Olen kaiketi sitten kiittämätön....

onni löytyy arjesta

Aktiivinen jäsen
06.08.2007
4 064
0
36
Miehen kanssa käydään kahdestaan jossain viihteellä 4 kertaa vuodessa (lapset jo 7v ja pian 5v) ja mummi tullut hoitamaan molempia tai sitten toinen mennyt mummille ja toinen mun isälle.

Nyt oltiin ens pe taas lähdössä ja pitkään ollaan tätä suunniteltu, mies oli eilen varaamassa hotellia. Mummeli (miehen äiti) sitten soitti, että on nyt niin paljon huhkinut mökillä mansikka- ja perunamaalla, et polvi kipeytynyt eikä hän pääse, kun ei pysty kunnolla liikkumaan. Mökillä kuitenkin edelleen ovat koko viikon vaikka ulkohuussi jne, ettei siellä levossa pysty oleen. Eniten ketuttaa et ukkikin on täydessä voimissaan ja voisi näitten mukeloitten kans mennä vaikka ulos, et mummi saa huilata jalkaansa, mut kun ei se onnistu.....

Mun isä ei ole hoitanut näitä kahta samaan aikaan koskaan yötä ja nyt eilen kysyin. Miettii tähän päivään ja nyt todella toivon et hän vois meille tulla..
Mun äiti kuollut jo aikoja sitten et jotenkin isukki jännittää, mut hyvin hän näitten kans on aina pärjännyt.

Molemmat ku ollaan vuorotöissä, niin ei edes käy tosta vaan viikonloppuvapaa myöhemmin. Kesälomiin asti ei yhteistä vapaata viikonloppua kokonaan juurikaan ole..

Inhottavaa... Tutun vanhemmat eivät voineet hoitaa pikkuista kun sinä tiettynä viikonloppuna lähellä juhannusta on kuitenkin hyvät ilmat niin täytyy ulkoilla. Tekosyitähän on aina...

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Kökkö tilanne, mutta eihän lasten hoito isovanhemmille kuulu. He ovat velvollisuutensa jo hoitaneet.

Aivan totta. Siksipä ei heitä yökyläilyillä olla liiemmälti rasitettukaan..
Harmitti vaan ku kaik oli sovittu ja nyt polvi kipeä, mutta silti jaksaa mökillä painella =/ eniten kismittää ukki, joka aivan saamaton ja onneton.. Miehen kanssa juteltiinkin et jos mummin fysiikka ihan oikeesti pettäis, niin joutuisivat palvelutaloon, vaikkakin ovat alle 70v =(

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Kökkö tilanne, mutta eihän lasten hoito isovanhemmille kuulu. He ovat velvollisuutensa jo hoitaneet.

Aivan totta. Siksipä ei heitä yökyläilyillä olla liiemmälti rasitettukaan..
Harmitti vaan ku kaik oli sovittu ja nyt polvi kipeä, mutta silti jaksaa mökillä painella =/ eniten kismittää ukki, joka aivan saamaton ja onneton.. Miehen kanssa juteltiinkin et jos mummin fysiikka ihan oikeesti pettäis, niin joutuisivat palvelutaloon, vaikkakin ovat alle 70v =(

Jospa eivät vaan kehtaa sanoa, että haluavat mielummin olla rauhassa. Mä tiedän paljon isovanhempia, jotka eivät vain yksinkertaisesti jaksa olla lasten kanssa muutamaa tuntia pidempään. Moni ei vain kehtaa sitä sanoa. Meillä on ainakin sellainen 5- vuotias räpätäti, että en voi vaatia, että joku vieras jaksaisi sitä kuunnella pidempään, kun en itsekään tahdo jaksaa.

Hyvä kuitenkin, että saitte hoidon järjestymään :)

Voihan se noinkin olla.. Aina ennen ovat kyllä suoraan sanoneet, jos heille ei sovi ja ilman muuta se ok. Siitä olen tykännytkin ettei tartte kenenkään isovanhemman "pitkin hampain" tulla, jollei kertakaikkiaan iske, ni voi sanoa suoraan.
Noh, ehkä mun isukki vähän pitkin hampain nyt saapuu, mut syynä vaan se ettei mielellään olis yötä, muksujen kans tykkää kyl olla.

