Olen kyllä ylpeä itsestäni kun jaksan käyttää pöntöllä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JanuLiitus harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

JanuLiitus harmaana

Vieras
koska se tuottaa tulosta. Tyttö nyt käynyt 1½kk pöntöllä. Pissi ja kakka tulee melkein heti kun siihen laittaa. Aamuisin kun heräämme niin saatamme sängyssä köllötellä puolikin tuntia eikä hän tee vaippaa aamutarpeitaan. Odottaa että vien pöntölle =) Kakka tulee joka aamu pönttöön myös. Tossa äsken olin laiska enkä jaksanu viedä pöntölle. Tunti tossa leikittiin ja sit tyttö hiukan kitis, joten ajattelin että aika viedä pöntölle. No kakkahan sieltä tuli heti =)

Joku joskus sanoi että ei se tyttö osaa sinne oikeasti tehdä, että vahingossa tulee. Vieläkö samaa mieltä?
Niin ja sanoi viel että se menee ohi, ettei tuu enää mitää sinne pönttöön. Viel ei ole ainakaan toteutunu tuo vaihe :)

Tyttö on nyt siis 5kk =)

Saatkin olla ylpeä.
Vauvalle itselleenkin on mukavampaa tehdä tarpeensa pönttöön, sen sijaan että joutuisi laskemaan alleen ja olemaan omissa ulosteissaan :snotty:
Jos mä saan vielä vauvan niin kokeilen tuota :)

Hienoa! :)

Säästyy vaippoja aikamoinen määrä, oikea ympäristöteko :) Miten tuo käytännössä "opetetaan" vauvalle? Minkäikäisenä tulisi aloittaa? Tuskin ihan synnäriltä, vai?

muistan että voi tulla takapakkia, eikä se sitten haittaa :)

me aloimme käyttää tyttöä pöntöllä kun oli 3½kk. eli heti unien jälkeen suoraan pöntölle, ja siitä se lähti. vaipanvaihdon yhteydessä myös potalle/pöntölle. siitä lähdin tullut hienosti pissi ja kakka muuallekin kuin vain vaippaan. kakka ei oo pitkään aikaa tullu vaippaan, mutta pissiä nyt tietenkin tulee jonkin verran.

ja rahaa ja vaippoja tosiaan säästyy :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Saatkin olla ylpeä.
Vauvalle itselleenkin on mukavampaa tehdä tarpeensa pönttöön, sen sijaan että joutuisi laskemaan alleen ja olemaan omissa ulosteissaan :snotty:
Jos mä saan vielä vauvan niin kokeilen tuota :)

Ei monenkaan lapsi joudu olemaan omissa ulosteissa. Meillä on ainakin ollut tapana vaihtaa vaippa ulostuksen jälkeen. Mistähän se sitten johtuu että mun taaperoikäinen aina vaipan ollessa pissaa siihen, jos se on niiiiin inhottavaa, kun osaa käydä potallakin. Nykyajan vaipat on niin mukavia, etten usko niihin virtsaamisen olevan epämukavaa.

Hieno juttu. Minua harmittaa kun en aloittanu (taaskaan) ajoissa pottailua kuopuksen kanssa. Nyt 1½ vuotta eikä suostu potalle istumaan eikä pöntölle. Punkeaa vain pois. Muistan kuopusta odottaessani vannoneeni että tätä pissatan heti alusta lähtien pönttöön tms.

Minusta on hienoa, että viitsit... itse en ole koskaan siihen hommaan jaksanut alkaa. Meillä poika 1v9kk käy kakalla ja pissalla potalla toisinaan. Kerran-kaksi päivässä koittaa jotain saada sinne aikaiseksi, joskus onnistuu-joskus ei. Mutta en stressaa siitä.. oppii varmasti aikanaan kuten isoveljensäkin.

Hieno juttuhan tuo on ja olet nähnyt vaivaa kyllä. Saat olla ylpeä itsestäsi (tämä palsta on vain riskialtispaikka onnistumisen kokemuksien jakamiselle). Se on kyllä tosi typerää..

