olen jälleen kerran miettinyt lapsiluku asiaa..

NalleKarhuÄiti

Aktiivinen jäsen
10.04.2006
2 282
1
36
meillä siis 4 lasta, kaksi tyttöä ja kaksi poikaa.
itse haaveilen vielä yhdestä lapsesta eikä mieskään suoranaisesti vastaan pistä.
Mutta olen ollut 9v kotona ja mieli tekee jo työelämäänkin.
Nyt en jaksaisi yhtään vauva-aikaa ja sitten kun olen opiskellut lähihoitaja tutkintoni loppuun niin olisi aika hankalaa alkaa tekemään vauvaa opintojen perään tai sen jälkeen kun pääsee työelämään.
Positiivista näen molemmissa vauva haaveissa ja tyytyväisyydessä tähän lapsi lukuun.
mutta jääkö se kaihertamaan mieltä jos ei tee sitä yhtä vielä josta haaveilee?
eikä se mene niin, että sitten haluaisin vielä lisää vaan jos se viides saataisiin niin olisi se viimeinen.
toki olen nuori, kohta 28v mutta mies on 10v vanhempi ja ei tahdo isäksi kovin vanhana.

Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
jokaiselta äidiltä jää aina viimeinen lapsi tekemättä! joskus vaan pitää antaa periksi.. =)

Tämä taitaa olla totta (terveisin ikuinen vauvakuumeilija, jonka miehen mielestä kolme lasta on tarpeeksi)... :/

saisi numeroida, tehdä siitä projektia...like täytyskö tehdä viides, riittääkö neljä....
Luonnollisinta olisi antaa lapsen tulla jos teille enää sellaista suotaisiin, sillä jos vähänkin niin ajattelet positiivisesti siihen suuntaan- lapsi tuo paljon enemmän kuin ottaa. Ei ikinä lapsen saamisen jälkeen harmittele sitä jo syntynyttä lasta.
Jos jaksaa lasten kasvattamisen jne. se on niin arvokas tehtävä että siihen kyllä annetaan voimia ja taitoja tarpeen mukaan

Mulla on kans 4 lasta ja oon 26v. Mulla myös lähihoitaja opinnot kesken :) Olen nyt raskaana ja mietin ihan samaa, että vieläkö yksi lapsi. Haluaisin kyllä vielä viidennen lapsen, mutta olin ajatellut että joskus myöhemmin kun opiskelut on ohi...Mutta tuo pointtisi että mitä järkeä jäädä kotiin taas kun on päässyt opinnot loppuun ja työelämä alkaa...

Itse olen 28v myöskin, kaksi lasta minulla. Mikään mahti maailmassa ei saisi minua enää yhtään lasta hankkimaan. Nuorena luulin, että haluan suurperheen äidiksi ja se oli ainoa tavoitteeni elämässä. Mutta niin ne päämäärät muuttuvat ja mielestäni parempaan suuntaan. Ehdithän sä vielä, vaikka kokeilisit muutakin elämää välillä.

Minä odotan nyt viidettä ja varmasti olisi jäänyt kaivertamaan mieltä, jos olisin neljään jättänyt.... Mutta sinä ehdit olemaan opiskelujen jälkeen töissäkin ja vasta sitten tehdä sen viidennen, jos nyt epäröit. Eihän isän iällä nyt niin hirveästi ole väliä??!! (me ollaan minä 37 ja mies 40, kun viides syntyy...)

Minä olen kyllä sitä mieltä, että jos sulla on opinnot kesken ja haluaisit työelämäänkin, niin tee opinnot loppuun ja kokeile jonkín aikaa työelämää. Sulla on vielä monta vuotta aikaa saada "iltatähti" ja opiskelujen ja työssäolon jälkeen äitiysloma, kotona oleminen ja pienen vauvan hoito tuntuu ehkä vieläkin mukavammalta. Lisäksi ehdit tienata itsellesi suuremman äitiyspäivärahan, ja ehkä saada vakituisen työnkin. Sekin on kiva olla odottamassa, kun jää äitiyslomalle.

Alkuperäinen kirjoittaja catlady:
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
jokaiselta äidiltä jää aina viimeinen lapsi tekemättä! joskus vaan pitää antaa periksi.. =)

Tämä taitaa olla totta (terveisin ikuinen vauvakuumeilija, jonka miehen mielestä kolme lasta on tarpeeksi)... :/

Kuin myös meillä!

Yhteistyössä