Olenko itsekäs, mutta millään en jaksais kuunnella mummilta ja ukilta sitä rutiratirallaa, miten paikat on niiin kipiät ja samaan hengenvetoon "kehuskelaan" kuin paljo taas ollaan hommia tehty....

onni löytyy arjesta:
Olenko itsekäs, mutta millään en jaksais kuunnella mummilta ja ukilta sitä rutiratirallaa, miten paikat on niiin kipiät ja samaan hengenvetoon "kehuskelaan" kuin paljo taas ollaan hommia tehty....

En mä siitä itsekkyydestä tiedä, mutta hyvä olis muistaa, että isovanhemmilla on oma elämänsä ja omat tärkeysjärjestyksensä. Jos mökillä touhuaminen on joskus lastenlasten edellä, niin se on heidän valinta, mihin heillä on oikeus. Ja saa kai niitä kolotuksiaan valitella, jos kokee tarpeelliseksi. Vaikka olis itseaiheutettujakin. Taivastellaanhan sitä krapulassa ollessakin, että miten on niin kauhea olo... :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Ammuvainaa:
onni löytyy arjesta:

En mä siitä itsekkyydestä tiedä, mutta hyvä olis muistaa, että isovanhemmilla on oma elämänsä ja omat tärkeysjärjestyksensä. Jos mökillä touhuaminen on joskus lastenlasten edellä, niin se on heidän valinta, mihin heillä on oikeus. Ja saa kai niitä kolotuksiaan valitella, jos kokee tarpeelliseksi. Vaikka olis itseaiheutettujakin. Taivastellaanhan sitä krapulassa ollessakin, että miten on niin kauhea olo... :xmas:

Joo, mutta sitten ei pitäisi luvata tulla hoitamaan lapsia, jos kerran mökillä oleminen on tärkeämpää. Sitten toiset odottavat innolla ja järjestävät kaiken.

Emn muutenkaan oikeen sulata tätä nykyajan ajattelutapaa, ettei isovanhempien tarvitse hoitaa lapsenlapsiaan tai huolehtia jälkeläisistään. En aio kyllä itse koskaan tulla sellaiseksi, yök.

Toisista huolehtiminen on nykyään negatiivinen asia.

:(:
Joo, mutta sitten ei pitäisi luvata tulla hoitamaan lapsia, jos kerran mökillä oleminen on tärkeämpää. Sitten toiset odottavat innolla ja järjestävät kaiken.

Ap:n anoppi(?) oli nimenomaan kieltäytynyt vahtimasta lapsia. Ymmärtäisin tuohtumisen paremmin, jos olis jo ehtinyt luvata, että katsoo ja sitten lähtenyt mökille touhuamamaan ja kolotuksiinsa vedoten sitten tehnyt oharit. Näin se ei kuitenkaan mennyt.

Emn muutenkaan oikeen sulata tätä nykyajan ajattelutapaa, ettei isovanhempien tarvitse hoitaa lapsenlapsiaan tai huolehtia jälkeläisistään. En aio kyllä itse koskaan tulla sellaiseksi, yök.

Isovanhemmilla ei ole kasvatusvelvollisuutta. Eikä mun mielestä hoitovelvollisuuttakaan. He ovat omat lapsensa jo kasvattaneet ja jos nämä ovat aikuisia (niin ku olettaa sopii, jos lapsiakin ovat tehneet) niin pitäis pärjätä jo omillaan. Isovanhemmilla on mahdollisuus olla lastenlasten kanssa, jos vointi ja oma elämäntilanne sen sallii. Se on oikeus, ei velvollisuus.

Toisista huolehtiminen on nykyään negatiivinen asia.

