Olen katkera pph:lle siitä että hän saa toimia työpäivänsä ajan äitimäisenä hahmona lapselle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mustahilkka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mustahilkka

Vieras
En ole trolli eikä nämä tunteet ole Porvoosta. Kumpa olisikin. Nämä tunteet ovat ikäviä, vahingollisia ja häpeällisiä. Ehkä juuri siksi en ole kuullut kenenkään muun sanoneen samaa koska sitä hävetään.

Eli olevan kateellinen-katkera-mustasukkainen pph:lle lasten kanssa yksin olemisesta. Päiväkoti on täysin eri asia. Siellä on enemmän henkilökuntaa ja yleensä enemmän lapsia. Pph on paljon kodinomaisempi paikka kuin päiväkoti. Päiväkodit ovat kaikin tavoin koulumaisempia. Aikuisia ja lapsia on paljon enemmän, tilat koulumaisempia, puuhat koulumaisempia isompien ryhmien ja parempien tilojen vuoksi.

Minusta pph kotineen on lapsille paljolti saman lainen kuin äiti kotona. Siellä tehtävät puuhat voi olla samanlaisia, lapsia vähän, yksi ainut henkilö henkilökuntaa, paikka tavallinen lämminhenkinen koti. Tuskin olen ainut jolle tulee koti ja äiti mieleen? Varmasti lapset kiintyvät pph paremmin kuin päiväkodin hoitajiin vaikka kiintyvät varmasti heihinkin mutta pph on yksin lasten kanssa joten kaikki lapset rakastavat vain häntä.

Ei mulla ainakaan ollut tuollaisia tuntemuksia. Meille sattui aivan ihana pph jolla molemmat lapset oli hoidossa, oltiin todella tyytyväisiä. Ja lapset tykkäsi hänestä aivan mahdottomasti! Hyvähän se on jos lapset pitävät hoitajastaan, parempi niin kun eivät pitäisi.

Ehkä sun tosiaankin täytyisi jäädä itse kotiin, jos tuollaisia tunteita on.

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
Tykkäättkö ap olla toisten penikoiden kanssa? Jos et, niin usko pois, pph:lle se sun kakaran hoitaminen on vain helvetin rankkaa duunia. Ei kuule nauti yhtään siitä.

Tykkäättkö ap olla toisten penikoiden kanssa? Jos et, niin usko pois, pph:lle se sun kakaran hoitaminen on vain helvetin rankkaa duunia. Ei kuule nauti yhtään siitä.

Sit on kyllä alanvaihdon aika. Mä en ainakaan veis lastani pph:lle joka ei nauti yhtään työstään.
Mä voisin koskatahansa ottaa tähän pari muksua mieluusti hoitooni, enkä epäile hetkeäkään ettenkö nauttisi siitä - toki rankkoja hetkiä olisi, mutta niistä noustais. Harmi ettei se sijainnin puolesta ole mahdollista ottaa...

ps.ja mä pitäisin muksuni kotona kouluikään jos se olisi mahdollista

Rupea itse pph:ksi. Saat hoitaa omat lapsesi kotona ja plussana vielä päälle vieraita lapsia jotka kiintyvät sinuun ja kotiisi. Niin ja palkkaakin vielä.

Ei kannata jäädä töihin katkeroitumaan jos on mahdollista itse elää juuri sitä kadehtimaansa arkea.

Rupea itse pph:ksi. Saat hoitaa omat lapsesi kotona ja plussana vielä päälle vieraita lapsia jotka kiintyvät sinuun ja kotiisi. Niin ja palkkaakin vielä.

Ei kannata jäädä töihin katkeroitumaan jos on mahdollista itse elää juuri sitä kadehtimaansa arkea.

En minä pphta muuten kadehdi. En ole mustasukkainen vieraiden lasten huomiosta. Vain siitä että pph saisi olla äitimäinen hahmo minun lapselleni. En usko olevani ainut näin ajatteleva? Kertokaa edes harmaina. Ihmiset ovat jatkuvasti mustasukkaisia kun omat kaverit tai muut tutut komentavat tai halaavat heidän lapsiaan, mutta kukaan muu ei ole pphlle katkera tuosta äitimäisestä hahmosta lämminhenkisine kotineen ym? :O

Minua taas ei haittaa vaikka muut komentavat tai hellivät lastani. Jos se ei ole joka päiväiväistä liitettynä pphn kotiin ja muuhunkin "äiti ison lapsikatraansa kanssa"-asetelmaan. Lisäksi minähän en ole silloin paikalla ja se entisestään ärsyttää. Monissa vähän vastaavanlaisissa tilanteissa minä olen paikalla ja se äiti, mutta pph saa leikkiä äitiä lapsikatraalle, joka varmasti mielletään hänen omakseen useinkin, silloin kun minä en ole paikalla.

