan, mutta mitään suhdetta meillä ei ole ollut enkä aio sellaiseen alkaakaan missään tapauksessa. Juu ja ihan kohta 40v olen, joten elämää sen verran takana ettei tätä miksikään teini- ihastuksesksi voi sanoa. Kun on ollut 10v naimisissa, niin on enemmän kuin todennäköistä, että siinä ajassa ihastuu johonkin toiseen. Tunteet sinänsä ei liene pettämistä?? Tärkeämpää on se mitä tunteilleen tekee ja mä todella haluan tästä tunnekuohusta eroon!
Ehkä täällä kaikki vastaajat ovat nuoria ja olleet yhdessä vasta niin vähän aikaa, että katsovat maailmaa ruusunpunaisten, naiivien silmälasiensa läpi?
On minunkin miehellä ollut ihastuksia, niin on varmaan teidänkin ja oma vuoronnekin tulee ennen pitkää, uskokaa tai älkää.
Aivan älytöntä tuomita ihminen pelkästään tunteiden perusteella.

ja taas tässä haetaan oikeutusta pettämiselle. onnea valitsemallesi tielle hani.

mun mielestä tällä sun jutulla ei ole mitään tekemistä sellaisten viattomien pienien ihastumisten kanssa joita suhteessa oleville mahdollisesti tulee joskus .

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Mutta sä et kyllä aloitusviestissäsi puhunut mistään pelkästä ihastumisesta, vaan sanoit ihan selvästi, että menitte ihastuksen kanssa "liian pitkälle". Se, että ei hyväksy kumppanin pettämistä, tai melkein pettämistä, ei tosiaan tarkoita että on nuori tai naiivi ja katselee elämää vain ruusunpunaisten lasien läpi. Mä en koskaan, toistan koskaan voisi pettää tai edes melkein pettää kumppaniani. Ihastumisia voi toki tapahtua, mutta se on sitten eri asia että mitä sitä rupeaa kumppaninsa selän takana touhuamaan.

Peesi. Ja todettakoon, että itselläni takana 15 vuotta parisuhdetta mieheni kanssa, 12 niistä aviossa.