Ei ole. Mä esimerkiksi huolehdin toisista jatkuvasti. Työkseni hoidan vanhuksia, jotka on takuulla hyvin hoitaneet lapsensa maailmalle ehkä lapsenlapsetkin on tullut kaitsettua. Mutta eipä niitä lapsia nyt näy maksamassa sitä hyvyyttä takasin. Vaikka niinhän se on. Yks äiti hoitaa vaikka kymmenen lasta, mutta kymmenen lasta ei hoida yhtä äitiä.

Ja ei, mä en ole katkera. Mua on kotoa päin autettu aikuisenakin, aina kun oon apua tarvinnut ja mulla on ihana anoppi, joka auttaa aina lasten hoidossa, kun tarvitaan. Silti en pidä sitä (tai mitään) itsestäänselvyytenä.

Jännä kun Majurin teksteihin sanotaan "Majuri nyt on sellainen...sellaista se vaan on...", ei varmana sanottaisi jos kyseessä olisi joku yhtä tahditon palstafemakko.

Ap:n anoppi(?) oli nimenomaan kieltäytynyt vahtimasta lapsia. Ymmärtäisin tuohtumisen paremmin, jos olis jo ehtinyt luvata, että katsoo ja sitten lähtenyt mökille touhuamamaan ja kolotuksiinsa vedoten sitten tehnyt oharit. Näin se ei kuitenkaan mennyt.

Kyllä mä ainakin ymmärsin Ap:n tekstin niin, että anoppi nimenomaan oli lupautunut ja sitten perunut.

Alkuperäinen kirjoittaja :

Kyllä mä ainakin ymmärsin Ap:n tekstin niin, että anoppi nimenomaan oli lupautunut ja sitten perunut.

Juu juuri näin se meni =(
Anoppi eli miehen äiti eli mummi ja hänen miehensä lupautuivat tulemaan meille lapsia hoitamaan ja tämä sovittiin varmaan jo kaksi kuukautta sitten.
Mies sitten ihan muissa asioissa soitti äidilleen maanantaina tällä viikolla ja silloin ilmoitti ettei tulekaan..

Tietenkin heillä oikeus kieltäytyä, mutta se ei mennyt nyt niin..

Anoppi eli miehen äiti eli mummi ja hänen miehensä lupautuivat tulemaan meille lapsia hoitamaan ja tämä sovittiin varmaan jo kaksi kuukautta sitten.
Mies sitten ihan muissa asioissa soitti äidilleen maanantaina tällä viikolla ja silloin ilmoitti ettei tulekaan..

En tiedä tapauksesta mitään, mutta vois myös olla niin että odottaisivat teitä auttamaan esim. mökille (jos sitä käytätte tekin) ja tavallaan vastavuoroisesti he pitäisivät lapsianne... Että heitä ärsyyttää, että aina vaan pyydetään eikä itse auteta tms.

No näin kotona jalkaani potevana sanoisin etten uskaltais ottaa pieniä lapsia hoitoon koska en pääse heiän perässään kulkemaan enkä äkkiä ryntäämään hätiin jos jotain käy. VAIKKA saisin kyllä klenkkailtua sinne tuttuun ulkohuussiin rauhallisesti könkkäillen.

Mutta sitä en sitten tiiä miksei appiukko voi kattella, ehkä ei oo sillä lailla lastenvahdiks tottunu.

Alkuperäinen kirjoittaja rui:

En tiedä tapauksesta mitään, mutta vois myös olla niin että odottaisivat teitä auttamaan esim. mökille (jos sitä käytätte tekin) ja tavallaan vastavuoroisesti he pitäisivät lapsianne... Että heitä ärsyyttää, että aina vaan pyydetään eikä itse auteta tms.
Aina kun siellä apua tarvitsevat, niin mennään... Usein he sitten joutuvat kyllä katsomaan muksuja jos me hommissa. tai sit mä olen jäänyt kotio lasten kanssa ja mies mennyt auttaan. ja tosiaan montaa kertaa vuodessa ei lapset yökyläilyllä ole rasittanut..

Yhteistyössä