En minä pphta muuten kadehdi. En ole mustasukkainen vieraiden lasten huomiosta. Vain siitä että pph saisi olla äitimäinen hahmo minun lapselleni. En usko olevani ainut näin ajatteleva? Kertokaa edes harmaina. Ihmiset ovat jatkuvasti mustasukkaisia kun omat kaverit tai muut tutut komentavat tai halaavat heidän lapsiaan, mutta kukaan muu ei ole pphlle katkera tuosta äitimäisestä hahmosta lämminhenkisine kotineen ym? :O

Minua taas ei haittaa vaikka muut komentavat tai hellivät lastani. Jos se ei ole joka päiväiväistä liitettynä pphn kotiin ja muuhunkin "äiti ison lapsikatraansa kanssa"-asetelmaan. Lisäksi minähän en ole silloin paikalla ja se entisestään ärsyttää. Monissa vähän vastaavanlaisissa tilanteissa minä olen paikalla ja se äiti, mutta pph saa leikkiä äitiä lapsikatraalle, joka varmasti mielletään hänen omakseen useinkin, silloin kun minä en ole paikalla.
Mä olen ollut elämästäni noin viisi vuotta samalla perhepäivähoitajalla, ja en kyllä hänestä äidin korvaajaa ottanut.

Mielestäni aatoksesi ovat typeriä ja hölmöjä, ehkä huonosta itsetunnosta johtuvia?

Tämä menee mielestäni vähän samaan kastiin kuin mustasukkaiset puolisot.

Hmm...minulle on parikin äitiä ilmaissut kateutensa ja katkeruutensa kun saan pitää oman lapseni kotona.

Ap, en oikein ymmärrä sinua. En minä ainakaan "leiki äitiä" noille hoitolapsille. Ja jos noin pahalta tuntuu niin ota lapsesi pois pph:n kamalasta, lämminhenkisestä kodista ja vie hänet isoon päiväkotiryhmään missä syliin pääsee vain harvoin....

Höpöhöpö - pois nyt tuosta "haluan olla korvaamaton"-asenteesta.

Eikös vaan ole hemmetin hyvä että lapsellasi on muitakin läheisiä aikuisia kuin sinä, korvaamaton äiti? Älä nyt pyöri pelkästään oman napasi ympärillä. Sä kuule olet korvaamaton lapsillesi ja tärkeä, vaikka he ovatkin päivän hoidossa. Ei PPH äidin paikkaa ota. Otahan rennommin

Suoraan sanottuna, en ymmärrä. Omat lapset ovat olleet päiväkodissa, mutta esim esikoisella oli koko 4,5v päiväkotiuran sama hoitaja avustajanaan (erityislapsi) ja voin sanoa että heti vanhempien jälkeen seuraavaksi eniten poikani rakasti ja rakastaa yhäkin tätä hoitajaa. Kyllä sitä päiväkodin loppumista itkettiin kaikkien osalta jne. Olen onnellinen että lapsellani oli noin ihana ihminen osana elämäänsä. :heart:

Enkä siis näe mitään syytä miksi minun pitäisi olla kateellinen tai mustasukkainen siitä että tämä ihminen on todella saanut osansa lapseni rakkaudenosoituksista ja varmasti toiminut hänelle "äidillisenä hahmona" noiden vuosien ajan. Jos kokisin tällaisesta asiasta jotain negatiivisia tunteita niin varmasti mahdollisuuksien mukaan päätyisin sitten hoitamaan lapseni kotona.

pph saa leikkiä äitiä lapsikatraalle, joka varmasti mielletään hänen omakseen useinkin, silloin kun minä en ole paikalla.

Siis mitä sä oikein höpäjät....kuka mieltää? Tuskin ainakaan pph itse ja eiköhän ulkopuolisetkin näe, että kyseessä on pph, jos kulkevat tuolla kaupungilla...

Sulla täytyy itselläsi olla todella huono itsetunto, jos tällaisia pitää miettiä...

