Olen liian hidas maksaja näköjään (huuto.net)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jepulisko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jepulisko

Jäsen
03.01.2006
294
0
16
Huuto sulkeutui sunnuntaina myöhäisillasta ja laitoin samantien s.postia myyjälle jossa kyselin tilinumeroa.
Eilen päivällä (ma) sain sitten tilinumeron mihin suorittaisin huutoni maksun.

Tänään päivällä maksoin sitten huutoni (ti) ja kun menin hetki sitten s.postiini ja ajattelin laittaa, että olen maksanut tänään sen ja sen pankin tililtä, niin johan oli tullut päivällä jo s.posti myyjältä, et meinaanko maksaa huutoni vai laitetaanko negaa palautetta. :O

Vastasin sitten ystävällisesti, että olen maksanut tänään huutoni eri pankin tililtä joten ei näy heti ja mielestäni on nopea maksu jos seuraavana päivänä maksutiedot saatuani laitan suorituksen tulemaan.

Joilla kuilla on näköjään vaan niin pirun kiire ja oletetaan, et porukka verkkopankkitunnukset kädessa vahtaa s.postiaan joka sekuntti, et millon saa maksaa. :laugh:

:O Jopas on hätäinen myyjä. Ei kai kukaan voi vahtia koko päivää koneella, koska
saa tilinumeron. :headwall:

Viimeksi muokattu:
Mä just huomasin yhdellä myyjällä maininnan että "odotan yhteydneottoa vuorokauden sisällä", jätin huutamatta. Vastaan yleensä kyllä varsin nopeasti viim. 2-3 pv:n sisällä myyjälle ja maksan heti kun saan tilitiedot, mutta en pysty välttämättä ihan joka päivä lukemaan sähköpostia.

[QUOTE="peppi";24805813]Mä just huomasin yhdellä myyjällä maininnan että "odotan yhteydneottoa vuorokauden sisällä", jätin huutamatta. Vastaan yleensä kyllä varsin nopeasti viim. 2-3 pv:n sisällä myyjälle ja maksan heti kun saan tilitiedot, mutta en pysty välttämättä ihan joka päivä lukemaan sähköpostia.[/QUOTE]

Tämän myyjän tiedoissa ei tuollaista lukenut, mutta otin yhteyttä samantien kohteen sulkeuduttua kun kyselin tilinumeroa..jonka sitten sainkin seuraavana päivänä.

Itse huusin yhden kohteen niin, että kohde sulkeutui torstaina ja kysyin vielä samana päivänä myyjältä tilinumeroa kun sitä ei automaattisesti tullut. Sain s.postiin tilinumeron maksua varten perjantaina aamupäivällä ja se oli eri pankkiin, kun oma tilini. No viikonloppu oli tietysti siinä välissä ja johan myyjä kysyi heti maanantaina, että olenko kohteen ostamassa kun maksua ei vielä hänellä näy?! :O Että näin, pe maksettu maksu ei välttämättä näy mitenkään vielä maanantaina eri pankin tilillä.. Vaikka maksoinkin sen vasta maanantaina ja hänellä suoritus näkyi sitten heti tiistaina, mut ilmeisesti sen maksun ois pitänyt lähteä "simsalabim" samana hetkenä, kun hän ilmoitti tilinumeronsa..

No mä kyllä toimin eri tavalla. Huudan vain kohteita, jotka tiedän voivani maksaa välittömästi. Heti kohteen sulkeuduttua, laitan myyjälle s-postin, jos tilinumero tulee voittohuuto-viestissä maksan heti ja laitan sit vast viestin et maksettu. Jos ei, tiedustelen tilinumeroa. Aina mainitsen myös viestissä, että eri pankkiyhteys, saattaa kestää päivän pari et näkyvät.
Näin mä toivon itsekin toisten toimivan. Jouduthan sä kaupassakin maksaa ostoksesi heti, miksei sit huutiksessa? Josko huudeltais vain sellaisia juttuja ettei tarvis odottaa tilipäivää tai jos tietää et koneella ei ole pariin päivään niin jättäis huutamatta.
Jos myyjällä itellä kestää laittaa se tilinumero tulemaan pari päivää, niin sit on kyllä aiheetonta purnata ostajan hitaudesta jos itsekin on hidas. Ja oletan myös sitten, et jos maksan nopeasti, toimitus on myös nopea ja näin se kyllä yleensä onkin. Jopa ennen rahojen näkymistä myyjän tilillä on tavara ollut postissa matkalle mulle, lienee kiitos hyvän palautteeni :)

Mun kohdalle taas sattui just ihan superhidas myyjä. Huusin kohdetta joka sulkeutui nyt edellisenä sunnuntaina ja vasta ensi viikolla voi noutaa, kun myyjä lomailee jossain muualla. Pikkasen pisti ärsyttämään, kun olisin tarvinnut tuotteen mahdollisimman pian ja jos olisin tämän tiennyt, niin olisin ostanut sen muualta. Mun mielestä tästä olisi pitänyt mainita jo ilmoituksessa. Kaikenlaisia...

Yhteistyössä