Olen laihtunut -11 kiloa näin syömällä..(9kk aikana)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Aamupala:
2 lasia vettä+1 ruisleipä(kalkkunamakkaraa+kurkkua)

klo 11 ruoka:
Esim.kanaa ja riisia uunissa.
1 lasi piimää+ruisleipä,ja jos ei ole muksuja kotona,en tee tätä ruokaa,syön vain leivän.

välipala:
jogurttia
ruisleipä
1 lasi vettä

klo 17 ruoka:
Esim.lohta ja perunat
ruisleipä
1 lasi piimää

iltapala:
Kaurapuuroa
2 ruisleipää
1 lasi piimää

+ juon päivän aikaan paaalljooon vettä n 2-3 litraa.Hedelmiä/kasviksia yms syön silloin kuin tekee mieli,en läheskään joka päivä.
Joka viikonloppu lauantaina herkuttelen niin paljon kuin massu sietäää..

Jokapäivä yritän harrastaa hyötyliikuntaa..muuten en hirveesti kuntoile/lenkkeile.

Noo... sehän riippuu ihan lähtöpainosta, minä tuolla ruokavaliolla lähinnä lihoaisin...

Ja kannattaa pitää huoli että syöpi riittävästi niitä kasveja, että saapi kaikki vitamiinokset (mielummin kun nappii pillereitä)

Kuulostaa tutulta, itse olen suht samalla linjalla aikoinaan päässyt "ruotuun", tosin lounaalla syön useamman palan leipää vaikka ohuen ohuella possupaistilla höstettynä. Vaalean leivän vaihtanut vaan rukiiseen.
Ja tuo lauantain mässypäivä on viikon kohokohta :p , tosin näin vappuviikolla ja erityistilanteissa lipsun viikollakin.

Mullakin nyt huomenna pikkasen lipsuu,mutta jätinkin viime lauantain mässyttelyt väliin :) Se on aina pahinta,jos paljon käy vieraita viikolla,niin tulee väkisin ostettua kahvileipää ja sitten ei voi vastustaa kiusausta :(

Oikeestaa tuon 11 kiloa laihduin jo 6kk aikana,mutta nyt on pysynyt vaan samassa..pitäis sitte vielä vähentää syömistä että alkais taas enempi laihtumaa.vaikka tää on ihan hyvä.oon 165 pitkä ja painan nyt 56.ennen painoin 67 kiloa.

Tuossakin näkyy tämä nykyajan ruokakulttuurin vääristyminen... Helpolla sulavia hiilihydraatteja, lähinnä viljaa ja perunaa, ja lihaa. On kuitenkin ruisleipää, hyvä. Täysjyvärukiissa on jonkin verran tärkeitä vitamiineja ja hivenaineita. Kyllähän sitä laihtuu kun syö vähemmän mitä kuluttaa!

Terveydelle olis silti parempi, että olis vähemmän lihaa ja tyhjiä hiilihydraatteja, enemmän kasviksia, pähkinöitä, siemeniä ja hedelmiä. Sillon tulee vielä virkeempi olo ja elämä pitenee! :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aamupala:

klo 11 ruoka:
1 lasi piimää+ruisleipä,ja jos ei ole muksuja kotona,en tee tätä ruokaa,syön vain leivän.

välipala:
jogurttia
ruisleipä
1 lasi vettä

klo 17 ruoka:
Esim.lohta ja perunat
ruisleipä
1 lasi piimää

iltapala:
Kaurapuuroa
2 ruisleipää
1 lasi piimää

+ juon päivän aikaan paaalljooon vettä n 2-3 litraa.Hedelmiä/kasviksia yms syön silloin kuin tekee mieli,en läheskään joka päivä.Joka viikonloppu lauantaina herkuttelen niin paljon kuin massu sietäää..

Jokapäivä yritän harrastaa hyötyliikuntaa..muuten en hirveesti kuntoile/lenkkeile.

Niin, missäs ne joka päiväiset kasvikset + lautasmallin käyttö on??

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aamupala:

klo 11 ruoka:

välipala:
jogurttia
ruisleipä
1 lasi vettä

klo 17 ruoka:
Esim.lohta ja perunat
ruisleipä
1 lasi piimää

iltapala:
Kaurapuuroa
2 ruisleipää
1 lasi piimää

+ juon päivän aikaan paaalljooon vettä n 2-3 litraa.Hedelmiä/kasviksia yms syön silloin kuin tekee mieli,en läheskään joka päivä.Joka viikonloppu lauantaina herkuttelen niin paljon kuin massu sietäää..

Niin, missäs ne joka päiväiset kasvikset + lautasmallin käyttö on??

Salaattia kyllä teen,mutta täytyy myöntää että vihannekset jää huonommalle,joskus laitan uuniruokaan sekaan hautumaan pakastevihannespussin.Hedelmiä syön vähän sen takia ettei tulis hiivaa,mulle tulee herkkään sellainen jos liikaa sokeria syö..mutta kun en joka päivä popsi hedelmiä niin on hiiva pysynyt poissa.

Yhteistyössä