Olen käynyt gynellä viimeksi 2009, olenko hullu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onko muita?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Onko muita?

Vieras
Niin, olen käynyt gynekologilla viimeksi vuonna 2009. Tuolloin ei ollut mitään. Nyt en jostain syystä saa aikaiseksi mennä gynelle. Sama kumppani on ja kondomia käytetään ehkäisynä. Leikinkö hengelläni? Kuinka usein sinä käyt papa:ssa?

vajaa 2v. sitten kävin papakokeessa ihan vaan omalääkärillä. tarkemmassa tutkimuksessa muutama vuosi sitten, mutta senkin teki omalääkäri, tunnusteli jotain vatsan päältä ja kurkkas sisälle. Oikein gynekologilla oon käyny kerran elämässäni, mut mitä järkee maksaa kallis hinta yksityisestä, kun ei mitään vaivaa ole. Itseasiassa se gyne silloin ihmettelikin että mitä mä siellä teen, kun sanoin että vaan tarkastus ja papa. Ilmeisesti perustarkastuksen voi tehdä terveyskeskuslääkärikin.

Ja papassa käyn 2 vuoden välein.

Minäkin olen käynyt vuonna 2009. Pitäisi varata aika, mutta omaan tk:n en halua, kun se on minun työpaikka. Naapurikaupungin terveystaloon olen suunnitellutkin ajan varausta pari kertaa, mutta ei sitten ole käyneetkään ajat. Pitää ottaa vielä tämän vuoden tavoitteeksi. Sama kumppani ja kondomi mullakin.

Kävin papa-kokeessa viimeksi vuonna 2004... Ja kyllä hävettää, kun en saa aikaiseksi mennä ja järjestää lastenhoitoa sen pienen käynnin ajaksi. Ja hyvin muotoiltu tuo "leikinkö hengelläni". Tunsin kyllä pahan piston sydämessäni.

Mä kävin elokuussa, mutta sitä edellinen kerta oli viimeisen synnytyksen jälkitarkastus v. 2002. Menin gynelle, kun oli painon tunnetta alavatsassa. Löytyi yli 10-senttinen kysta. Nyt mulla ei ole munasarjoja eikä kohtua. Kysta oli tehnyt vähän tuhojaan. En tiedä, olisinko selvinnyt pienemmällä leikkauksella, jos olisin aikaisemmin käynyt gynellä ja kysta olisi huomattu. Mutta kävihän se näinkin.

En ole koskaan käynyt.... ikää 24 v ja sama kumppani ollut aina, niin ei sit vaan ole tullut mentyä, vaikka riski on silti olemassa juu tiedän. Sain esikoiseni elokuussa, eli raskauden vuoksi ollut joitakin sisätutkimuksia.

Onko tuossa joku aika koska raskauden jälkeen kannattaisi mennä, ja mistä se aika varataan? omasta terveyskeskuksesta? varaanko ajan ihan papaan vai mihin? ehkäisyneuvolaan en kuulu koska en halua mitään ehkäisyä.

Papassa voi käydä yksityiselläkin, vaikka sitten kun mies on tullutkotiin tai joku muu katsomaan lapsia. ilta aikojakin löytyy.

Suosittelen käymään ihan säännöllisesti kahden vuoden välein jos tulos on puhdas.

Itse olen saattohoitanut minua nuoremman alle kolmikymppisen kohdunkaulasyöpäpotilaan. Ja kun hän oli kuollut sain postitse oman tuloksen, että minulta oli löytynyt kohdunkaulan syövän esiaste.
Voin sanoa että hiljaiseksi veti, eikä asiaa kyllä yhtään helpottanut se että olin juuri tehnyt positiivisen raskaustestin.

Minut hoidettiin raskausaikana ja nykyään olen terve. Käyn vuoden välein papassa ja gynellä n.2 v välein ultrauttamassa kohdun ja munasarjat, ihan vaan oman mielenrauhan takia. :)

Käykää ihmeessä papassa. pikkujuttu ja ajoissa hoidettavissa. Yleinen syöpä naisilla rintasyövän jälkeen.

Yhteistyössä