Joo onhan toi ihan kamalaa, olen itse töissä päiväkodissa ja huomasin eräänä päivänä että olen sivuuttanut täysin erään lapsen omat perheenjäsenet. Hän nimittäin sanoi näin: " Hei äi...eiku mum...eiku pap....eiku....eiku XXXX" (oma nimeni siis) joten kyllä se kamala pph vaan nyt vie sun paikan lapses elämästä!!!!

Ensinnakin minusta olisi aivan ihanaa jos lapseni rakastaisi hoitajaansa.

Toisekseen pph:n ammatti olisi kylla miltei viimeisena minun toivelistallani, tulisin suoraan sanoen hulluksi jos minun pitaisi olla kaikki paivat kotona ja viela monen lapsen kanssa.

Joo onhan toi ihan kamalaa, olen itse töissä päiväkodissa ja huomasin eräänä päivänä että olen sivuuttanut täysin erään lapsen omat perheenjäsenet. Hän nimittäin sanoi näin: " Hei äi...eiku mum...eiku pap....eiku....eiku XXXX" (oma nimeni siis) joten kyllä se kamala pph vaan nyt vie sun paikan lapses elämästä!!!!

Mut ohitetaan ihan kotonakin - jos muksu kiukkuaa ja minä komennan (ei saa esim. piirtää seiniin) niin minä olen ihan huono ja lapseni tokaisee että rakastaa vain mummoa.

Mutta kas kummaa, parin minuutin päästä olen taas maailman ihanin äiti...

Aika paljon saa äiti laiminlyödä lastaan ja olla erossa, että lapsi hänet korvaa jolla kulla muulla. Ihan aikuisenakin, nimimerkillä äitini on h**lvetistä ja silti häntä en voi unohtaa tai syrjäyttää elämästäni.

Alkuperäinen kirjoittaja häh;24841406:
Siis mitä sä oikein höpäjät....kuka mieltää? Tuskin ainakaan pph itse ja eiköhän ulkopuolisetkin näe, että kyseessä on pph, jos kulkevat tuolla kaupungilla...

Sulla täytyy itselläsi olla todella huono itsetunto, jos tällaisia pitää miettiä...

No ei tietenkään pph itse eikä muut jotka asian tietää. Olen ollut yhden pphn naapurina ja aina uudet ihmiset luulivat lapsia pphn omiksi vaikka yksikään niistä ei ollut hänen omansa. Nykyään suurperheitä on. Ainakin uudet naapurit ja naapureiden vieraat luulivat, kun pph leikki siinä pihallaan niiden hoitolasten kanssa.

No ei tietenkään pph itse eikä muut jotka asian tietää. Olen ollut yhden pphn naapurina ja aina uudet ihmiset luulivat lapsia pphn omiksi vaikka yksikään niistä ei ollut hänen omansa. Nykyään suurperheitä on. Ainakin uudet naapurit ja naapureiden vieraat luulivat, kun pph leikki siinä pihallaan niiden hoitolasten kanssa.

No mut mitä sitten. Eihän se vähennä sun lapsen rakkautta sua kohtaan jos kaikki on muuten kunnossa??? Ihan ihme ajatuksia sulla...ja mielestäni melko lapsellisia.

Siis mikä sinulla oikein on tuossa ongelmana tai katkeruuden kohteena, en saa oikein jutusta kiinni.

- Oletko mustasukkainen lapsestasi ja pelkäät että pph:sta tulee tälle äidin korvike?

- Oletko kateellinen pph:lle siitä että tämä saa viettää päivät lapsesi kanssa samalla kun itse joudut olemaan töissä?

-Oletko kateellinen pph:n kodista, yleisestä äidillisyydestä ja harmoniasta tms? Siis siitä kuin hän eläisi unelmaelämää siellä lasten keskellä.

- Vai kohdistuuko tuo ainoastaan vieraiden ihmisten ajatuksiin, siihen että joku vastaantuleva ihminen saattaa ajatuksissaan kuvitella että tuo pph onkin suurperheen äiti ja lapsesi siinä yksi hänen lapsistaan?

Mitä väliä sillä on mitä kukakin luulee? Et onko pph:n lapset sen omia vai ei? Onko sun lapsi uusi aurinkokuningas tms jolloin sun rooli on niin häikäisevä ettet siedä mitään epätietoisuutta sen suhteen kuka tän ihmelapsen äiti on? Jos ei, niin en ymmärrä koko jutun pointtia.

Yhteistyössä