Olen jäänyt ihan koukkuun verkko-ostoksiin :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja himoshoppaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

himoshoppaaja

Vieras
Tilille on netissä niin helppo ostaa - saa maksaa ostokset vasta myöhemmin ja pienissäkin erissä. Ei ole mitään taloudellista konkurssia (vielä) tullut, varsinkaan nyt kun olen työssäkäyvä ja pystyn maksamaan kaikki ostokset yleensä kerralla pois (opiskelijana ollessa tilillä oli aina velkaa) . Mutta silti huomaan, että on pikkasen lähtenyt lapasesta tämä homma :( En ihan kaikkea tarvitsisi, mitä tilaan. En minä valtavia summia rahaa käytä ostoksiin, yleensä katselen ale-juttuja ja ajattelen "ostan, kun halvalla saan". Mutta tulee niitä turhuuksia silti tilattua. Ja vaikka tuote ei olisi hyvä, saatan ajatella, etten palauta, kun halvalla sain ja jospa sitä joskus tarvitsis... Miten voisin hillitä ostohimoani?

Olisiko siitä hyötyä, että mietit etukäteen itsellesi summan millä saat ostaa kuukaudessa? Sitten tulisi ehkä mietittyä, kun pienellä summalla ei kaikkea saa. Ja niin ettet ota osamaksuja ollenkaan. Sillä lailla voisit hyvällä omallatunnolla ostaa ja olla miettimättä onko tavara niin tärkeä.

Yhteistyössä