Olen lakossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästynyt vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyllästynyt vaimo

Vieras
Hoidan kahta pientä lasta kotona ja mitta alkaa olla täysi, kun kaikki saa tehdä yksin. Mies osallistuu lasten hoitoon työpäivänsä jälkeen, mut siihen se sit jääkin. Mulla ei ole ikinä omaa aikaa. Siivoan, pyykkään, teen ruokaa ja mies ei osallistu ilman että pakottaa. Kun hän on iltaisin lasten kanssa, hän ei kykene tekemään samalla mitään muuta. Olettaa silti, että minä saan päivän aikana pyykit pestyä, ruuan tehtyä siihen mennessä kun hän tulee töistä ja siivotakin pitäisi samalla kun hoidan lapsia. Lapset on pieniä ja vilkkaita ja välillä on hankala tehdä heidän kanssaan kotitöitä. Pienempi kiipeilee milloin mihinkin ja koko ajan saa olla vieressä vahtimassa. Päiväunia eivät nuku yhtä aikaa.

Olemme olleet pitkään yhdessä ja tämä on ollut ainainen riidanaihe. Miehellä on lapsuudenkodistaan malli, että naiset tekevät yksin ns naistentöitä. Kun olen sanonut, etten jaksa, enkä halua tehdä yksin kaikkea, mies osallistuu vähän aikaa ja sitten se taas vaivihkaa jää. Olen niin kyllästynyt aina sanomaan uudestaan samasta aiheesta, joten päätin olla hiljaa. Aloitin lakon. En pese enää miehen pyykkejä, enkä tee hänelle ruokaa. Saa nähdä koska huomaa, että sukat ja kalsarit on loppu. En suostu tähän enää. Olen palaamassa työelämään ja sitten joudun ilmeisesti tekemään työpäivän jälkeen kaiken yksin sillä aikaa kun mies rentoutuu telkkarin edessä.

Juuri näin! Meilläkin ukko vinkuu että kun on niin väsynyt työpäivän jälkeen....entäs sitten kun minäkin menen töihin? Sitten en minäkään jaksa tehdä enää mitään!!! Itse olen myös suunnitellut lakkoa mutta jotenkin aina sitten lepyn.

Minä menin myös lakkoon. Meillä ei tosin ole lapsia vielä, mutta teen kotityöt yksin ja saman verran töita kuin mies. Pistin kovan kovaa vasten ja sanoin etten esim enää silitä hänen työpaitojaan. Osaa aikuinen mies itsekkin silittää tai sitten silityttää ne muualla. Eihän tuo ole suuri asia, mutta periaatteesta olen tyytyväinen, että mies ymmärsi etten jaksa kaikkea tehdä. Kauhulla odotan sitä aikaa kun olisi lapsia.. On alkanut nyt mies pyykkäämäänkin. Katsotaan kauanko kestää. Sitten aina tapellaan suuresti ja sitten mies taas muistaa jonku aikaa.. Turhauttavaa :kieh:

Miehet. ei niiden kans voi elää, mut ei kyllä ilmankaan.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Pumppis ei jaksa kirjautua:
Juuri näin! Meilläkin ukko vinkuu että kun on niin väsynyt työpäivän jälkeen....entäs sitten kun minäkin menen töihin? Sitten en minäkään jaksa tehdä enää mitään!!! Itse olen myös suunnitellut lakkoa mutta jotenkin aina sitten lepyn.

Mäkin liityn tähän pinoon.. Jännä nähä kuin käy, kun saan töitä..

Mietin, että teenkö oikein, koska mies tienaa tällä hetkellä enemmän, mutta enhän minäkään täysin ilman tuloja ole. Teen myös osan pihatöistä eli niitä ns miestentöitä, joten mies ei voi siihenkään vedota. Rengaiden vaihto kahdesti vuodessa ei vielä riitä miehen osuudeksi.

Miehen likaiset vaatteet ovat ollee viikon pyykkikorissa, eikä hän silti ole tajunnut, että niitä voisi pestä. Ei vaivaudu nykyään edes laittamaan omia vaatteitaan valmiiksi täytettyyn koneeseen. Heittää sukkansa pyykkikoriin, kun ei tajua ilman huomauttamista katsoa koneeseen, et josko sinne voisi laittaa. Kun tästä aiheesta on keskusteltu miljoona kertaa, niin kyllästyin ja totesin mielessäni, että jos mun pitää kotona ollessa hoitaa sekä omat että lasten jutut kaikki yksin, niin hoitakoon mies sitten ihan itse omansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Katto Kassinen:
Minä menin myös lakkoon. Meillä ei tosin ole lapsia vielä, mutta teen kotityöt yksin ja saman verran töita kuin mies. Pistin kovan kovaa vasten ja sanoin etten esim enää silitä hänen työpaitojaan. Osaa aikuinen mies itsekkin silittää tai sitten silityttää ne muualla. Eihän tuo ole suuri asia, mutta periaatteesta olen tyytyväinen, että mies ymmärsi etten jaksa kaikkea tehdä. Kauhulla odotan sitä aikaa kun olisi lapsia.. On alkanut nyt mies pyykkäämäänkin. Katsotaan kauanko kestää. Sitten aina tapellaan suuresti ja sitten mies taas muistaa jonku aikaa.. Turhauttavaa :kieh:

Meillä on mennyt just näin, että on keskusteltu ja mies muistaa jonkun aikaa osallistua ilman huomattamista. Tässä taannoin hän ilmoitti, että jatkossa hän siivoaa joka perjantai, kun valitin, ettei ole aikoihin kaivanut imuria kaapista. Oliskohan parina perjantaina hoitanut lupaamansa homman ja sitten se taas jäi. Ei ole sen jälkeen oma-aloitteisesti koskenut siivousvälineisiin. En jaksa aikuiselle ihmiselle jatkuvasti sanoa samasta asiasta, joten siivon sitten yksin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Meillä on mennyt just näin, että on keskusteltu ja mies muistaa jonkun aikaa osallistua ilman huomattamista. Tässä taannoin hän ilmoitti, että jatkossa hän siivoaa joka perjantai, kun valitin, ettei ole aikoihin kaivanut imuria kaapista. Oliskohan parina perjantaina hoitanut lupaamansa homman ja sitten se taas jäi. Ei ole sen jälkeen oma-aloitteisesti koskenut siivousvälineisiin. En jaksa aikuiselle ihmiselle jatkuvasti sanoa samasta asiasta, joten siivon sitten yksin.

Juu näinhän se on. Mutta mina toivon, et jos tarpeeksi kauan asiaa toistelen (lue nalkutan) niin jospa viesti menis perille.

Miten hoiditte kotityot ennen kuin teillä oli lapsia? Osallistuiko mies silloin?
Mene ihmeessä lakkoon. Näkee sitten ja arvostaa vasta sitten kaikkea sitä tyotä mitä teet. Hän ei varmaan ymmärrä kuinka paljon aikaa kaikkiin niihin pikku fiksailuihin kaiken päivän aikana kuluu..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Juu näinhän se on. Mutta mina toivon, et jos tarpeeksi kauan asiaa toistelen (lue nalkutan) niin jospa viesti menis perille.

Miten hoiditte kotityot ennen kuin teillä oli lapsia? Osallistuiko mies silloin?
Mene ihmeessä lakkoon. Näkee sitten ja arvostaa vasta sitten kaikkea sitä tyotä mitä teet. Hän ei varmaan ymmärrä kuinka paljon aikaa kaikkiin niihin pikku fiksailuihin kaiken päivän aikana kuluu..

Ennen kun jäin kotiin lasten kanssa, mies osallistui ihan kohtalaisesti. Varsinkin siivous hoitui hyvin. Meillä oli tietty siivouspäivä ja silloin siivottiin yhdessä, eikä siitä tarvinnut joka viikko muistuttaa. Tavallaan on ihan ok, että jos toinen on kotona, hän tekee vähän enemmän, mutta että kaikki yksin, se ei ole oikein. Kyllä tämä pienten lasten kanssa kotona oleminen sikäli ihan työstä käy, että koko ajan on jotain hommaa varsinaisen lasten hoidon lisäksi. Tänäänkin olen jo siivonnut koko talon, tehnyt ruokaa, pessyt useamman koneellisen pyykkiä jne ja samalla vahtinut lapsia. Nyt päätin, että saan hetken huilata ja istua tässä koneella.

Meill mies osallistuu ihan mukavasti kotitöihin, vaikka välillä saakin sanoa millon mistäkin..tällä hetkellä oon yrittänyt patistaa miestä vaihtamaan talvirenkaat(!)
mut ei oo saanut viel aikaseks. Sanoin jo, että anna ku käyn itte vaihtaa ne renkaat, nii tulee vaihdettua, mut ei oo suostunu siihenkään. Oon vaan aatellu et jos tässä piakkoin tulee lähtö (rv 39 nyt) niin onpa kiva lähtee kesärenkailla liukastelemaan..

Tuosta pyykkikorista tuli vaan mieleen et meillä ei sen takia ees ole pyykkikoria, kun pyykit jäis sit kuitenkin siihen. Eli likapyykit viskataan suoraan koneeseen ja sitten kun on kone täynnä, niin sitten pestään.

Alkuperäinen kirjoittaja VierasVain:
Meill mies osallistuu ihan mukavasti kotitöihin, vaikka välillä saakin sanoa millon mistäkin..tällä hetkellä oon yrittänyt patistaa miestä vaihtamaan talvirenkaat(!)
mut ei oo saanut viel aikaseks. Sanoin jo, että anna ku käyn itte vaihtaa ne renkaat, nii tulee vaihdettua, mut ei oo suostunu siihenkään. Oon vaan aatellu et jos tässä piakkoin tulee lähtö (rv 39 nyt) niin onpa kiva lähtee kesärenkailla liukastelemaan..

Tuosta pyykkikorista tuli vaan mieleen et meillä ei sen takia ees ole pyykkikoria, kun pyykit jäis sit kuitenkin siihen. Eli likapyykit viskataan suoraan koneeseen ja sitten kun on kone täynnä, niin sitten pestään.

Pesettekö kaiken samassa ja sekaisin? Meillä on pakko olla eri pyykkikorit kun tummat ja vaaleat pestään erikseen ja eri lämpötiloissa.

Yhteistyössä