Olen laihtunut 12 kg (lähtö BMI 26) ja tuntuu, että olen vieläkin läski ja mitään ei ole tapahtunut:/ Kehonkuva pettää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikä vialla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mikä vialla

Vieras
Aloitin syksyllä elämänmuutoksen ja lähdin laihduttamaan mitoista 169cm ja 77 kg. Liikkunut olen kyllä aina ja salillakin käynyt, joten sohvaperuna en ollut. Ruokavaliota siistin jne.

Nykyään painan siis 65 kg, mutta tuntuu, että juuri mitään ei ole tapahtunut, vaikka vanhat vaatteet ovatkin käyneet isoiksi ja mies sanoo, että ero on iso. Tää ei ole mun lopullinen tavoite, vielä pitäisi saada noin 5-7 kg pois ja lihasta lisää. Lopullinen tavoite meneekin enemmän sitten peilikuvan mukaan kuin kilojen.

Peilistä katsoo se sama läski kuin syksyllä, vaikka kuvista jne. huomaakin eron. Onko muille käynyt näin? Aikaa pudotukseen meni noin puoli vuotta, joten muutos ei tapahtunut kovin nopeasti, lieköhän tuo syynä, että kuvittelen, että mikään ei ole muuttunut kun niin hitaasti tippui.

Miellän itseni vieläkin ylipainoiseksi ja saatan ostaa edelleen koon 40-42 vaatteita, vaikka ne ovat ihan liian isoja...

Mulla lähtö 165/78 ja nyt 60,5

Samat fiilikset, muodot ei ole muuttuneet vaan keho on kauttaaltaan vaan pienempi, johtuiskoham tuosta?

Yhtä iso pepu mulla silti on, läskinen sellainen.

Mulla lähtö 165/78 ja nyt 60,5

Samat fiilikset, muodot ei ole muuttuneet vaan keho on kauttaaltaan vaan pienempi, johtuiskoham tuosta?

Yhtä iso pepu mulla silti on, läskinen sellainen.

Niin, mulla on kyllä kehonkoostumuskin noiden 4 krt/vko salitreenien ansioista, mut toki on vielä työtä jäljellä. On siis tullut lihasta jo nyt, mut työtä on jäljellä paljon.

Mulle myös tuttu tunne. Alkumitat 174/80 ja pääsin kiloihin 67 pysyvästi (nyt raskaana).

Ennen ensimmäistä raskautta painoin 76 ja ennen tätä 67, enkä oikein mitään eroa huomaa muussa kuin vaatteiden koossa. Se on ainut asia mikä tekee erilaisen ja paremman olon on ne pienemmät vaatteet ja sisään vetäytynyt vatsa :) Tavoitteeseen en kuitenkaan päässyt ennen tätä raskautta. Projekti jatkuu synnytyksen jälkeen kun on voimia.

Ennen projektin alkua määrittelin ihannepainokseni 65, mutta nykyään olen sitä mieltä, että ehkä 62-63 olisi enemmänkin sellainen paino johon olisin hyvin tyytyväinen. Ja lihaksia tietysti olisi hyvä saada kasvatettua.

Voih, niin tuttua! Tosin mulle alkaa vähitellen tuo kuva itsestä realisoitua! Mä painoin pari vuotta sitten noin 75 kg, 168 cm pituutta, nyt paino 55-56 kg, ja siltikin välillä omissa silmissä näyttää isolta! ;D Kaipa kestää tottua tuohon uuteen ulkonäköön, vaan ajan kanssa varmaan sullakin alkaa totuus valkenemaan!

Oisko jotain syömishäiriön tapaista? Oot nimittäin jo tosi hoikka ja on aika huolestuttavaa, jos ihmisen kehon kuva on niin vinksallaan, että ei tajua olevansa normaali noin rajun laihdutuksen jälkeen. Ja tuo että vielä 7 kiloa pois... Huh. Siinä mielessä toki hyvä että oot huomannut, että kaikki ei ole ok ja tunnistat ongelman. Kannattaa käydä ravitsemusterapeutilla tms. psykologilla juttelemassa, noilla asioilla ei kannata leikkiä.. Kokemuksesta tiedän.

Se on vaan sitä et aivot ei pysy mukana muodonmuutoksessa. Mun äiti tiputti pieneen aikaan 20kg ja sano et ei oikeesti meinaa ymmärtää et on niin paljon lähtenyt. Itellä on aika pieneen aikaan lähtenyt15 kg ja oikeesti ei sitä itseään nää laihtuneena vaikka vaatekoko on pienentynyt. Mulla vielä matkaa ihanne painoon ja mielenkiinnolla ootan et kuinka paljon nuo aivot tulee jälessä...

Mulla taas ihan päinvastainen ongelma! jos olen ollut laihiksella viikon, mulla on "kauhean" laiha olo, ja peilistäkin näkyy huimasti laihempi nainen, suorastaan jään silloin ihailemaan itseäni, kuinka hoikka olenkaan. :D Vaikka toki tajuan, ettei mitään todellista muutosta ole tapahtunut, mutta olo on sellainen kuitenkin, ja enimmilläänkin painonpudotukset ovat olleet luokkaa 3-4 kiloa.

Näen kans itseni saman kokoisena kuin ennen. Olen laihduttanut 85 kilosta 60 kiloon, esim. vy on pienennyt 34 cm. Omasta laihdutusprosessista on kaksi vuotta jo aikaa. Viimeksi eilen hämmästyin katsoessani Ruotsin olet mitä syö ohjelmaa, jossa oli itseni kokoinen nainen (alkutilanne) ja hän näytti minusta paljon hoikemmalta 85 kiloisena ja sittemmin 74 kiloisena kuin minä.

Mulla poika on 7kk, ennen raskautta painoin 66kg ja loppuraskaudesta 90kg. Nyt paino 62kg (pituus 173cm) enkä ole todellakaan tyytyväinen kroppaani. Laihdutusvimma on kova ja haluan ainakin pari kiloa viä pois ja kroppaa timmimmäksi. Mielestäni olen edelleen hieman pulska ja esim edelleen sovitan kaupassa samankokoisia vaatteita kuin ennen.

Yhteistyössä