Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Joo, ilmotuksessa luki että molemmat vanhemmat nähtävissä. Mites noi madotukset, eläinlääkärintarkastukset sun muut, mitä kaikkea noilla luovutusikäsillä pennuilla pitää olla annettuna?
mitä rotuja ?![]()
Madotettuna pitää olla jo pariinkin otteeseen.
Katso pennuista sellainen suht rauhallinen yksilö. Älä ota sitä, joka on päällepäsmärinä ja ekana tulossa punkemaan syliin tai joka kiusaa/alistaa sisaruksiaan. Älä myöskään ota sitä pentueen pienintä. Sellainen keskiverto pentu on optimaalisin.![]()
Paras olisi, jos saisit mukaan tottuneemman tyypin, joka sitten auttaa huomioimaan sellaisissa asioissa, joita ei itse siinä pentujen lumoissa/tuoksuissa havaitse.![]()
Harmi kun ei ole semmosta ihmistä lähipiirissä :/ Mutta koitan mennä katsomaan noita sillä mentaliteetilla, ettei mun ole pakko ostaa jos ei ole "just se" pentu siellä![]()
Silmät ja korvat kannattaa tsekata, jottei vuoda tai ole röhnää. Suuhunkin kannattaa vilkaista, jotta näet onko purenta kunnossa. Jos pennut ovat reippaita ja uteliaita, niin siinä kohtaa näyttää jo aika hyvältä. Kovasti arkoja jos ovat, niin jättäisin kokonaan ottamatta.
Rapsuttele varsinkin emää ja jos se on luonteeltaan ok, todennäköisyys sille että pennutkin on, kasvaa.
Varausmaksu kannattaa maksaa tilille tai sitten pyydätte kuitin. Näin ette joudu kusetetuksi. Kauppakirjat hoidetaan sitten siinä kohtaa, kun maksatte pennun hakiessanne.
Sekarotuisesta koirasta suositeltava maksu on 100. Älä siis maksa tonnia, vaikka miten olisi kahden pikkukoiran desing-risteytys.
Ja kuten tuossa jo ehdotettiin, niin ota pentueesta se tasaisin koira. Paitsi jos meinaat alkaa tosissasi harrastamaan ja sulla on aikaa panostaa koiraan. Harrastustykeiksi passaa yleensä ne vilkkaimmat yksilöt parhaiten.
Tsekkaa koirien elinolot, onko kaikki ok. Älä ota koiraa tunteella vaan järjellä. Jos vähääkään soi hälytyskellot, ota pentu muualta.
Tsemppiä matkaan![]()
Juuri näin! Tämän jos pidät paikanpäälläkin mielessä, saat varmasti teille sopivan pennun. Joko tuolta, tai sitten muualta![]()
Kiitos vinkeistä. Mutta tosta hinnasta sanottakoon, ettei noita pikkukoiria yleensä tohon hintaan saa, vaan useamman saturaisen saa pulittaa.
Noilla roduilla juuri paljon tehtaillaan, ole varovainen. Hintaa ei sekarotuisesta joudu paljoa maksamaan (korkeintaan 100 euroa) mutta eläinlääkärikuluina hinta voi olla moninkertainen. Rotukoirien kasvattajat kuuluvat kennelliittoon, jotta saavat pennut rekisteröityä. Pentuja ei voi rekisteröidä, ellei tietyt kriteerit täyty ja sekarotuisilla ei ole yhtään mitään takeita, että olisivat terveiden vanhempien jälkeläisiä.
Niin. Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa.
Jos on valmis pulittamaan useamman satkun pennusta, niin siinä kohtaa suosittelen ottamaan rotukoiran. Tällöin ei saa niin sikaa säkissä, kuin mitä sekarotuisen kohdalla. Suku on tiedossa ja tätä kautta terveystulokset, luonnetestit, jne. Olettaen siis että niitä koiria on tutkittu.
Juu, no sitä mä vähän pelkään että noita tehtaillaan paljon. Mutta sitten taas toisaalta, jostain syystä monirotuinen miellyttää mua enemmän kuin sekarotuinen.
Ois ihanaa jos sais joltain ostettua "vahinkopennun"Pienet rodut on ihania, mutta valitettavasti haluttuja.
Mistä muuten te olette keksineet tuon sadan euron hinnan noille monirotuisille? Kun olen monesta paikasta katsonut pentuja, eikä missään ole nuin halvalla ollut![]()
No juu, mutta rotukoirista mua miellyttää eniten toy/kääpiövillakoira, ja niiden hintahan on jo yli tonnin. Ihan niin paljoa en ole valmis pentuun sijoittamaan kuitenkaan.
Häh? Sama asia
Kennelliitto on antanut ohjesumman sekarotuisille koirille, joka on tuon 100.
Ok. Kunhan katot ettet tue pentutehtailua, niin kaikki ok.
Joskin mulle se tonni ja päällekin on ihan normihinta koirasta...vaikka mulla siis on isoja koiriaMeille on kyllä tulossa pikkukoira joka maksaa 1400, mutta ihan mielelläni maksan kunnon hinnan kunnon kasvatustyöstä. Se kun vaatii oikeasti ihan älyttömästi aikaa, vaivaa ja rahaa että on päästy sille tasolle että voidaan puhua kasvatuksesta, eikä vain koirien määrän lisäämisestä.
bichon frise, tiibetinspanieli, villakoira, bolonka
Olehan tarkkana sitten, tämä rotumix kuulostaa juuri tuolta Espoon trokarilta. Pentuja kuulemma vilisee kämppä täynnä ja emot on nuoria ja jatkuvasti tiineenä. Toivottavasti ei ole tämä paikka, mutta ole tosiaan todella varovainen ja epäluuloinen. Parasta olisi, jos saisit edes jonkun mukaasi, niin voisitte yhdessä miettiä paikkaa ja pentuja, jos paikassa joku mättää. Yksi neuvo: Jätä sääli kotiin! Vaikka kuinka pahalta tuntuisi olla ottamatta pentua (jos siis joku mättää), niin muista, että se yksi pelastettu tekee vain tilaa seuraavalle pelastettavalle, pennut ei koskaan lopu, valitettavasti. chefillä hyviä neuvoja.