olen kuulemma tekopyhä: koska kerroin faces että en ymmärrä kun vieraita ihmisiä haukutaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pipana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pipana"

Vieras
Siis satuin täällä lukemaan kuinka eräässä ketjussa ämm*teltiin yms. Mikä on minusta haukkumista. ihmettelin siis facessa kavereille sitä kuinka jotkut haukkuu julkisesti täysin vieraita ihmisiä.

eräs face tuttuni kommentoi että olen tekopyhä koska olen haukkunut äitiäni facebookis

minun mielestäni haukkuminen on sitä että herjaa ja solvaa(eli käyttää haukkuma sanoja). Minä taas olen äidistäni kertonut vain totuuden että hän sorsii osaa lapsenlapsistaan ja osaa suosii,ja minua harmittaa asia lasten takia. (yhtä ainotta haukkumasanaa en käyttänyt, en kirjoittanut asiasta julkisesti,vaan jaoin sen pelkästään kavereiden kanssa, kavereina minulla on vain niitä jotka tunnen,ei siis ketään vierasta niinku joillain).

onko nämä mielestänne ihan verrattavissa olevia asioita?

If you have a problem face it, don`t facebook it.

En siis lähtisi missään nimessä äitiäni facebookissa haukkumaan/moittimaan. En kyllä ymmärrä vieraiden ihmisten mollaamistakaan sen paremmin.

Mitä tekemistä ymmärryksellä on tässä, kun todellisuudessa kyse on siitä, että paheksut haukkumista? Puhu asioista niiden oikeilla nimillä, niin vältät moiset syytökset.

okei siis mun mielestä haukkumista on : idiootti,ämmä,hu*ra yms.

jos taas omille ystävilelni puran sydäntäni ja sanon että minusta tuntuu pahalta lasteni puolesta koska äiti jatkaa epäreilua kohtelua lastenlapsiin. Se tuntuu pahalta lasten puolesta.

niin minusta se ei ole haukkumista. En voi puhua asiasta äitini kanssa,mikään ei muutu se on vuosia ollut samanlainen ,eikä olla kovin läheisissä väleissä,johtuen äitini tekemistä päätöksistä. siltikin minusta on väärin että ensin hän aina lelli pikkusiskoa ja minä olin syntipukki. nyt sitte ku siskolla ja mulla on lapsia äiti jatkaa tätä epäreilua kohtelua pitämällä yhteyttä koko ajan siskon lapseen,mutta mun lapsia ei tuu kattoo ees lasten syttäreillä. minusta se on väärin lasten kannalta

En ymmärrä että pitää tuollaiset äiti on tyhmä-tilitykset laittaa facebookiin. En vaan ymmärrä.
Paremmin ymmärrän jopa sen, että netissä anonyymisti haukutaan jotain, vaikka en sitä itse harrastakaan.

Siis laitoitko yksityisviestiä ystävillesi, vai rajasitko statuspäivityksen vain ystävillesi, vai onko sinulla vain puoli kourallista fb-kavereita jotka kaikki ovat ystäviäsi?

Kuulostat kyllä vähän marttyyriltä.

Yhteistyössä