Olen koukussa Panacodiin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt harmaana..

Vieras
Sanottava se on ääneen, että saisin selvitettyä itselleni millaisessa tilanteessa olen...
Nyt ymmärrän, että olen koukussa. Kodeiiniin. Olen syönyt Panacodia päivittäin monen kuukauden ajan kipuun. Nyt huomaan, että jos olen oikein hermostunut tai vihainen enkä saa rauhoituttua, ajattelen että "kipua on varmaan riittävästi että otan yhden panacodin". Ja tosiaan, otan vain sen yhden, vaikka voisi kerralla ottaa enemmäkin. Mutta addiktio sekin. Voi p*ska.

Siihen koukahtaa tosi helposti. Nyt vaan säätämään, että saat viikon ajan ottaa vain 3/4 tablettia ja sitten viikon ajan puolikkaan ja sitten viikon ajan 1/4 murusen, aikataulu voi tietty olla muukin. Toisaalta, jos kipuihin ei ole tiedossa muuta helpotusta millään aikataululla, voi olla vaikeaa ja tarpeetontakin luopua Panacodista.

Vedet tuli silmiin kun sain heti kannustavia kommentteja! Olin ihan varma että haukkuja tulee..
Ongelma on että kipuihin tarvitsen apua... eikä mulla ole muuta kuin tuo Panacod. Burana ei auta. Mutta haluaisin tuosta koukusta eroon!!!

Pyydä lääkäriltä muuta lääkettä. Eikö kipuihin ole muuta hoitoa? Eikö sitä saa kokonaan pois? Hassusti kysytty, mut kun ei tiä mistä kyse... Olen pahoillani sun kipujen takia. Toivon kaikkea hyvää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kun vieroittamaan vain, hyvä asia, että tunnistat ongelman. Miten saat lääkkeitä koko ajan, uusiiko lääkäri ihan tuosta vaan? Jaksuja asian kanssa :hug:

Mä vaan vien aina reseptin terveyskeskuksen vastaanottoon, ja parin päivän päästä se odottaa mua siellä uusittuna..... Mun pitäis varmaan ens kerralla pyytää päästä ihan lääkärille, ja jutella sille tästä ongelmasta.. jos vaikka olis joku muu kipulääke, joka ei koukuttais näin.

Mä oon joutunu syömään panacodia yli 10v, mutten oo jääny koukkuun. Saatan pitää monen viikon taukoja, joten varmasti huomaisin jos oisin koukussa. Otan taukojen aikana toista lääkettä.. nyt on yli viikko edellisestä panacodista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Vedet tuli silmiin kun sain heti kannustavia kommentteja! Olin ihan varma että haukkuja tulee..
Ongelma on että kipuihin tarvitsen apua... eikä mulla ole muuta kuin tuo Panacod. Burana ei auta. Mutta haluaisin tuosta koukusta eroon!!!

Mullakin kipujen (tai sellaisten kohtausten) varalle Panacodit annettiin ja kyllähän ne sinänsä auttoi vaikkei edes sitä kipua vieneet pois. Ja sit mä söin niitä päivittäin moneen otteeseen, ku ne "autto jotain" vaikkei ollu edes kivut päällä. Mutta sitten kun mun vika resepti niihin loppu, mä en hakenut enää uutta ja itkin aikani Panacodieni perään. Mutta mulla on siitä hyvä, et mulla ei oo kivut päällä ku ajoittain, mikä sois mun niitä syövän vain tarpeeseen. Mutta silti, ei kiitos enää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pyydä lääkäriltä muuta lääkettä. Eikö kipuihin ole muuta hoitoa? Eikö sitä saa kokonaan pois? Hassusti kysytty, mut kun ei tiä mistä kyse... Olen pahoillani sun kipujen takia. Toivon kaikkea hyvää.

Kipua ei saa kokonaan pois.. kyse on mun selästä. Jota ei voi leikata. Ja kipu on ajoittain kova - pienet lapset ja vähän lepoa, joten kipulääke on must :(

Yhteistyössä