Miksi se on AINA täällä niin, että:

-Jos joku toimii eri lailla kuin enemmistö, hän on hörhö, erikoisuudentavoittelija?
- Jos joku jaksaa, viitsii ja haluaa tehdä jotain, mikä ei ole ehkä täysin välttämätöntä, on hän itseään muita paremmaksi äidiksi/ihmiseksi kuvitteleva, jonka mielestä toisin toimivat ovat laiskoja?
- Jos joku iloitsee jostain, koetaan se heti leuhkimisena, itsensä korottamisena, muiden aliarvioimisena?

Ihan typerää meininkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Miksi se on AINA täällä niin, että:

-Jos joku toimii eri lailla kuin enemmistö, hän on hörhö, erikoisuudentavoittelija?
- Jos joku jaksaa, viitsii ja haluaa tehdä jotain, mikä ei ole ehkä täysin välttämätöntä, on hän itseään muita paremmaksi äidiksi/ihmiseksi kuvitteleva, jonka mielestä toisin toimivat ovat laiskoja?
- Jos joku iloitsee jostain, koetaan se heti leuhkimisena, itsensä korottamisena, muiden aliarvioimisena?

Ihan typerää meininkiä.

niin on.

ja siksi ketju lukitaan, ikävä kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
no niin, ketju siivottu ja TODELLAKIN TOIVON, että pidetään ketju asiallisena.

Mä jo ihmettelinkin tuota Ravistettavan viimeistä kommenttia, kun kaikki edeltävät viestit olivat niin asiallisia :laugh: :laugh:

Ap:lle :)

Ja sille jollekin kyselijälle, ei 7kk ikäisenkään kanssa ole mitenkään myöhäistä aloittaa. Eri lapset ovat vähän erilaisia potatettavia, mutta kyllä se usein alkaa sujua hyvin. Jos ei lapsi ole sellainen, joka selkeästi ilmoittaisi hädästä, niin silloin voi ennakoida ja viedä potalle (tai pöntölle, lavuaarille, minne nyt viekin) aina unien ja ruokailun jälkeen.

juu ja mielipiteitä ei saa esittää täällä heti poistetaa kaikki,ja sit tollane törkyalotukset saa jäädä,väärässä osiossa olevat ym..täällä ei olla ihan reiluja kaikkia palstalaisia kostaan.sen ei pitäisi ollenkaa vaikuttaa ojnko harmaa vai musta mut näköjää tääl on omat säännöt.porukalla kyllä ollaan jo valitusta tekemässä korkeemmalle asiasta.modet on epäreiluja

Alkuperäinen kirjoittaja ++:
juu ja mielipiteitä ei saa esittää täällä heti poistetaa kaikki,ja sit tollane törkyalotukset saa jäädä,väärässä osiossa olevat ym..täällä ei olla ihan reiluja kaikkia palstalaisia kostaan.sen ei pitäisi ollenkaa vaikuttaa ojnko harmaa vai musta mut näköjää tääl on omat säännöt.porukalla kyllä ollaan jo valitusta tekemässä korkeemmalle asiasta.modet on epäreiluja

kyllä nuo poistetut viestit olivat epäasiallisia ja muutamat jopa herjaavia.

Jaahas, mun ihan asialliset vastaukset MIELIPITEENI on poistettu. Tää on kumma palsta, kun täällä ei saa esittää omia mielipiteitä, varsinkin jos ne ei nuoleskele mustien perseitä.

Okei ap tosi hienoa, epäilemättä sä olet paras äiti palstalla ja modet hoitaa hommansa hienosti. Jos ei oteta huomioon sananvapautta, jota tällä palstalla ei ole. Tuntuu kivalta kun näkee vaivaa kirjoittaessaan jotain ja sitten te modet poistatte ne, voitteko kertoa minulle mitä viesteissäni oli sellaista että ne poistettiin?

Yhteistyössä